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Advance dialogue in society
Advance discussion in society
Anthropology
Believability
CSO
Civil society
Civil society organisation
Civil society organization
Collapse of the Equitable Life Assurance Society
Crisis of the Equitable Life Assurance Society
Educate public on road safety
Encourage discussion in society
Foster dialogue in society
Friendly societies
Friendly society
Human societies studies
Instruct public on road safety
Intangible economy
Knowledge economy
Knowledge society
Knowledge-based economy
Knowledge-driven economy
Mutual aid society
Mutual assistance scheme
Mutual benefit scheme
Mutual organisation
Organised civil society
Organized civil society
Study human societies
The study of human societies
Train society on road safety
Upskill society on road safety
When there are grounds for believing

Traduction de «our society—i believe » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
civil society [ civil society organisation | civil society organization | CSO | organised civil society | organized civil society ]

société civile [ organisation de la société civile | société civile organisée ]


when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer




advance dialogue in society | advance discussion in society | encourage discussion in society | foster dialogue in society

favoriser le dialogue au sein d'une société


Collapse of the Equitable Life Assurance Society | Committee of Inquiry into the collapse of the Equitable Life Assurance Society | Committee of Inquiry into the crisis of the Equitable Life Assurance Society | Crisis of the Equitable Life Assurance Society

Commission d'enquête sur la crise de la compagnie d'assurances Equitable Life | Commission d'enquête sur la débâcle financière de la compagnie d'assurances 'Equitable Life' | Crise de la compagnie d'assurances 'Equitable Life' | Débâcle financière de la compagnie d'assurances 'Equitable Life'


mutual assistance scheme [ friendly society | mutual aid society | mutual benefit scheme | mutual organisation | Friendly societies(ECLAS) ]

mutualité sociale [ organisation mutuelle | régime d'assistance mutuelle | société de secours mutuel ]


human societies studies | the study of human societies | anthropology | study human societies

étudier les sociétés humaines


instruct public on road safety | train society on road safety | educate public on road safety | upskill society on road safety

informer le public sur la sécurité routière


knowledge economy [ knowledge-based economy | knowledge-driven economy | Intangible economy(ECLAS) | Knowledge society(STW) ]

économie de la connaissance [ économie du savoir | économie numérique | e-économie | netéconomie | net-économie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
My organization did not take any specific stand on that 50-25-25 allocation formula, but taking into account what's going on in our society, we believe that our government can reinvest in children.

Mon organisation n'a pas pris position précisément sur cette division de 50 p. 100, 25 p. 100 et 25 p. 100, mais compte tenu de ce qui se passe dans la société actuellement, nous croyons que le gouvernement est en mesure de réinvestir dans les programmes pour enfants.


However, in view of the aging of the population and the seemingly growing number of cases—which may simply be increasing because of greater media coverage, but nevertheless are very frequent in our society—I believe the time has come for us to take steps to provide better protection for seniors by directly amending the Criminal Code.

Toutefois, compte tenu du vieillissement de la population et du nombre de cas qui semblent augmenter — peut-être simplement parce qu'ils sont plus médiatisés, mais ils sont quand même très fréquents dans notre société —, je crois qu'on est maintenant à l'époque où il faut prendre des mesures pour mieux protéger les aînés, et ce, en amendant directement le Code criminel.


The EESC strongly believes that now is the time for a genuine paradigm shift in the goals and functioning of the education and training sector, as well as in the understanding of its place and role in society, and for recognition of the fact that education itself is a factor in productivity.

Le CESE est fermement convaincu que le moment est venu d’opérer un véritable changement de paradigme dans les objectifs et le fonctionnement de l’éducation et de la formation, ainsi que dans la vision de leur place et de leur rôle dans la société, et qu’il y a désormais lieu de reconnaître le fait que l’enseignement est en soi un facteur de productivité.


