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1999 Revenue Canada - Our Programs and Services
Community revenue
Deferred credit
Deferred income
Deferred revenue
EC own resources
Export earnings
Export revenue
Income received in advance
Increment sales
Inland revenue
Maintain budgeted gross profit
Maintain revenue
Manage hospitality revenue
Manage revenue
Manage revenues
Management of revenue
Maximise revenue from booking
Maximise revenues from sales
Maximise sale revenues
Maximise sales revenues
Own resources
Prepaid income
Revenue
Revenue management
Revenue received in advance
Sales revenue
Tax revenue
Top line
Total revenue
Turnover
Unearned income
Unearned revenue

Vertaling van "our revenues " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maintain revenue | manage revenues | manage revenue | management of revenue

gérer des recettes


revenue | sales revenue | top line | total revenue | turnover

recettes


deferred credit | deferred income | deferred revenue | income received in advance | prepaid income | revenue received in advance | unearned income | unearned revenue

passif de régularisation


inland revenue | revenue | tax revenue

montant du prélèvement fiscal global | produit de l'impôt | produit de taxes | recettes fiscales | rentrée fiscale


increment sales | maximise sale revenues | maximise revenues from sales | maximise sales revenues

augmenter la rentabilité des ventes | optimiser les recettes tirées des ventes | accroître la rentabilité des ventes | optimiser les recettes de ventes


maintain budgeted gross profit | revenue management | manage hospitality revenue | maximise revenue from booking

gérer les recettes de l’hôtel | gérer les recettes provenant de l’activité hôtelière | gérer les recettes hôtelières | gérer les revenus hôteliers


own resources [ Community revenue | EC own resources ]

ressources propres [ recette communautaire | ressources propres CE ]




export revenue [ export earnings ]

recette d'exportation [ recette à l'exportation ]


1999 Revenue Canada - Our Programs and Services

Les programmes et services de Revenu Canada 1999
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We do have a revenue plan that we submit to the Treasury Board Secretariat as part of our annual reference-level update. It shows the Treasury Board—and subsequently parliamentarians, because it's presented in the main estimates—what our revenue plan is, both for revenue we can respend, as well as revenue that we can't respend, revenue that goes directly into the CRF.

Nous soumettons, dans le cadre de la mise à jour annuelle des niveaux de référence, un plan de recettes au Secrétariat du Conseil du Trésor qui établit, pour le Conseil du Trésor—et ensuite pour les parlementaires, puisque cela se retrouve ensuite dans le budget principal—quelles sont nos prévisions de recettes, à la fois pour les recettes que nous pouvons dépenser à nouveau, et pour les recettes que nous ne pouvons dépenser à nouveau, c'est-à-dire des recettes qui sont injectées directement dans le Trésor.


20. Notes that research by the IMF covering 51 countries concludes that profit shifting between tax jurisdictions results in an average revenue loss of about 5 % of current corporate income tax revenue – but of almost 13 % in non-OECD countries; notes also that, according to the Commission, econometric evidence shows that FDI’s sensitivity to corporate taxation has increased over time; underlines the fact that, according to a study, an estimated EUR 1 trillion of potential tax revenue is lost each year through the combined effect of tax fraud, tax evasion, including the shadow economy, and tax avoidance in the EU , and that estimates p ...[+++]

20. note qu'une étude du FMI portant sur 51 pays indique que le transfert de bénéfices entre territoires d'imposition entraîne une perte moyenne de revenus de près de 5 % des recettes provenant de l'impôt sur les bénéfices des entreprises – et de près de 13 % dans les pays non membres de l'OCDE; relève également que, selon la Commission, des données économétriques indiquent que la sensibilité des IDE à l'impôt sur les sociétés s'est accrue au fil du temps; souligne que, chaque année, selon une étude, environ mille milliards d'euros de recettes fiscales potentielles ne sont pas perçues en raison de l'effet combiné de la fraude fiscale e ...[+++]


20. Notes that research by the IMF covering 51 countries concludes that profit shifting between tax jurisdictions results in an average revenue loss of about 5 % of current corporate income tax revenue – but of almost 13 % in non-OECD countries; notes also that, according to the Commission, econometric evidence shows that FDI’s sensitivity to corporate taxation has increased over time; underlines the fact that, according to a study, an estimated EUR 1 trillion of potential tax revenue is lost each year through the combined effect of tax fraud, tax evasion, including the shadow economy, and tax avoidance in the EU, and that estimates po ...[+++]

20. note qu'une étude du FMI portant sur 51 pays indique que le transfert de bénéfices entre territoires d'imposition entraîne une perte moyenne de revenus de près de 5 % des recettes provenant de l'impôt sur les bénéfices des entreprises – et de près de 13 % dans les pays non membres de l'OCDE; relève également que, selon la Commission, des données économétriques indiquent que la sensibilité des IDE à l'impôt sur les sociétés s'est accrue au fil du temps; souligne que, chaque année, selon une étude, environ mille milliards d'euros de recettes fiscales potentielles ne sont pas perçues en raison de l'effet combiné de la fraude fiscale e ...[+++]


