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Check government expenditures
Civitas et princeps cura nostra
Developed country
Developed nation
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
First world country
First world nation
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
Government
Government structure
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Inspect government expenditures
Investigate government expenditures
Multilateral Transit Agreement
National government
Non nobis sed patriae
Not for ourselves but for our country
Our country and ruler are our concern
Rich country
Rich nation
Scrutinise government expenditures

Vertaling van "our country government " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Our country and ruler are our concern [ Civitas et princeps cura nostra ]

Notre pays et notre chef sont notre première préoccupation) [ Civitas et princeps cura nostra ]


Not for ourselves, but for our country [ Non nobis sed patriae ]

Notre pays avant nous [ Non nobis sed patriae ]


Not for ourselves but for our country [ Non nobis sed patriae ]

La patrie avant nous [ Non nobis sed patriae ]


Memorandum of Understanding between the Governments of the G-7 Countries and the Commission of the European Communities and the Government of Ukraine on the Closure of the Chernobyl Nuclear Power Plant

Protocole d'accord entre les gouvernements des pays du G-7, la Commission des Communautés européennes et le gouvernement de l'Ukraine sur la fermeture de la centrale nucléaire de Tchernobyl


Memorandum of Understandig(MoU)of July 6,1995 between the Swiss Federal Council and the Government of the United States of America on the Status of Nationals of One Country in the Other Country

Memorandum of Understanding du 6 juillet 1995 établi entre le Conseil fédéral suisse et le Gouvernement des Etats-Unis d'Amérique sur le statut des ressortissants d'un pays dans l'autre


Agreement of 21 March 2000 between the Governments of the Republic of Albania, the Federal Republic of Germany, the Italian Republic, the Republic of Croatia, the Republic of Slovenia and the Republic of Hungary, the Council of Ministers of Bosnia and Herzegovina, the Austrian Federal Government and the Swiss Federal Council on authorisation for the transit of Yugoslav nationals for the purpose of return to their country of origin | Multilateral Transit Agreement

Accord autorisant le transit de ressortissants yougoslaves en vue de leur retour dans leur pays d'origine | Accord de transit multilatéral


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


check government expenditures | investigate government expenditures | inspect government expenditures | scrutinise government expenditures

inspecter les dépenses d'un gouvernement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Development co-operation: Efforts will be focused on promoting equitable and just solutions to the illegal logging problem which do not have an adverse impact on poor people; helping partner countries to build systems to verify timber has been harvested legally; promoting transparency of information; capacity building for partner country governments and civil society; and promoting policy reform.

Coopération au développement: l'accent sera mis sur la promotion de solutions au problème de l'exploitation clandestine des forêts qui soient équitables et sans effet néfaste sur les plus démunis. Il s'agira aussi d'aider les pays partenaires à concevoir des systèmes permettant de vérifier si le bois a fait l'objet d'une récolte licite, de promouvoir la transparence de l'information, de renforcer les capacités des gouvernements des pays partenaires et de la société civile, et d'encourager une réforme des politiques.


At the side event, which also included producer country governments, and representatives of the private sector and non-government organisations, all parties expressed agreement of the need to work together to tackle illegal logging.

Lors de cette conférence, qui a également rassemblé des représentants des gouvernements de pays producteurs, du secteur privé et des organisations non gouvernementales, l'ensemble des parties se sont accordées sur la nécessité de collaborer pour lutter contre l'exploitation clandestine.


At the side event, which also included producer country governments, representatives of the private sector and non-government organisations, all parties expressed agreement on the need to work together to tackle illegal logging.

Lors de cette conférence parallèle, qui a également rassemblé des représentants des gouvernements de pays producteurs, du secteur privé et des organisations non gouvernementales, l'ensemble des parties s'est accordée sur la nécessité de collaborer pour lutter contre l'exploitation clandestine.


At the same time, the activities not covered by the register are more clearly set out. Exemption for local and regional governments: The current Register does not apply to certain specified entities, for example, churches and religious communities, political parties, Member States' government services, third countries' governments, international intergovernmental organisations and their diplomatic missions.

