Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced technique
Advanced technology
Contribute to high level health strategic decisions
Contribute to strategic health decisions at high level
Determine high standards of prevention conservation
Ensure high levels of collections care
Establish high standards of care of collections
Establish high standards of collections care
HCR
HLWP
High Commissioner for Refugees
High Level Working Party for tax issues
High Level Working Party on Tax Questions
High Level Working Party on Taxation
High speed
High tech
High technology
High yield stress steel
High yielder
High-level Working Party
High-performance animal
High-producing animal
High-resistance steel
High-speed train
High-speed transport
High-strength steel
High-tensile steel
High-yield steel
High-yielding animal
New technology
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Rapid-transit railway
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
Ultra-high temperature measuring
Ultra-high temperature procedures
Ultra-high temperature processing
Ultra-high temperature systems
United Nations High Commissioner for Refugees

Vertaling van "our fisheries high " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
high yield stress steel | high-resistance steel | high-strength steel | high-tensile steel | high-yield steel

acier à haute limite élastique


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


contribute to strategic health decisions at high level | partake in health-related decision making at high level | contribute to high level health strategic decisions | participate in health-related decision making at high level

participer à des décisions stratégiques de haut niveau en matière de santé


ultra-high temperature procedures | ultra-high temperature systems | ultra-high temperature measuring | ultra-high temperature processing

traitement UHT | traitement ultra-haute température


ensure high levels of collections care | establish high standards of care of collections | determine high standards of prevention conservation | establish high standards of collections care

établir des normes strictes pour la prise en charge de collections


high-speed transport [ high speed | high-speed train | rapid-transit railway | high-speed train(GEMET) ]

transport à grande vitesse [ grande vitesse | TGV | train à grande vitesse ]


new technology [ advanced technique | advanced technology | high tech | high technology | High technology(ECLAS) | High technology(STW) ]

nouvelle technologie [ haute technologie | high-tech | technique de pointe | technologie avancée | technologie nouvelle ]


high yielder | high-performance animal | high-producing animal | high-yielding animal

animal à grande production | animal grand producteur | animal très producteur | animmal fort producteur


High Level Working Party for tax issues | High Level Working Party on Tax Questions | High Level Working Party on Taxation | High-level Working Party | HLWP [Abbr.]

Groupe à haut niveau | Groupe à haut niveau sur les questions fiscales


A more secure world: Our shared responsibility - Report of the Secretary General's High-level Panel on Threats, Challenges and Change

Un monde plus sûr : notre affaire à tous - Rapport du Groupe de personnalités de haut niveau sur les menaces, les défis et le changement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Does the minister not realize that his attacks on the environment will leave Canadians and our fisheries high and dry?

Le ministre ne se rend-il pas compte que ses attaques contre l'environnement nuiront aux Canadiens et aux personnes travaillant dans le secteur des pêches?


It sets out the rules for fishing vessels, registered in European Union (EU) countries, using bottom fishing gears* on the high seas outside areas regulated by regional fisheries management organisations or where such organisations have not adopted measures for these fisheries.

Il énonce les règles applicables aux navires de pêche, immatriculés dans les pays de l’Union européenne (UE), qui utilisent des engins de pêche de fond* en haute mer en dehors des zones réglementées par les organisations régionales de gestion des pêches ou lorsque ces organisations n’ont pas adopté de mesures pour ces pêches.


In British Columbia, we have developed significant plans in education, health, children and families, economic development, access to technology for our communities, high speed Internet access, across-the-board energy and mining, fisheries, and matters relating to justice in a collective way and in a proactive way to help improve the overall performance of our communities.

En Colombie-Britannique, nous avons élaboré d'importants plans d'éducation, de santé, de soins aux enfants et aux familles, de développement économique, d'accès à la technologie, d'accès Internet à grande vitesse, ainsi que des plans généraux relatifs à l'énergie, aux mines, aux pêches et au règlement des questions liées à la justice d'une manière collective et proactive, afin d'améliorer le rendement d'ensemble de nos collectivités.