29. Is aware of different options for the management of the additional revenues generated by the taxation of the financial sector at both national and European level; stresses that, the question regarding the purpose for which the revenues raised by an FTT should be used needs to be resolved and that, in order to give taxpayers a proper picture of the rationale behind additional financial sector taxation, the assessment of and prioritisation among different options should be seen as an essential element in the overall debate on innovative financing; stresses that, owing to its global nature, the revenue raised by a global FTT should be ...[+++]

29. est conscient des différentes possibilités de gestion des recettes supplémentaires générées par la taxation du secteur financier aux niveaux aussi bien national qu'européen; souligne qu'il convient de régler la question de la finalité de l'utilisation des recettes générées par une TTF et que, pour donner aux contribuables un tableau exact des arguments en faveur d'une taxation supplémentaire du secteur financier, l'évaluation des différentes options et la définition de priorités devraient être un élément primordial du débat génér ...[+++]


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29. Is aware of different options for the management of the additional revenues generated by the taxation of the financial sector at both national and European level; stresses that, the question regarding the purpose for which the revenues raised by an FTT should be used needs to be resolved and that, in order to give taxpayers a proper picture of the rationale behind additional financial sector taxation, the assessment of and prioritisation among different options should be seen as an essential element in the overall debate on innovative financing; stresses that, owing to its global nature, the revenue raised by a global FTT should be ...[+++]

29. est conscient des différentes possibilités de gestion des recettes supplémentaires générées par la taxation du secteur financier aux niveaux aussi bien national qu'européen; souligne qu'il convient de régler la question de la finalité de l'utilisation des recettes générées par une TTF et que, pour donner aux contribuables un tableau exact des arguments en faveur d'une taxation supplémentaire du secteur financier, l'évaluation des différentes options et la définition de priorités devraient être un élément primordial du débat génér ...[+++]


29. Is aware of different options for the management of the additional revenues generated by the taxation of the financial sector at both national and European level; stresses that, the question regarding the purpose for which the revenues raised by an FTT should be used needs to be resolved and that, in order to give taxpayers a proper picture of the rationale behind additional financial sector taxation, the assessment of and prioritisation among different options should be seen as an essential element in the overall debate on innovative financing; stresses that, owing to its global nature, the revenue raised by a global FTT should be ...[+++]

29. est conscient des différentes possibilités de gestion des recettes supplémentaires générées par la taxation du secteur financier aux niveaux aussi bien national qu'européen; souligne qu'il convient de régler la question de la finalité de l'utilisation des recettes générées par une TTF et que, pour donner aux contribuables un tableau exact des arguments en faveur d'une taxation supplémentaire du secteur financier, l'évaluation des différentes options et la définition de priorités devraient être un élément primordial du débat génér ...[+++]


The reason we bring that in is that if in the minister's wisdom he or she were to make a decision that all truck traffic on the Niagara River would cross at the Peace Bridge and only passenger traffic would cross at the Lewiston-Queenston Bridge, that would not have a direct impact on tolls per se, but it would have significant impact on revenue, as I'm sure the members understand, because of the differentiation between truck tolls and passenger car tolls: 40% of our traffic may be trucks, but that's more than 60% of our revenue.

Nous avons pris cette initiative parce que, si le ministre décidait que tous les camions devaient traverser la rivière Niagara en passant par le pont Peace et toutes les voitures par le pont Lewiston-Queenston, cela n'aurait pas un impact direct sur les droits de péage, mais il y en aurait un sur nos recettes, comme je suis sûr que vous le comprenez, parce qu'il y a une différence entre le droit de péage des camions et celui des voitures de tourisme: les camions représentent 40 p. 100 de notre trafic mais 60 p. 100 de nos recettes.


Ms. Janet Weiss (General Manager, Grain, Marketing and Sales Bulk, Canadian Pacific Railway): As context, obviously freight rates or the total revenues that railways earn for the movement of western Canadian grains to export are governed by a revenue cap that basically limits our revenue-earning potential.

Mlle Janet Weiss (directrice générale, Céréales, Marketing et ventes (vrac), Chemin de fer Canadien Pacifique): Pour vous situer en contexte, de toute évidence, les tarifs marchandises ou les revenus totaux que retirent les chemins de fer pour le transport des céréales de l'Ouest canadien vers l'exportation dépendent des plafonds de revenus qui limitent essentiellement notre capacité de réaliser des gains.


For instance, last year, in spite of our situation, in spite of the fact that we don't have the frequencies, in spite of the fact that our on-time performance is not what it should be, our ridership, and our revenues, grew by 7%.

Par exemple, l'année dernière, en dépit des circonstances, en dépit du fait que nous n'avons pas les fréquences voulues ou la ponctualité voulue, la clientèle et les revenus ont augmenté de 7 p. 100.


That is probably a lesser percentage of our revenues, but over 80 per cent would be cost recovery from the sale of some of our safety programs, our magazine and our training programs.

C'est probablement un pourcentage moindre de nos recettes, mais plus de 80 p. 100 de notre financement vient de la vente de nos programmes de sécurité, de notre revue et de nos cours de formation.




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'our revenues' ->

Date index: 2023-07-15
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