Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
An Act to exempt ce
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Calculate the amount of cargo on a vessel
Calculate the amount of cargo on ship
Calculate the volume of cargo on a ship
Derrick boom positioned outside the ship
Ferry-boat Liner
Hague Convention on Hospital Ships
Hit a rock on the outside
Hit a rock on the outside of the sheet
Hit a stone on the outside
Hit a stone on the outside of the sheet
Hit on the outside
Hovercraft
Perform calculations on the amount of cargo on a ship
Ploughing on the square commencing at the outside
Roundabout ploughing starting from the outside
SCEA
Surf-board Windsurfer
Yacht

Vertaling van "outside the ship " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
derrick boom positioned outside the ship

corne de charge en débordement


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


Definition: Problems related to contact or attempted contact with the child's or the other person's breasts or genitals, sexual exposure in close confrontation or attempt to undress or seduce the child, by a substantially older person outside the child's family, either on the basis of this person's position or status or against the will of the child.

Définition: Difficultés liées à un contact ou à une tentative de contact avec les seins ou les parties génitales de l'enfant ou de l'autre personne, exhibition en confrontation étroite ou tentative pour déshabiller ou séduire l'enfant, de la part d'une personne beaucoup plus âgée n'appartenant pas à la famille de l'enfant, mais profitant de sa position ou de son statut ou agissant contre la volonté de l'enfant.


ploughing on the square commencing at the outside | roundabout ploughing starting from the outside

labour en tournant de la périphérie vers le centre


calculate the amount of cargo on ship | perform calculations on the amount of cargo on a ship | calculate the amount of cargo on a vessel | calculate the volume of cargo on a ship

calculer la cargaison d'un navire


hit on the outside [ hit a rock on the outside | hit a stone on the outside | hit a rock on the outside of the sheet | hit a stone on the outside of the sheet ]

frapper une pierre du côté extérieur [ frapper une pierre du côté extérieur de la piste ]


Convention for the Exemption of Hospital Ships, in Time of War, from The Payment of all Dues and Taxes Imposed for the Benefit of the State | Hague Convention on Hospital Ships

Convention sur les bâtiments hospitaliers


Definition: Disorders in which there is a temporary loss of the sense of personal identity and full awareness of the surroundings. Include here only trance states that are involuntary or unwanted, occurring outside religious or culturally accepted situations.

Définition: Troubles caractérisés par une perte transitoire de la conscience de sa propre identité, associée à une conservation parfaite de la conscience du milieu environnant. Sont à inclure ici uniquement les états de transe involontaires ou non désirés, survenant en dehors de situations admises dans le contexte religieux ou culturel du sujet.


International Convention for the Unification of Certain Rules relating to the Arrest of Seagoing Ships | International Convention relating to the Arrest of Seagoing Ships

Convention internationale pour l'unification de certaines règles sur la saisie conservatoire des navires de mer


Shipping Conferences Exemption Act, 1987 [ SCEA | An Act to exempt certain shipping conference practices from the provisions of the Competition Act, to repeal the Shipping Conferences Exemption Act and to amend other Acts in consequence thereof | Shipping Conferences Exemption Act, 1979 | An Act to exempt ce ]

Loi dérogatoire de 1987 sur les conférences maritimes [ Loi soustrayant certaines pratiques des conférences maritimes à l'application de la Loi sur la concurrence, abrogeant la Loi dérogatoire sur les conférences maritimes et apportant des modifications corrélatives à d'autres lois | Loi dérogatoire de 1979 sur ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) loss or damage caused outside the ship by contamination resulting from the escape or discharge of bunker oil from the ship, wherever such escape or discharge may occur, provided that compensation for impairment of the environment other than loss of profit from such impairment shall be limited to costs of reasonable measures of reinstatement actually undertaken or to be undertaken; and

a) le préjudice ou le dommage causé à l’extérieur du navire par contamination survenue à la suite d’une fuite ou d’un rejet d’hydrocarbures de soute du navire, où que cette fuite ou ce rejet se produise, étant entendu que les indemnités versées au titre de l’altération de l’environnement autres que le manque à gagner dû à cette altération seront limitées au coût des mesures raisonnables de remise en état qui ont été effectivement prises ou qui le seront; et


(a) loss or damage caused outside the ship by contamination resulting from the escape or discharge of oil from the ship, wherever such escape or discharge may occur, provided that compensation for impairment of the environment other than loss of profit from such impairment shall be limited to costs of reasonable measures of reinstatement actually undertaken or to be undertaken;

a) le préjudice ou le dommage causé à l’extérieur du navire par une contamination survenue à la suite d’une fuite ou d’un rejet d’hydrocarbures du navire, où que cette fuite ou ce rejet se produise, étant entendu que les indemnités versées au titre de l’altération de l’environnement autres que le manque à gagner dû à cette altération seront limitées au coût des mesures raisonnables de remise en état qui ont été effectivement prises ou qui le seront;


17. A dealer is exempt from the application of sections 4 and 5 of the Act with respect to an energy-using product where the dealer, for the purpose of exporting the energy-using product to a destination outside Canada, ships the product from the province in which it was manufactured to another province or imports the product into Canada.

