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Agreement of a bank
Arrangement of a bank
Bank capital
Bank run
Capital of a bank
Correspondent banking relationship
Legal guarantee from a bank
Non-bank affiliate of a foreign bank
Own a share capital
Relation with a correspondent bank
Relationship with a correspondent bank
Run on a bank
Run on deposits
Schedule 1 bank
Schedule A bank
Schedule A chartered bank
Schedule I bank
Schedule one bank

Vertaling van "own a bank " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Schedule I bank [ Schedule 1 bank | Schedule one bank | Schedule A bank ]

banque de l'annexe I [ banque de l'annexe 1 | banque de l'annexe un | banque de l'annexe A ]


schedule A chartered bank | schedule A bank | Schedule I bank

banque de l'annexe A | banque de l'annexe I


bank capital [ capital of a bank ]

fonds propres d'une banque [ capital d'une banque ]


agreement of a bank [ arrangement of a bank ]

accord bancaire




run on deposits | bank run | run on a bank

retraits massifs | ruée sur la banque | ruée aux guichets


legal guarantee from a bank

garantie légale d'une banque


loans granted in the bank's own name for its own account

crédits consentis aux risques de la banque


relationship with a correspondent bank | relation with a correspondent bank | correspondent banking relationship

relation de banque correspondante | relation avec une banque correspondante | relation de correspondance bancaire | relation de correspondant bancaire


non-bank affiliate of a foreign bank

établissement non bancaire membre d'un groupe bancaire étranger
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Furthermore, NLB benefitted from a transfer of impaired assets to a State-owned bad bank with an implied aid element of €130 million.

En outre, elle a bénéficié d'un transfert d'actifs toxiques vers une structure de défaisance publique, comportant un élément d'aide implicite de 130 millions d'euros.


Calls on participating countries to give farmers the option of avoiding input dependency, and to support farmers’ seed systems in order to maintain and improve agro-biodiversity through maintaining local publically-owned seed banks and exchanges and continuous development of local seed varieties, specifically providing flexibility on seed catalogues so as not to exclude farmers’ varieties and to guarantee the continuation of traditional produce.

invite les pays participants à donner aux agriculteurs la possibilité d'éviter la dépendance vis-à-vis des intrants et à soutenir les systèmes de semences paysannes afin de préserver et d'améliorer la biodiversité agricole grâce à des banques de semences locales relevant du domaine public, à l'échange et au développement constant de variétés de semences locales et, plus particulièrement, à la mise en œuvre flexible des catalogues de semences dans l'optique de ne pas en exclure les variétés paysannes et de garantir le préservation des produits traditionnels.


Central banks and other public sector bodies (for example multilateral development banks) shall be excluded, but state-owned commercial banks shall be included.

Les banques centrales et les autres organismes du secteur public (par exemple les banques multilatérales de développement) sont exclus de cette définition, contrairement aux banques commerciales d'État.


The Commercial banking law [2003] applies in the same way to state-owned commercial banks and privately owned commercial banks.

La loi sur les services bancaires commerciaux (2003) s'applique aussi bien aux banques commerciales d'État qu'aux banques commerciales privées.


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It is pertinent to note that the five largest state-owned commercial banks (Agricultural Bank, Bank of China, Construction Bank of China, Bank of Communications and Industrial and Commercial Bank) appear to represent more than half of the Chinese banking sector (50).

Il y a lieu de noter que les cinq plus grandes banques commerciales d'État (Agricultural Bank, Bank of China, Construction Bank of China, Bank of Communications et Industrial and Commercial Bank) constituent plus de la moitié du secteur bancaire chinois (50).


Also the Order No.35 - Policies for the development of Iron and Steel Industry, in particular Articles 24 and 25 which limit the provision of loans only to those companies which comply with the national development policies for the Iron and steel industry do not distinguish between state-owned and privately-owned commercial banks.

De plus, l'ordonnance no 35 – Politiques en faveur du développement de l'industrie sidérurgique et en particulier ses articles 24 et 25, qui limitent la fourniture de prêts aux seules entreprises qui respectent les politiques de développement national de l'industrie sidérurgique, n'établissent aucune distinction entre les banques commerciales d'État et les banques commerciales privées.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0111 - EN - Directive 2009/111/EC of the European Parliament and of the Council of 16 September 2009 amending Directives 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2007/64/EC as regards banks affiliated to central institutions, certain own funds items, large exposures, supervisory arrangements, and crisis management (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE 2009/111/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 16 September 2009 // amending Directives 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2007/64/EC as regards banks affiliate ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0111 - EN - Directive 2009/111/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 septembre 2009 modifiant les directives 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2007/64/CE en ce qui concerne les banques affiliées à des institutions centrales, certains éléments des fonds propres, les grands risques, les dispositions en matière de surveillance et la gestion des crises (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - DIRECTIVE 2009/111/CE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 16 septembre 2009 // modifiant les directives 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2007/64/CE en ce qui concerne les banques affiliées à de ...[+++]


Securities Settlement Systems settling in their own (commercial bank) money will also provide credit to their participants.

Par ailleurs, les systèmes de règlement-livraison de titres qui procèdent au règlement dans leur propre monnaie (de banque commerciale) octroient aussi des crédits à leurs participants.


[7] Needs assessment missions considered the following sectors: health, education, water resources, agriculture, irrigation and food security, humanitarian mine action, water supply and sanitation, macro-economic policy, economic management, including public sector management, trade, price liberalisation, safety nets, investment climate and state owned enterprises, banking and finance, transport and communication, electricity, livelihoods, employment generation and reintegration, labour and social welfare, housing, including urban development and property restitution, local governance capacity building, civil society, rule of law and med ...[+++]

[7] Les missions d'évaluation des besoins ont porté sur les domaines suivants: santé; éducation; ressources en eau; agriculture; irrigation et sécurité alimentaire; action humanitaire de lutte contre les mines; approvisionnement en eau et assainissement; politique macroéconomique; gestion économique, notamment dans le secteur public; management; commerce; libéralisation des prix; protection sociale; climat d'investissement et entreprises publiques; secteurs bancaire et financier; transports et communications; électricité; moyens de subsistance; création d'emplois et réinsertion professionnelle; bien-être au travail et ...[+++]


When the public banks were converted into public limited companies owned by banking foundations, operators transferred those assets to the banks rather than the foundations in order to avoid taxation on revaluation of the assets.

Lors de la transformation des banques publiques en sociétés anonymes détenues par des fondations bancaires, les opérateurs ont transféré ces actifs aux banques plutôt qu'aux fondations afin d'éviter la taxation des plus-values relatives à ces actifs.




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Date index: 2024-08-24
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