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Inem
Institution other than a national institution
Institutions other than national institutions
National Employment Institution
National Employment Office
National Institute of Employment
UN Institute for Disarmament Research
UN Institute for Training and Research
UN institutes for research and training
UN research and training institutes
UNIDIR
UNITAR
United Nations Institute for Disarmament Research
United Nations Institute for Training and Research
United Nations institutes for research and training
United Nations research and training institutes

Traduction de «other national institutional » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
UN research and training institutes [ UN institutes for research and training | United Nations institutes for research and training | United Nations research and training institutes ]

Instituts de recherche et de formation ONU


institution other than a national institution

institution non nationale


institutions other than national institutions

institutions non nationales


National Employment Institution | National Employment Office | National Institute of Employment | Inem [Abbr.]

Institut national de l'emploi | Office National de l'Emploi | Inem [Abbr.]


UN Institute for Disarmament Research [ UNIDIR | United Nations Institute for Disarmament Research ]

Institut des Nations unies pour la recherche sur le désarmement [ Unidir ]


UN Institute for Training and Research [ UNITAR | United Nations Institute for Training and Research ]

Institut des Nations unies pour la formation et la recherche [ Unitar ]


100. Acknowledges the importance of – in addition to courts – non-judicial and quasi-judicial institutions for access to justice, such as national human rights institutions, equality bodies, ombudsperson institutions, and data protection authorities as well as other such institutions with a human rights remit; stresses, in this context, that national human rights institutions should be appointed or established in all the Member St ...[+++]

100. reconnaît l'importance de l'existence, outre de tribunaux, d'institutions extrajudiciaires et quasi judiciaires pour accéder à la justice, à l'instar des institutions nationales chargées des droits de l'homme, des organismes chargés de l'égalité, des institutions de médiation et des autorités de protection des données, ainsi que d'autres institutions ayant des compétences dans le domaine des droits de l'homme; souligne à cet égard que des institutions nationales chargées des droits de l'homme devraient être désignées ou institué ...[+++]


98. Acknowledges the importance of – in addition to courts – non-judicial and quasi-judicial institutions for access to justice, such as national human rights institutions, equality bodies, ombudsperson institutions, and data protection authorities as well as other such institutions with a human rights remit; stresses, in this context, that national human rights institutions should be appointed or established in all the Member Sta ...[+++]

98. reconnaît l'importance de l'existence, outre de tribunaux, d'institutions extrajudiciaires et quasi judiciaires pour accéder à la justice, à l'instar des institutions nationales chargées des droits de l'homme, des organismes chargés de l'égalité, des institutions de médiation et des autorités de protection des données, ainsi que d'autres institutions ayant des compétences dans le domaine des droits de l'homme; souligne à cet égard que des institutions nationales chargées des droits de l'homme devraient être désignées ou instituée ...[+++]


Regrets that the EGF regulation allows EGF support to substitute social welfare payments required under national law; emphasises that the EGF should be primarily allocated to training and job search as well as occupational orientation programs and promotion of entrepreneurship, acting complementarily to national institutions and not substituting employment benefit or any other social welfare payments which are the responsibility o ...[+++]

déplore qu'en vertu du règlement relatif au Fonds, l'aide du Fonds puisse se substituer aux prestations de sécurité sociale prévues par le droit national; souligne que le Fonds devrait servir en priorité à financer les mesures de formation et la recherche d'emploi, ainsi que les programmes d'orientation professionnelle et la valorisation de l'entrepreneuriat, en complémentarité avec les institutions nationales, au lieu de se substituer aux allocations de chômage ou autres prestations de sécurité sociale qui relèvent de la responsabil ...[+++]


183. Stresses that NMDs are to be understood as an instrument facilitating greater national accountability for Union spending by giving both national parliaments and national audit institutions an opportunity to participate in ensuring legality, regularity and performance of Union spending; is of the opinion that NMDs are an instrument which will allow national institutions and Union institutions to work together while fully respecting each others' roles an ...[+++]