(i) Discard Plan for Demersal Fisheries in the Adriatic Sea (GSAs 17 and 18) — Joint Recommendation by the Adriatica High-Level Group (Croatia, Italia and Slovenia); (ii) Discard Plan for Demersal Fisheries in the South-Eastern Mediterranean Sea (GSAs 15, 16, 19, 20, 22, 23 and 25) — Joint Recommendation by the Sudestmed High-Level Group (Cyprus, Greece, Italy and Malta); and (iii) Discard Plan for Demersal Fisheries in the Western Mediterranean Sea (GSAs 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 and 11) — Joint Recommendation by the Pescamed High-Level Group (France, Italy and Spain).

i) Plan de rejets pour les pêcheries démersales dans la mer Adriatique (sous-régions géographiques 17 et 18) — Recommandation commune par le groupe de haut niveau ADRIATICA (Croatie, Italie et Slovénie); ii) Plan de rejets pour les pêcheries démersales dans la Méditerranée du Sud-Est (sous-régions géographiques 15, 16, 19, 20, 22, 23 et 25) — Recommandation commune par le groupe de haut niveau SUDESTMED (Chypre, Grèce, Italie et Malte); et iii) Plan de rejets pour les pêche ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We need to continue to be leaders in the fight against threats to our fishery in order to maintain a fair and stable market environment for our high-quality fish and our seafood exports.

Nous devons continuer à mener la lutte contre ceux qui menacent notre pêche afin de maintenir un marché stable et équitable pour nos exportations de poissons et de fruits de mer de grande qualité.


Therefore, we need to continue to be leaders in the fight against threats to our fishery in order to maintain a fair and stable market environment for our high quality fish and our seafood exports.

Nous devons continuer à mener la lutte contre ceux qui menacent notre pêche afin de maintenir un marché stable et équitable pour nos exportations de poissons et de fruits de mer de grande qualité.


I'd like to indicate that in the past I have never personally rendered an opinion on custodial management overall, but overall, I feel the situation that's important is that we have to manage fisheries in our FMOs, which are in areas on the high seas that all countries have a right to, in the same manner that we would manage our fisheries inside our exclusive economic zone.

J'aimerais préciser que je ne me suis jamais prononcé sur la gestion axée sur la conservation mais, de façon générale, j'estime que ce qui est important est de gérer les pêches dans les ORGP, qui réglementent des zones en haute mer dans lesquelles tous les pays ont un droit, de la même manière que nous gérons nos pêches à l'intérieur de notre zone économique exclusive.


It has also been instrumental in the adoption of similar measures in the high seas within the areas of competence of all existing regional fisheries management organisations empowered to regulate bottom fisheries.

Elle a également contribué à l’adoption de mesures similaires en haute mer dans les zones relevant de la compétence de l’ensemble des organisations régionales de gestion des pêches habilitées à réglementer la pêche de fond.


encouragement of operations with high added value through the development of innovative capacities that provide for high quality standards and meet consumer needs for fisheries and aquaculture products.

encourager les opérations à haute valeur ajoutée par le développement de capacités d'innovation permettant d'atteindre des normes de qualité élevées et de satisfaire les besoins du consommateur en ce qui concerne les produits de la pêche et de l'aquaculture.


Council Regulation (EEC) No 2847/93 of 12 October 1993 establishing a control system applicable to the common fisheries policy applies to all fishing activities and all associated activities carried out on the territory and in the maritime waters subject to the sovereignty or jurisdiction of Member States, including those of Community fishing vessels operating in the waters of third countries or on the high seas, without prejudice to fishery agreements concluded between the Community and third countries or international conventions to ...[+++]

Le règlement (CEE) no 2847/93 du Conseil du 12 octobre 1993 instituant un régime de contrôle applicable à la politique commune de la pêche , s'applique à toutes les activités de pêche et à toutes les activités connexes exercées sur le territoire et dans les eaux maritimes relevant de la souveraineté ou de la juridiction des États membres, y compris les activités des navires de pêche communautaires qui opèrent dans les eaux de pays tiers ou en haute mer, sans préjudice des accords de pêche conclus entre la Communauté et des pays tiers ou des conventions internationales auxquelles la Communauté adhère.


w