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Agricultural population
Analyse the impact of social work
Carry out bibliographic work
Carry out bibliographic works
Carry out research into social work
Carry out social work analysis
Carry out social work research
Complete bibliographic work
Inactive
Jobless person
Manage train working timetable
Non-working population
Out of work
Out of work allowance
Out of work grant
Oversee bibliographic work
Oversee train working timetable
Person out of a job
Person unemployed
Supervise train working timetable
Tapped wood
Tapped-out timber
Unemployed person
Worked-out timber
Working population
Working population engaged in agriculture

Traduction de «out-of-work population » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carry out research into social work | carry out social work analysis | analyse the impact of social work | carry out social work research

effectuer des recherches dans le domaine de l’action sociale


working population

population active [ force de travail ]


working population engaged in agriculture [ [http ...]

population active agricole [ actif agricole ]


out of work allowance [ out of work grant ]

allocation de chômage


complete bibliographic work | oversee bibliographic work | carry out bibliographic work | carry out bibliographic works

effectuer des travaux bibliographiques


jobless person | out of work | person out of a job | person unemployed | unemployed person

chômeurs | sans-travail | travailleurs sans emploi


tapped-out timber [ worked-out timber | tapped wood ]

bois gemmé [ bois saigné ]


Application for Permit to Carry Out Preliminary Work - Rural Manitoba

Demande de licence pour entreprendre des travaux d'avant-projet - Régions rurales du Manitoba


oversee train working timetable | supervise train working timetable | carry out train working timetable management activities | manage train working timetable

gérer les horaires des trains


non-working population [ inactive ]

population non active [ inactif | non-actif ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Calls for the EU to work with partner countries, other donors, the private sector and civil society to improve educational opportunities for young people in conflict situations and other emergencies, given the crucial role that young people can play in post‑conflict stability through their potentially acquired skills for rebuilding infrastructure, basic services, healthcare facilities and educational systems, at the same time reducing the risk of a young, out-of-work population causing social upheaval or slipping back into a vicious cycle of violence;

16. demande à l'Union de collaborer avec les pays partenaires, les bailleurs de fonds, le secteur privé et la société civile pour améliorer les perspectives des jeunes en matière d'éducation dans un contexte de conflit et d'autres situations d'urgence, eu égard à l'importance fondamentale du rôle stabilisateur que peut jouer la jeunesse à l'issue de conflits par la mise en œuvre des compétences éventuellement acquises en faveur de la reconstruction des infrastructures, des services de base, du système de santé et du système éducatif, et réduire ainsi le risque qu'une population jeune et désœuvrée ne cause des troubles sociaux ou ne retom ...[+++]


16. Calls for the EU to work with partner countries, other donors, the private sector and civil society to improve educational opportunities for young people in conflict situations and other emergencies, given the crucial role that young people can play in post‑conflict stability through their potentially acquired skills for rebuilding infrastructure, basic services, healthcare facilities and educational systems, at the same time reducing the risk of a young, out-of-work population causing social upheaval or slipping back into a vicious cycle of violence;

16. demande à l'Union de collaborer avec les pays partenaires, les bailleurs de fonds, le secteur privé et la société civile pour améliorer les perspectives des jeunes en matière d'éducation dans un contexte de conflit et d'autres situations d'urgence, eu égard à l'importance fondamentale du rôle stabilisateur que peut jouer la jeunesse à l'issue de conflits par la mise en œuvre des compétences éventuellement acquises en faveur de la reconstruction des infrastructures, des services de base, du système de santé et du système éducatif, et réduire ainsi le risque qu'une population jeune et désœuvrée ne cause des troubles sociaux ou ne retom ...[+++]


Gender equality policies, in line with the new Strategy on equality between women and men for 2010-2015, are needed to address the gender income gap that is visible in most age groups, and leads to higher rates of poverty in the female population, both in work and out of work.