183. souligne que les déclarations de gestion nationales doivent être conçues comme un instrument assurant une plus grande responsabilisation des autorités nationales à l'égard des dépenses de l'Union en donnant aux parlements nationaux et aux organismes nationaux d'audit la possibilité de contribuer à assurer la légalité, la régularité et l'efficacité des dépenses de l'Union; estime que l'outil des déclarations de gestion nationales permettra aux institutions nationales et aux institutions de l'Union de collaborer dans le respect in ...[+++]


182. Stresses that NMDs are to be understood as an instrument facilitating greater national accountability for Union spending by giving both national parliaments and national audit institutions an opportunity to participate in ensuring legality, regularity and performance of Union spending; is of the opinion that NMDs are an instrument which will allow national institutions and Union institutions to work together while fully respecting each others' roles an ...[+++]

182. souligne que les déclarations de gestion nationales doivent être conçues comme un instrument assurant une plus grande responsabilisation des autorités nationales à l'égard des dépenses de l'Union en donnant aux parlements nationaux et aux organismes nationaux d'audit la possibilité de contribuer à assurer la légalité, la régularité et l'efficacité des dépenses de l'Union; estime que l'outil des déclarations de gestion nationales permettra aux institutions nationales et aux institutions de l'Union de collaborer dans le respect in ...[+++]


(7) The SHARE-ERIC or the Scientific Partner Institutions, as a consortium, may react to calls from the European Commission, the U.S. National Institute on Aging, and other supranational and national funding organisations providing funds for the project as a whole, among those parts or all of the common costs mentioned in Column D, Annex 3.

7. L’ERIC-SHARE ou les instituts scientifiques partenaires, en qualité de consortium, peuvent répondre aux appels de propositions émanant de la Commission européenne, du National Institute on Aging des États-Unis et d’autres organismes nationaux et supranationaux contribuant au financement du projet dans son ensemble, en particulier de parties ou de la totalité des coûts communs inscrits dans la colonne D de l’annexe 3.


The Commission also deepened its relationships with other European institutions, national institutions of Member States, international institutions and non-European donors.

La Commission a également intensifié ses relations avec les autres institutions européennes, les institutions nationales des États membres, les organisations internationales et les bailleurs de fonds non européens.


Progress is mostly made by countries that have one or more organisations with a long track record in the area of digital preservation and which do not work in isolation but collaborate with other national institutions and institutions abroad.

C'est principalement dans les pays où existent un ou plusieurs organismes possédant une longue expérience de la conservation numérique et qui ne travaillent pas de manière isolée mais en collaboration avec d'autres institutions, sur le plan national ou international, qu'on enregistre des progrès.


16. Notes that some Member States have established national institutions for the protection and promotion of fundamental rights, in particular with reference to the United Nations "Paris principles"; calls on the other Member States to take steps to this end and to provide the national committees and institutes with adequate financial resources, bearing in mind, inter alia, that one of the functions of those bodies is to review governments' human rights policies to prevent shortcomings and suggest improvements, since efficiency lies ...[+++]

16. note que certains États membres ont mis en place des institutions nationales de protection et de promotion des droits fondamentaux, en particulier dans le cadre des "principes de Paris" des Nations unies; demande aux autres États membres de prendre les dispositions nécessaires à cet effet et de doter les commissions et instituts nationaux de ressources financières suffisantes, sachant, entre autres, que l'une des fonctions de ces organismes est de faire le point sur les politiques des gouvernements en matière de droits de l'homme ...[+++]


The Commission also deepened its relationships with other European institutions, national institutions of Member States, international institutions and non-European donors.

La Commission a également intensifié ses relations avec les autres institutions européennes, les institutions nationales des États membres, les organisations internationales et les bailleurs de fonds non européens.




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'other national institutional' ->

Date index: 2022-09-15
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