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AIRSPACE Non-Smokers' Rights Society
ANS and Airspace Branch
Aerodromes and Air Navigation Services Division
Air Navigation Services and Airspace Branch
Air surveillance
Airspace Action on Smoking and Health
Airspace and air traffic manager
Airspace management officer
Airspace manager
Airspace reservation
Carry out airspace management
Control elements of airspace management
Control of airspace
Coordinate elements of airspace management
MNPS airspace
Manage aspects of airspace management
Manager of airspace
Minimum navigation performance specifications airspace
Monitor airspace planning
Monitor use of airspace
Monitoring of airspace
PCA
Positive control airspace
Positively controlled airspace
Reserved airspace
Survey airspace planning
Survey use of airspace

Vertaling van "our airspace " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace

surveiller la planification de l'espace aérien


airspace and air traffic manager | airspace management officer | airspace manager | manager of airspace

gestionnaire de l'espace aérien | responsable de la gestion de l'espace aérien


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

gérer les aspects de la gestion de l'espace aérien


positive control airspace | positively controlled airspace | PCA [Abbr.]

espace aérien dans lequel le contrôle intégral est d'application


airspace reservation | reserved airspace

espace aérien réservé | réservation d'espace aérien


minimum navigation performance specifications airspace | MNPS airspace

espace aérien MNPS


Part of our Past, Building our Future [ Citizenship and Immigration - Part of Our Past, Building our Future ]

Une tradition qui bâtit l'avenir [ Citoyenneté et Immigration - Une tradition qui bâtit l'avenir ]


Aerodromes and Air Navigation Services Division [ Air Navigation Services and Airspace Branch | ANS and Airspace Branch ]

Division des aérodromes et des services de navigation aérienne [ Direction des services de la navigation aérienne et de l'espace aérien | Direction des SNA et de l'espace aérien ]


Airspace Action on Smoking and Health [ AIRSPACE Non-Smokers' Rights Society ]

Airspace Action on Smoking and Health [ AIRSPACE Non-Smokers' Rights Society ]


air surveillance | control of airspace | monitoring of airspace

surveillance de l'espace aérien
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This is the right aircraft for our Canadian Forces and for Canada.If we don't make this purchase, there is a real danger we'll be unable to defend our airspace, unable to exercise our sovereignty, or unable to share our responsibilities through both NORAD and NATO.

C'est le bon avion pour nos Forces canadiennes et pour le Canada. [.] Si nous ne faisons pas cette acquisition, nous risquons fortement d'être incapables de défendre notre propre espace aérien, d'affirmer notre souveraineté et d'assumer nos responsabilités au sein du NORAD et de l'OTAN.


Not just yet, I take it, Mr. Speaker. However only two years ago when faced with questions from the NDP on the skyrocketing cost, the defence minister puffed out his chest, dismissed the concerns and said, “If we don’t make this purchase there is a real danger we'll be unable to defend our airspace.exercise our sovereignty or.share our responsibility to both NORAD and NATO”.

Peut-être pas aujourd'hui, monsieur le Président, mais il y a deux ans à peine, en réponse à une question du NPD sur la hausse vertigineuse des coûts, le ministre de la Défense avait bombé le torse, fait fi des préoccupations et déclaré: « Si nous ne faisons pas cette acquisition, nous risquons fortement d'être incapables de défendre notre propre espace aérien, d'affirmer notre souveraineté et d'assumer nos responsabilités au sein du NORAD et de l'OTAN».


Mr. Speaker, the Minister of National Defence said this about the F-35s on September 15, 2010: “If we don't make this purchase, there is a real danger we'll be unable to defend our airspace, unable to exercise our sovereignty, or unable to share our responsibilities through both NORAD and NATO”.

Monsieur le Président, le ministre de la Défense nationale a dit ceci le 15 septembre 2010 à propos des F-35: « Si nous ne faisons pas cette acquisition, nous risquons fortement d'être incapables de défendre notre propre espace aérien, d'affirmer notre souveraineté et d'assumer nos responsabilités au sein du NORAD et de l'OTAN».


In 2010, the Minister of National Defence said that if we did not make this purchase there was a real danger that we would be unable to defend our airspace, unable to ensure our sovereignty and unable to honour our commitments to both NORAD and NATO.

En 2010, le ministre de la Défense nationale disait que si nous ne procédons pas à cet achat, nous serons en danger réel, car nous ne pourrons plus défendre notre espace aérien.


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As my colleague the Minister of Foreign Affairs made plain, we expect those who come and go from our country and through our airspace to obey both our domestic laws and international laws where appropriate.

Comme mon collègue, le ministre des Affaires étrangères, l'a dit clairement, ceux qui entrent au Canada et en sortent et utilisent notre espace aérien doivent respecter nos lois intérieures et les lois internationales.


airspace classification’ means the classification of airspace into air traffic services airspaces of defined dimensions, alphabetically designated, and within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified; air traffic services airspaces are classified as Class A to G as defined by Chapter 2, paragraph 6.1. of Annex 11 to the Chicago Convention on International Civil Aviation.

«classification de l’espace aérien»: la classification de l’espace aérien en espaces aériens de services de circulation aérienne de dimensions définies, désignés alphabétiquement, et dans lesquels des types de vols spécifiques peuvent être effectués et pour lesquels des services de circulation aérienne et des règles d'exploitation sont précisés; les espaces aériens de services de circulation aérienne sont classifiés comme classes A à G au sens du chapitre 2, point 6, point 1, de l’annexe 11 de la convention de Chicago relative à l’av ...[+++]


4. A functional airspace block shall only be established by mutual agreement between all Member States who have responsibility for any part of the airspace included in the block, or by a declaration of one Member State if the airspace included in the block is wholly under its responsibility.

4. Un bloc d'espace aérien fonctionnel n'est créé que par accord mutuel entre les États membres responsables d'une partie quelconque de l'espace aérien englobé dans le bloc, ou par une déclaration d'un État membre si l'espace aérien englobé dans le bloc relève totalement de sa responsabilité.


(9) A progressively more integrated operating airspace should be established for en-route general air traffic in the upper airspace; the interface between upper and lower airspace should be identified accordingly.

(9) Il convient de créer un espace aérien opérationnel progressivement plus intégré pour la circulation aérienne générale en croisière dans l'espace aérien supérieur.


(14) The concept of the flexible use of airspace should be applied effectively; it is necessary to optimise the use of sectors of airspace, especially during peak periods for general air traffic and in high-traffic airspace, by cooperation between Member States in respect of the use of such sectors for military operations and training.

(14) La notion de gestion souple de l'espace aérien devrait être appliquée de manière efficace. Il faut optimiser l'utilisation des secteurs de l'espace aérien, en particulier durant les périodes de pointe de la circulation aérienne générale et dans les zones de l'espace aérien à haute densité de trafic, grâce à la coopération entre les États membres en ce qui concerne l'utilisation de ces secteurs pour répondre à des opérations et à l'entraînement militaires.


(13) It is essential to achieve a common, harmonised airspace structure in terms of routes and sectors, to base the present and future organisation of airspace on common principles, and to design and manage airspace in accordance with harmonised rules.

(13) Il est essentiel de créer une structure commune harmonisée pour l'espace aérien, en termes de routes et de secteurs, de faire reposer l'organisation actuelle et future de l'espace aérien sur des principes communs et de veiller à ce que l'espace aérien soit conçu et géré conformément à des règles harmonisées.


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