Conformément à la nouvelle stratégie pour l’égalité entre les femmes et les hommes (2010-2015), des politiques d’ égalité des chances sont nécessaires pour agir sur l’ écart de rémunérations qui est visible dans la plupart des catégories d’âge et aboutit à des taux de pauvreté plus élevés dans la population féminine, active ou non.


40. Points out that 20 million people in the Union , most of them women, are affected by in-work poverty, or, in other words, 6% of the total population and 36% of the working population are at in-work poverty risk; calls on the Member States to agree on minimum wage legislation as an integral element of active inclusion;

40. fait remarquer que 20 millions de personnes dans l'Union, en particulier des femmes, souffrent de pauvreté alors qu'elles occupent un emploi, soit, en d'autres termes, que 6 % de la population totale et 36 % de la population active sont exposés au risque de pauvreté tout en ayant un travail; invite les États membres à convenir d'une législation sur le salaire minimum en tant que composante à part entière d'une intégration active;


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40. Points out that 20 million people in the Union , most of them women, are affected by in-work poverty, or, in other words, 6% of the total population and 36% of the working population are at in-work poverty risk; calls on the Member States to agree on minimum wage legislation as an integral element of active inclusion;

40. fait remarquer que 20 millions de personnes dans l'UE, en particulier des femmes, souffrent de pauvreté alors qu'elles occupent un emploi, soit, en d'autres termes, que 6 % de la population totale et 36 % de la population active sont exposés au risque de pauvreté tout en ayant un travail; invite les États membres à convenir d'une législation sur le salaire minimum en tant que composante à part entière d'une intégration active;


14. Points out that 20 million people, especially women, in the EU are affected by in-work poverty, i.e. 6% of the total population and 36% of the working population are at in-work poverty risk; calls on the Member States to agree on minimum wage legislation as an integral element of active inclusion;

14. fait remarquer que 20 millions de personnes, en particulier des femmes, souffrent de pauvreté dans l'UE alors qu'elles occupent un emploi, c'est-à-dire que 6 % de la population totale et 36 % de la population active sont exposés au risque de pauvreté tout en ayant un travail; invite les États membres à convenir d'une législation sur le salaire minimum en tant que composante à part entière d'une intégration active;


Legal requirements | Article 10 requires Member States to carry out research work for the protection, management and exploitation of bird populations.

Exigences juridiques | L’article 10 prévoit que les États membres doivent effectuer des recherches et des travaux aux fins de la protection, de la gestion et de l'exploitation des populations d’oiseaux.


Notwithstanding this, relatively high levels of workless households continue to give cause for concern and the number of people out of work and in receipt of incapacity benefits, for example, is particularly high, at 7.6% of the working-age population.

Il n'en demeure pas moins que le chiffre relativement élevé des ménages sans emploi continue d'inquiéter les pouvoirs publics et que le nombre des personnes exclues du travail ou bénéficiant d'indemnités d'incapacité, par exemple, est particulièrement élevé, avec un taux de 7,6% de la population d'âge actif.


The situation is very bad in Réunion, French Guiana and Guadeloupe, where the unemployment rates in 2001 were as follows: Réunion, 33.3% out of a population of 713 000; French Guiana, 20.5% out of a population of 158 000; Guadeloupe, 29% out of a population of 426 000; Martinique, 26.3% out of a population of 383 000.

Elle reste très mauvaise pour la Réunion, la Guyane, et la Guadeloupe. En 2001 les taux de chômage à relever étaient les suivants: Réunion (33,3 % pour une population de 713.000 habitants), Guyane (20,5 % pour une population de 158.000 habitants), Guadeloupe (29 % pour une population de 426.000 habitants), Martinique (26,3 % pour une population de 383.000 habitants).


Article 10 of the Directive requires the Member States to carry out research work for the protection, management and exploitation of bird populations.

L'article 10 de la Directive impose aux États membres d'effectuer des travaux de recherche aux fins de la protection, de la gestion et de l'exploitation des populations aviennes.


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