Parallèlement, les activités qui ne sont pas concernées par le registre sont plus clairement définies; exemption pour les collectivités locales et régionales: le registre actuel ne s’applique pas à certaines entités spécifiques, par exemple, les églises et les communautés religieuses, les partis politiques, les services publics des États membres, les gouvernements de pays tiers, les organisations intergouvernementales internationales et leurs missions diplomatiques.


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C. whereas the generation of public revenues from the extractive industries is essential to the development strategies of many developing countries, especially LDCs, but the potential offered by extractive industries to boost fiscal revenues is by and large not well exploited, owing to the inadequacy of tax rules or to difficulties in enforcing them, since arrangements between developing countries’ governments and extracting companies are usually ad hoc and negotiated without transparency and clear guidelines;

C. considérant que les recettes publiques générées par l'extraction minière revêtent une importance stratégique pour de nombreux pays en développement, en particulier les pays les moins développés, mais que, généralement, le potentiel de stimulation des rentrées fiscales qu'offrent les industries extractives n'est pas bien mis à profit dans les pays en développement, en raison de l'insuffisance des réglementations fiscales ou de la difficulté à les faire appliquer, dans la mesure où les accords entre les gouvernements des pays en dévelop ...[+++]


3/ Liquid assets (currency), government securities, assets on third countries, government controlled enterprises and the difference between quoted and non-quoted assets could be distinguished when relevant or in case the debt-to-GDP ratio is above the reference value.

3 Une distinction peut être faite entre les actifs liquides (devises), les obligations d'État, les actifs sur pays tiers, les entreprises publiques et la différence entre les actifs cotés et les actifs non cotés le cas échéant ou si le taux d'endettement est supérieur à la valeur de référence.


– Donor country governments are increasingly competing to make their mark by launching new initiatives/ earmarking money for adaptation – which in itself is positive. However, often knowledge on how best to spend the money is lacking, leading to uncoordinated and ineffective efforts.

– la concurrence croissante entre les gouvernements des pays donateurs, chacun voulant se démarquer en lançant de nouvelles initiatives et en dégageant des fonds en faveur de l'adaptation – ce qui, en soi, est positif; toutefois, ils ignorent souvent comment affecter ces fonds au mieux, ce qui nuit à la coordination et à l'efficacité des efforts;


Even though the governments of some EU Member States have made it difficult for me through their illegal actions in relation to Parliament, and even though many of the applicant countries’ governments have made it difficult for me by supporting an illegal war, I shall cast an unequivocal ‘yes’ vote, just like all the other Social Democrats from Austria, for I am convinced that the door to the European Union must be opened to the pe ...[+++]

Même si j'ai du mal à accepter la violation du droit dont se sont rendus coupables certains gouvernements de l'Union européenne à l'égard du Parlement, même si j'ai du mal à accepter le fait que des pays candidats ont soutenu une guerre illégale, je voterai clairement comme tous les sociaux-démocrates d'Autriche par un oui non équivoque, car je suis convaincu qu'il faut ouvrir la porte de l'Union européenne aux peuples de l'Europe orientale, ainsi qu'à ceux de l'île de Chypre, bien qu'elle soit encore divisée, et de l'île de Malte.


Secondly, as we say in paragraph 12, that implementation has to be part of development cooperation programmes too – not just fine words in country strategy papers but real, quantifiable programmes, assisting developing country governments to establish and operate effective labour inspectorates and giving direct aid to developing country trade unions and other civil society and watchdog groups, to provide an independent voice in tac ...[+++]

Secundo, comme nous l'affirmons au paragraphe 12, cette mise en œuvre doit également faire partie des programmes de coopération au développement : elle ne peut se résumer à de belles paroles dans les documents stratégiques nationaux mais doit se traduire par des programmes réels, quantifiables, qui aident les gouvernements des pays en développement à mettre en place et à faire fonctionner de véritables services d'inspection du travail et octroient une aide directe aux syndicats de ces pays, ainsi qu'aux autres groupes de contrôle et de représentation de la société civile, afin qu'émerge une voix indépendante ...[+++]


Zimbabwe is a lawless, economically impoverished country governed by a dictatorial old ruler who has completely lost contact with reality and with his own people.

Le Zimbabwe est un pays sans lois, appauvri sur le plan économique, dirigé par un vieux chef imbu de sa puissance, et qui a perdu tout contact avec la réalité et avec son propre peuple.


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