Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Air base
Alignment of learner outcomes with market demand
Assessment of learning outcomes
Based on this outcome
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Certification of learning outcomes
Economic instrument for environmental protection
Economic instrument for the environment
Foreign base
Good regulatory practice
Market-based environmental policy instrument
Market-based instrument
Market-based instrument for environmental policymaking
Military base
Military base abroad
Naval base
Outcome economy
Outcome-based economy
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
Process outcome
REFIT
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation
Social outcomes
Social outcomes of education
Social outcomes of learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Vertaling van "outcome is based " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education: A Review and Analysis of Lessons Learned [ Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education ]

Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education: A Review and Analysis of Lessons Learned [ Implementation of Mastery Learning and Outcome-Based Education ]


outcome economy [ outcome-based economy ]

économie de résultats


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


social outcomes | social outcomes of education | social outcomes of learning

enjeux sociaux de l’apprentissage | impact social de l'éducation | retombées sociales | retombées sociales de l'éducation


based on this outcome

basé sur ces résultats [ en se basant sur ces résultats ]


military base [ air base | foreign base | military base abroad | naval base ]

base militaire [ base aérienne | base militaire étrangère | base navale ]




alignment of learner outcomes with market demand

qualification des personnes en formation répondant aux besoins du marché du travail


economic instrument for the environment [ economic instrument for environmental protection | market-based environmental policy instrument | market-based instrument | market-based instrument for environmental policymaking ]

instrument économique pour l'environnement [ instrument de politique environnementale fondé sur le marché | instrument économique de protection de l'environnement | instrument fondé sur le marché pour l'élaboration de la politique environnementale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
One of the actions is to determine a limited number of key outcome indicators, based on data already collected, so that EU systems can measure EU and Member States' progress.

L'une des actions consiste à définir un nombre limité d'indicateurs de résultats clés, sur la base des données qui existent déjà, pour que les systèmes de l'Union puissent mesurer les progrès réalisés à l'échelle de l'Union et dans les États membres.


the parties are notified of the outcome of the ADR procedure in writing or on a durable medium, and are given a statement of the grounds on which the outcome is based.

les parties soient informées de l'issue de la procédure de REL par écrit ou sur un autre support durable, et reçoivent une déclaration exposant les motifs sur lesquels la solution est fondée.


(b) the outcome of the ADR procedure is made available to both parties in writing or on a durable medium, stating the grounds on which the outcome is based.

(b) les deux parties soient informées de l'issue de la procédure de REL par un document, sur un support écrit ou sur un autre support durable, précisant les motivations qui fondent la solution.


(b) notify the parties of the outcome of the ADR procedure in writing or on a durable medium, and are given a statement of the the grounds on which the outcome is based.

(b) informent chaque partie de l'issue de la procédure de REL par un document, sur un support écrit ou sur un autre support durable, et reçoivent une déclaration exposant les motivations qui fondent la solution.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Of course, this ‘gain waiver’ means that the third principle of degressive proportionality would not fully be respected, but the outcome is based on a clear political logic.

Bien entendu, le fait que personne ne gagne de siège implique que le troisième principe de la proportionnalité dégressive ne soit pas pleinement respecté, mais ce résultat répond à une logique politique claire.


The States Representatives Group shall receive information on a regular basis, in particular on the participation in indirect actions funded by the Bio-Based Industries Joint Undertaking, on the outcome of each call and project implementation, on synergies with other relevant Union programmes, on the execution of the Bio-Based Industries budget and on the dissemination and exploitation of research results.

Le groupe des représentants des États reçoit régulièrement des informations, notamment sur la participation aux actions indirectes financées par l'EC Bio-industries, sur le résultat de chaque appel et chaque mise en œuvre de projet, sur les synergies avec d'autres programmes de l'Union concernés, sur l'exécution du budget de l'EC Bio-industries et sur la diffusion et l'exploitation des résultats de recherche.


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS) instauré en 1989 dans le cadre du programme Erasmus permet l'octroi de crédits sur la base des résultats de l'apprentissage formel et de la charge de travail de l'étudiant et facilite l'octroi, par les établissements de l'enseignement supérieur, de crédits pour les acquis de l'apprentissage non formel et informel.


In exceptional circumstances where an NRA is not in a position, in particular due to limited resources, to finalise the recommended cost model in a timely manner and where it is able to demonstrate that a methodology other than a bottom-up LRIC model based on current costs results in outcomes consistent with this Recommendation and generates efficient outcomes consistent with those in a competitive market, it could consider setting interim prices based on an alternative approach until 1 July 2014.

Dans des circonstances exceptionnelles, lorsqu'une ARN n'est pas à même, en raison, notamment, de ressources limitées, de finaliser à temps le modèle recommandé de calcul des coûts et si elle est en mesure de démontrer qu'une méthode autre qu'un modèle LRIC ascendant fondé sur les coûts actuels donne des résultats conformes à la présente recommandation et compatibles, en termes d'efficacité, avec ceux produits sur un marché concurrentiel, elle pourrait envisager de fixer des prix provisoires selon cette autre approche jusqu'au 1er juillet 2014.


In such circumstances, if an NRA is able to demonstrate that a methodology (e.g. benchmarking) other than a bottom-up LRIC model based on current costs results in outcomes consistent with this Recommendation and generates efficient outcomes consistent with those in a competitive market, it could consider setting interim prices based on an alternative approach until 1 July 2014.

Dans ce cas, si une ARN est en mesure de démontrer qu'une méthode autre qu'un modèle LRIC ascendant fondé sur les coûts actuels (par exemple, l'analyse comparative) donne des résultats conformes à la présente recommandation et compatibles, en termes d'efficacité, avec ceux produits sur un marché concurrentiel, elle pourrait envisager de fixer des prix provisoires selon cette autre approche jusqu'au 1er juillet 2014.


· The requirement of an outcome-based approach, i.e. a framework based on learning outcomes, can only be fulfilled if qualifications are classified according to their relevance for employability.

· L'obtention d'une démarche fondée sur les résultats, c'est-à-dire d'un cadre axé sur les résultats d'apprentissage, n'est possible que si les qualifications sont hiérarchisées selon leur importance en termes d'employabilité.


w