Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
ICPO
International Criminal Police Organisation
International Criminal Police Organization
Interpol
Jealousy
Paranoia
Police organization
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Tuberculosis of other organs

Traduction de «other police organizations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Interpol [ ICPO | International Criminal Police Organisation | International Criminal Police Organization ]

Interpol [ OIPC | Organisation internationale de police criminelle ]


The International Criminal Police Organization, Interpol Ottawa: Canada's Law Enforcement Link with the World [ The International Criminal Police Organization - Interpol Ottawa ]

L'Organisation internationale de police criminelle, Interpol Ottawa: Le lien qui unit la police canadienne avec le monde [ L'Organisation internationale de police criminelle - Interpol Ottawa ]




An Act to amend the Act respecting police organization and amending the Police Act and various legislation

Loi modifiant la Loi sur l'organisation policière et modifiant la Loi de police et diverses dispositions législatives


An Act respecting police organization and amending the Police Act and various legislation

Loi sur l'organisation policière et modifiant la Loi de police et diverses dispositions législatives


injuries inflicted by the police or other law-enforcing agents, including military on duty, in the course of arresting or attempting to arrest lawbreakers, suppressing disturbances, maintaining order, and other legal action

lésions infligées par la police ou autres agents de la force publique, incluant les forces armées actives, lors de l'arrestation ou de la tentative d'arrestation de hors-la-loi, de la répression de troubles de l'ordre, du maintien de l'ordre ou d'autre action légale.


waste from the MFSU of organic pesticides (except 02 01 05) | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of organic plant protection products (except 02 01 08 and 02 01 09), wood preserving agents (except 03 02) and other biocides | wastes from the MFSU of organic plant protection products (except 02 01 08 and 02 01 09), wood preserving agents (except 03 02) and other biocides

déchets provenant de la FFDU des pesticides organiques(sauf 02 01 05)


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Protocol amending the Convention on the establishment of a European Police Office (Europol Convention) and the Protocol on the privileges and immunities of Europol, the members of its organs, the deputy directors and the employees of Europol

Protocole modifiant la Convention portant création d'un Office européen de police (Convention Europol) et le Protocole sur les privilèges et immunités d'Europol, des membres de ses organes, de ses directeurs adjoints et de ses agents


Tuberculosis of other organs

Tuberculose d'autres organes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission will also, in close cooperation with Member States and other competent organs such as Europol, Eurojust, the European Police College (CEPOL) and the European Judicial Training Network (EJNT), work to achieve an EU level coordination and interlinking of all relevant training programmes.

En outre, dans le cadre d'une coopération étroite avec les États membres et d'autres organes compétents tels qu'Europol, Eurojust, le collège européen de police (CEPOL) et le réseau européen de formation judiciaire (REFJ), la Commission s'efforcera de coordonner et de relier au niveau de l'Union tous les programmes de formation pertinents.


Here is a respected senior member of the police force whose organization represents over 50,000 front-line enforcement personnel from across Canada, serving in over 160 difference police services, including police officers from federal, provincial, municipal and first nations police organizations, with probably more expertise on the bill and the issues surrounding it than any other stakeholder the committee hears, yet the NDP membe ...[+++]

M. Stamatakis est un membre respecté et chevronné d'une organisation qui représente plus de 50 000 agents d'exécution de la loi de première ligne partout au Canada, qui font partie de plus de 160 services de police, dont des policiers membres d'organisations policières fédérales, provinciales, municipales et des Premières Nations. Cette personne possède probablement plus de connaissances sur le projet de loi et les enjeux connexes que tous les autres intervenants ayant comparu devant le comité.


Police organizations, such as the Canadian Association of Chiefs of Police, are generally in favour of maintaining the firearms registry, as police query it up to 5,000 times a day to determine whether a gun might be encountered in a situation, such as one involving a barricade or domestic violence (42) Others, however, have pointed out that this number of hits is misleading, given that every search of the Canadian Police Information Centre (CPIC) system, regardless of the reason, generates an automatic search of the firearms registry (43) It has also been argued that police ...[+++]

Des organisations policières, comme l’Association canadienne des chefs de police, sont généralement en faveur du maintien du registre des armes à feu, puisque la police l’interroge jusqu’à 5 000 fois par jour pour déterminer si une arme pourrait être utilisée dans diverses situations, comme une barricade ou la violence familiale(42). D’autres ont cependant fait observer que ce nombre d’interrogations est trompeur, étant donné que toute interrogation dans le système du Centre d’information de la police canadienne (CIPC), quelle qu’en soit la cause, déclenc ...[+++]


These groups include, among others, the National Coordinating Committee on Organized Crime, the Canadian Association of Chiefs of Police Organized Crime Committee, the Canadian Association of Chiefs of Police Law Amendment Committee, and the International Association of Chiefs of Police.