Moreover, while some entrepreneurs aim both to make a profit and at the same time to meet environmental, social and governance challenges — putting sustainability at the heart of their project and assessing their impact in order to improve it — others do not share this ‘intention’ of sustainability. Their primary aim is profit, and they believe that their economic model has positive externalities for the rest of society, without verifying or seeking to improve such effects.

Par ailleurs, si certains entrepreneurs cherchent à la fois à être rentables économiquement et à répondre à des enjeux environnementaux, sociaux ou de gouvernance, s’ils mettent la durabilité au cœur de leur projet et évaluent leurs impacts afin de les améliorer, d’autres ne partagent pas cette «intention» de durabilité. Ils recherchent avant tout la rentabilité et considèrent que leur modèle économique a des externalités positives sur le reste de la société, sans les vérifier, sans chercher à les améliorer.


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Calls for the setting-up of an informal coordination body which would include the Director-General of the Commission’s DG for Education and Culture (DG EAC), the Directors responsible for education in other DGs, representatives of civil society, of social partners and of Parliament’s Committee on Culture and Education, and would hold high-level meetings to ensure closer coordination of work, policy coherence and the follow-up of recommendations issued by formal and informal ET 2020 bodies; believes that such coordination is necessary ...[+++]

appelle de ses vœux la mise en place d'un organe informel de coordination qui comprendrait le directeur général de la DG Éducation et culture de la Commission (DG EAC), les directeurs chargés de l'éducation dans d'autres DG, ainsi que des représentants de la société civile, des partenaires sociaux et de la commission de la culture et de l'éducation du Parlement européen, et qui tiendrait des réunions à haut niveau pour assurer une coordination plus étroite des travaux, la cohérence de la stratégie et le suivi des recommandations formulées par les organes formels et informels d'ET 2020; estime que cette coordination est nécessaire en rai ...[+++]


Recognises the critical contribution of the African Peace Facility in developing the triangular partnership between the UN, the EU and the AU; believes that this Facility provides both an entry point and a potential lever for creating a stronger partnership between the EU and the AU and has proved indispensable in allowing the AU, and through it the eight Regional Economic Communities (RECs), to plan and manage their operations; considers it vital that the EU institutions and Member States remain closely engaged if the Facility is to be fully utilised and that the AU demonstrate higher levels of efficiency and transparency in using the ...[+++]

reconnaît la contribution essentielle apportée par la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique à l'élaboration du partenariat triangulaire entre les Nations unies, l'Union européenne et l'Union africaine; estime que cette facilité est à la fois un point de départ et un levier potentiel pour l'établissement d'un partenariat plus étroit entre l'Union européenne et l'Union africaine et s'est avérée indispensable en permettant à l'Union africaine et, par son intermédiaire, aux huit communautés économiques régionales (CER), de planifier et de gérer leurs opérations; considère que les institutions de l'Union européenne et les États membr ...[+++]


Believes that non-formal and informal learning has the potential to be an effective tool for the successful integration of refugees into the labour market and society.

estime que l'apprentissage non formel et informel a le potentiel d'être un outil efficace pour l'intégration réussie des réfugiés sur le marché du travail et dans la société.


As my colleague herself points out, this is a problem that is most often raised in cases of domestic violence, one of the most serious problems in our society, I believe.

Comme ma collègue le soulignait, ce problème est soulevé la plupart du temps dans des cas de violence domestique, de violence conjugale, qui est un des problèmes les plus criants de notre société.


When I say that education is the future of our societies, I believe that everyone agrees on that.

Quand je dis que l'éducation, c'est l'avenir de nos sociétés, je pense que tout le monde est d'accord sur ça.


Concerns about privacy, about the freedom to vote on joining a union or not, about respect for the cultural practices of aboriginal employees—these fundamental rights of our society, we believe, have been bent to fit a flawed legislative framework.

Les préoccupations en matière de protection de la vie privée, de liberté de vote lors de l'adhésion à un syndicat, de respect des pratiques culturelles des employés autochtones—nous croyons qu'on a fait une entorse aux droits fondamentaux de notre société dans le but de s'ajuster à un cadre législatif imparfait.


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