17. Le fournisseur est exempté de l’application des articles 4 et 5 de la Loi pour ce qui est du matériel consommateur d’énergie qu’il importe ou expédie de la province de fabrication dans une autre province en vue de l’exportation.


The Convention covers the following damage resulting from the carriage of [hazardous and noxious substances] by sea: loss of life or personal injury on board or outside the ship carrying HNS; loss of, or damage to, property outside the ship; loss or damage caused by contamination of the environment; and costs of preventive measures taken by any person after an incident has occurred to prevent or mitigate damage.

La Convention vise les dommages suivants résultant du transport par mer de [substances nocives ou potentiellement dangereuses]: décès ou lésions corporelles à bord ou à l’extérieur du navire transportant des SNPD; perte ou endommagement de biens à l’extérieur du navire; perte ou dommages par contamination de l’environnement; le coût des mesures de sauvegarde prises par toute personne après la survenance d’un événement pour revenir ou limiter les dommages.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, the Ship-source Oil Pollution Fund does not have to assume the liability of ship owners for damage resulting from HNS pollution other than oil (amended section 101(1) of the MLA), nor does the Fund have to assume the liability of an owner for loss of life or personal injury on board or outside a ship carrying HNS that is caused by those substances (amended section 101(1) of the MLA).

Par contre, la Caisse d’indemnisation n’a pas à assumer la responsabilité des propriétaires d’un navire pour des dommages découlant de la pollution de SNPD autre que des hydrocarbures (par. 101(1) modifié de la LRMM). La Caisse d’indemnisation n’a pas non plus à assumer la responsabilité du propriétaire pour les décès et les lésions corporelles causés par des SNPD à bord ou à l’extérieur d’un navire transportant de telles substances (par. 101(1) modifié de la LRMM).


In light of the far weaker standards of the Hong Kong Convention for ship recycling facilities, and the fact that the Hong Kong Convention does not address the treatment of waste outside the ship recycling facility, all facilities that are authorized by the Parties to the Hong Kong Convention need to be assessed against the provisions of this Regulation if they want to be included in the European List.

Étant donné que la convention de Hong-Kong prévoit des normes bien plus faibles en ce qui concerne les installations de recyclage de navires et considérant que cette convention ne porte pas sur le traitement des déchets en dehors de l'installation de recyclage des navires, il y a lieu d'évaluer toutes les installations autorisées par les parties à la Convention à l'aune des dispositions du présent règlement si elles veulent être inscrites sur la liste européenne.


(c) which waste treatment process will be applied if the hazardous materials are destined for a subsequent waste treatment facility outside the ship recycling facility.

(c) le procédé de traitement des déchets qui sera appliqué si les matières dangereuses sont destinées à être transférées vers une installation assurant le traitement ultérieur des déchets située hors de l'installation de recyclage de navires.


(c) which waste management process will be applied if the hazardous materials is destined for a subsequent waste treatment facility outside the ship recycling facility.

(c) le procédé de gestion des déchets qui sera appliqué si les matières dangereuses sont destinées à être transférées vers une installation assurant le traitement ultérieur des déchets située hors de l'installation de recyclage de navires.


– (PT) My vote is intended above all to highlight three points that I believe are crucial: firstly, what is known as ‘self-handling’, must not be surreptitiously subverted, opening the door to all types of opportunism and market distortion. Instead, it should properly be restricted to the ship’s own crew and undertaken in conjunction with the competent port operator; secondly, the system of pilotage in ports must be kept outside the scope of the directive and reserved for national legislation; thirdly, it is crucial that the way is ...[+++]

- (PT) Par mon vote, je vise surtout à signaler trois points que j'estime essentiels : primo, l'"autoassistance" ("self-handling") ne doit pas être habilement bouleversée, en ouvrant la porte à n'importe quel genre d'opportunisme et de distorsion du marché, mais elle doit être limitée comme il se doit à l'opération par le propre personnel navigant et en articulation avec l'opérateur portuaire compétent ; secundo, le régime du pilotage dans les ports doit être maintenu en dehors de la directive et réservé aux législations nationales ; et tertio, il est indispensable d'ouvrir la voie à une définition effective de règles claires en matièr ...[+++]


The first is that this accident must be subject to a rigorous inquiry, not only with regard to the EU’s safety rules covering this type of transport but also into the reason for the course taken by the ship, which having moved away to the west, suddenly headed southwards, and sank only thirty miles outside Portuguese waters.

La première étant que cet accident doit faire l’objet d’une enquête rigoureuse non seulement concernant les règles de sécurité de l’Union européenne dans ce type de transports et leur respect, mais aussi concernant la raison de l’itinéraire du navire, qui a mis le cap au sud de manière répétée après s’être éloigné à l’ouest, pour finir par couler à trente milles seulement des eaux portugaises.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'outside the ship' ->

Date index: 2023-05-31
w