Ces groupes comprennent les suivants: le Comité national de coordination sur le crime organisé, le Comité sur le crime organisé de l'Association canadienne des chefs de police, le Comité sur les modifications législatives de l'Association canadienne des chefs de police et l'Association internationale des chefs de police.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Police organizations, such as the Canadian Association of Chiefs of Police, are generally in favour of maintaining the firearms registry, as police query it up to 5,000 times a day to determine whether a gun might be encountered in a situation, such as one involving a barricade or domestic violence (45) Others, however, have pointed out that this number of hits is misleading, given that every search of the Canadian Police Information Centre (CPIC) system, regardless of the reason, generates an automatic search of the firearms registry (46) It has also been argued that police ...[+++]

Des organisations policières, comme l'Association canadienne des chefs de police, sont généralement en faveur du maintien du registre des armes à feu, puisque la police l'interroge jusqu'à 5 000 fois par jour pour déterminer si une arme pourrait être utilisée dans diverses situations, comme une barricade ou la violence familiale(45). D'autres ont cependant fait observer que ce nombre d'interrogations est trompeur, étant donné que toute interrogation dans le système du Centre d'information de la police canadienne (CIPC), quelle qu'en soit la cause, déclenc ...[+++]


Police organizations, such as the Canadian Association of Chiefs of Police, are generally in favour of maintaining the firearms registry, as police query it up to 5,000 times a day to determine whether a gun might be encountered in a situation, such as one involving a barricade or domestic violence (46) Others, however, have pointed out that this number of hits is misleading, given that every search of the Canadian Police Information Centre (CPIC) system, regardless of the reason, generates an automatic search of the firearms registry (47) It has also been argued that police ...[+++]

Des organisations policières, comme l’Association canadienne des chefs de police, sont généralement en faveur du maintien du registre des armes à feu, puisque la police l’interroge jusqu’à 5 000 fois par jour pour déterminer si une arme pourrait être utilisée dans diverses situations, comme une barricade ou la violence familiale (46). D’autres ont cependant fait observer que ce nombre d’interrogations est trompeur, étant donné que toute interrogation dans le système du Centre d’information de la police canadienne (CIPC), quelle qu’en soit la cause, déclen ...[+++]


13. Points out, notably to Europol, Eurojust and other third-pillar organs, that law enforcement-related data can only be transferred on a case-by-case basis to countries or organs that respect human rights and fundamental freedoms, democracy, the rule of law and European data protection standards, such as the data protection principles laid down by Council of Europe Recommendation R (87) 15 on the use of data of a personal nature in the police sector; asks, furthermore, to be consulted before - and receive reports after - such trans ...[+++]

13. rappelle, notamment à Europol, à Eurojust et aux autres organes relevant du troisième pilier que les données concernant l'application de la loi ne peuvent être transmises qu'au cas par cas à des pays ou des organes qui respectent les droits de l'homme et les libertés fondamentales, la démocratie, l'État de droit et les normes européennes de protection des données personnelles, y compris les principes inscrits par le Conseil de l'Europe dans la recommandation n° R (87) 15 du Comité des ministres aux États membres visant à réglementer l'utilisation de données à caractère personnel dans le secteur de la police; demande en outre à être ...[+++]


13. Points out, notably to Europol, Eurojust and other third-pillar organs, that law enforcement-related data can only be transferred on a case-by-case basis to countries or organs that respect human rights and fundamental freedoms, democracy, the rule of law and European data protection standards, such as the data protection principles laid down by Council of Europe Recommendation R (87) 15 on the use of data of a personal nature in the police sector; asks, furthermore, to be consulted before - and receive reports after - such trans ...[+++]

13. rappelle, notamment à Europol, à Eurojust et aux autres organes relevant du troisième pilier que les données concernant des affaires judiciaires ne peuvent être transmises qu'au cas par cas à des pays ou des organes qui respectent les droits de l'homme et les libertés fondamentales, la démocratie, l'État de droit et les normes européennes de protection des données personnelles, y compris les principes inscrits par le Conseil de l'Europe dans la recommandation n° R (87) 15 du Comité des ministres aux États membres visant à réglementer l'utilisation de données à caractère personnel dans le secteur de la police; demande en outre à être ...[+++]


In addition to these legal obligations there exist other important documents which contain commitments at the highest political level to achieve concrete progress regarding police co-operation: The Action Plan to Combat Organized Crime of 1997 [8], the Vienna Action Plan of December 1998 and the Conclusions of the Tampere European Council of October 1999.

Parallèlement à ces textes contraignants, d'autres documents importants contiennent l'engagement, pris au plus haut niveau politique, de réaliser des avancées concrètes dans la coopération policière: le programme d'action relatif à la criminalité organisée de 1997 [8], le plan d'action de Vienne de décembre 1998 et les conclusions du conseil européen de Tampere d'octobre 1999.


2. In this regard the European Police Office, which organizes the exchange of information between national police forces on a multilateral basis, represents a positive response to the concerns of the people of Europe, who expect effective action to be taken against drug trafficking, terrorism and other forms of international crime;

2. L'Office Européen de Police, organisant sur une base multilatérale l'échange d'informations entre services opérationnels nationaux, constitue à cet égard une réponse positive aux préoccupations des citoyens européens qui attendent qu'une lutte efficace soit menée contre le trafic de drogues, le terrorisme et les autres formes de criminalité internationales;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'other police organizations' ->

Date index: 2020-12-20
w