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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coordinate an order from various suppliers
Coordinate orders from various suppliers
Coordination of orders from various suppliers
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Handle orders from online shop
Jealousy
Measure orders from online shop
Order on the disposal of waste from packaging
Paranoia
Permissible variation from ordered quantity
Preserve orders from various suppliers
Process orders from online shop
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Receive orders from customers for food and drink
Release a sales order from credit hold
Release an order from credit hold
Release credit holds
Release from credit hold
Take food and beverage orders from customers
Take food and drink orders from customers
Take orders from customers for food and beverages
Toepfer Act

Vertaling van "order 36 from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

coordonner les commandes de différents fournisseurs


receive orders from customers for food and drink | take orders from customers for food and beverages | take food and beverage orders from customers | take food and drink orders from customers

prendre les commandes de plats et de boissons des clients | enregistrer les commandes de plats et de boissons des clients | traiter les commandes de plats et de boissons des clients


measure orders from online shop | process orders from online shop | handle orders from online shop | process orders from online shop

traiter des commandes passées dans une boutique en ligne


Order Respecting the Withdrawal from Disposal of Certain Lands in the Yukon Territory (Ross River Dena Council, Y.T.) [ Withdrawal from Disposal Order (Ross River Dena Council, Y.T.) | Order Respecting the Withdrawal from Disposal of Certain Lands in the Yukon Territory | Withdrawal from Disposal Order (Ross River, Y.T.) ]

Décret déclarant inaliénables certaines terres du Yukon (Conseil Déna de Ross River, Yuk.) [ Décret soustrayant certaines terres à l'aliénation (Conseil Déna de Ross River, Yuk.) | Décret déclarant inaliénables certaines terres du territoire du Yukon | Décret soustrayant certaines terres à l'aliénation (Ross River, Yuk.) ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body flui ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fa ...[+++]


Order Respecting the Withdrawal from Disposal of Certains Lands in the Northwest Territories (Dogrib Settlement Agreement, North Slave Region, N.W.T.) [ Withdrawal from Disposal Order (North Slave Region, N.W.T.) | Order respecting the withdrawal from disposal of certains lands in the Northwest Territories ]

Décret déclarant inaliénables certaines terres des Territoires du Nord-Ouest (entente de règlement avec les Dogribs, région du North Slave, T.N.O.) [ Décret soustrayant certaines terres à l'aliénation (Région de North Slave, T.N.-O.) | Décret déclarant inaliénables certaines terres des Territoires du Nord-Ouest ]


release an order from credit hold | release a sales order from credit hold | release credit holds | release from credit hold

débloquer une commande suspendue | débloquer une commande suspendue pour dépassement de limite de crédit | débloquer une commande suspendue pour dépassement de crédit


Order Respecting the Withdrawal from disposal of Certain Lands in the Yukon Territory (Fort Selkirk Historic Site, Y.T.) [ Order Respecting the Withdrawal from Disposal of Certain Lands in the Yukon Territory (Fort Selkirk Historic Site, Y.T.) ]

Décret déclarant inaliénables certaines terres du Yukon (site historique de Fort Selkirk, Yuk.) [ Décret déclarant inaliénables certaines terres du territoire du Yukon (du site historique Fort Selkirk, Yuk.) ]


Order on the disposal of waste from packaging | Toepfer Act

décret sur l'élimination des déchets d'emballage | loi Töpfer


permissible variation from ordered quantity

variation admise de la quantité d'articles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ultimate aim of this Report is to contribute to meeting the objectives of the Directive 2011/36/EU on reducing demand and prevent trafficking in human beings, in order to ensure that criminal groups are not benefiting from the diverse legal treatment of users of victims of trafficking.

L’objectif ultime du présent rapport est de contribuer à la réalisation des objectifs de la directive 2011/36/UE en ce qui concerne la réduction de la demande et la prévention de la traite des êtres humains, afin de garantir que les groupes criminels ne profitent pas de l’hétérogénéité du traitement réservé par les législations aux personnes qui utilisent des victimes de la traite des êtres humains.


In order to ensure a smooth transition from the old to the new legal framework, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 36 concerning rules providing for a derogation from Article 8(3) in relation to conversion periods for farmers initiating conversion before the entry into force of this Regulation.

Afin d'assurer une transition harmonieuse entre l'ancien cadre législatif et le nouveau, le pouvoir d'adopter des actes délégués conformément à l'article 36 est conféré à la Commission en ce qui concerne les règles prévoyant une dérogation à l'article 8, paragraphe 3, pour les périodes de conversion applicables aux agriculteurs entamant leur conversion avant l'entrée en vigueur du présent règlement.


REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL assessing the extent to which Member States have taken the necessary measures in order to comply with Directive 2011/36/EU on preventing and combating trafficking in human beings and protecting its victims in accordance with Article 23 (1)

RAPPORT DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN ET AU CONSEIL Rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil évaluant la mesure dans laquelle les États membres ont pris les dispositions nécessaires pour se conformer à la directive 2011/36/UE concernant la prévention de la traite des êtres humains et la lutte contre ce phénomène ainsi que la protection des victimes, conformément à l'article 23, paragraphe 1


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016DC0722 - EN - REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL assessing the extent to which Member States have taken the necessary measures in order to comply with Directive 2011/36/EU on preventing and combating trafficking in human beings and protecting its victims in accordance with Article 23 (1) // COM(2016) 722 final

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016DC0722 - EN - RAPPORT DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN ET AU CONSEIL Rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil évaluant la mesure dans laquelle les États membres ont pris les dispositions nécessaires pour se conformer à la directive 2011/36/UE concernant la prévention de la traite des êtres humains et la lutte contre ce phénomène ainsi que la protection des victimes, conformément à l'article 23, paragraphe 1 // COM(2016) 722 final


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23. For greater certainty, an order made under any of sections 16 to 18, 20 or 21 does not change who holds an interest or right in or to the family home nor does it prevent an executor of a will or an administrator of an estate from transferring such an interest or right to a named beneficiary under the will or to a beneficiary on intestacy, or a court from ordering the transfer of such an interest or right under section 31 or 36.

23. Il est entendu que l’ordonnance rendue en vertu de l’un des articles 16 à 18, 20 et 21 n’a pas pour effet de priver de sa qualité le titulaire d’un droit ou intérêt sur le foyer familial ni d’empêcher l’exécuteur testamentaire ou l’administrateur de la succession de transférer un tel droit ou intérêt au bénéficiaire de la succession, testamentaire ou non, ou le tribunal d’en ordonner le transfert en vertu des articles 31 ou 36.


Tabling of Documents (pursuant to Standing Orders 32 or 109) Introduction of Government Bills Statements by Ministers (pursuant to Standing Order 33) Presenting Reports from Interparliamentary Delegations (pursuant to Standing Order 34) Presenting Reports from Committees (pursuant to Standing Order 35) Introduction of Private Members’ Bills First Reading of Senate Public Bills Motions Presenting Petitions (pursuant to Standing Order 36(6)) Questions on Order Paper.

Dépôt de documents (conformément aux articles 32 ou 109 du Règlement) Dépôt de projets de loi émanant du gouvernement Déclarations de ministres (conformément à l’article 33 du Règlement) Présentation de rapports de délégations interparlementaires (conformément à l’article 34 du Règlement) Présentation de rapports de comités (conformément à l’article 35 du Règlement) Dépôt de projets de loi émanant des députés Première lecture des projets de loi d’intérêt public émanant du Sénat Motions Présentation de pétitions (conformément à l’article 36(6) du Règlement) Questions inscrites au Feuilleton.


Tabling of Documents (pursuant to Standing Orders 32 or 109) Statements by Ministers (pursuant to Standing Order 33) Presenting Reports from Inter-parliamentary Delegations (pursuant to Standing Order 34) Presenting Reports from Committees (pursuant to Standing Order 35) Introduction of Government Bills Introduction of Private Members’ Bills First Reading of Senate Public Bills Motions Presenting Petitions (pursuant to Standing Order 36(6)) Questions on Order Paper.

Dépôt de documents (conformément aux articles 32 ou 109 du Règlement) Déclarations de ministres (conformément à l’article 33 du Règlement) Présentation de rapports de délégations interparlementaires (conformément à l’article 34 du Règlement) Présentation de rapports de comités (conformément à l’article 35 du Règlement) Dépôt de projets de loi émanant du gouvernement Dépôt de projets de loi émanant des députés Première lecture des projets de loi publics émanant du Sénat Motions Présentation de pétitions (conformément à l’article 36(6) du Règlement) Questions inscrites au Feuilleton.


In order to ensure that the five levels outlined under Directive 2005/36/EC are consistent with this new degree structure, Bachelor’s degree should be classified under level d and Master’s degree under level e. The five levels established for the operation of the general system should in principle no longer be used as a criterion for excluding Union citizens from the scope of Directive 2005/36/EC when this would be contrary to the principle of lifelong learning.

Pour que les cinq niveaux décrits dans la directive 2005/36/CE soient cohérents avec cette nouvelle structure de diplômes, la licence/bachelier devrait être classée sous le niveau d) et le master sous le niveau e). Les cinq niveaux établis pour le bon fonctionnement du système général ne devraient plus en principe être utilisés comme critères permettant d’exclure des citoyens de l’Union du champ d’application de la directive 2005/36/CE, lorsque cela serait contraire au principe d’apprentissage tout au long de la vie.


Mr. Speaker, consistent with Standing Order 36, I have the honour to present a petition signed by 440 petitioners from my riding of Pickering Scarborough East in the GTA who are calling upon the Canadian government to raise the age of sexual consent from 14 to 16 years of age in order to protect the children of Canada from sexual exploitation.

Monsieur le Président, conformément à l'article 36 du Règlement, j'ai l'honneur de présenter une pétition de la part de 440 personnes de ma circonscription, Pickering Scarborough-Est, dans le Grand Toronto, qui demandent au gouvernement canadien de faire passer de 14 à 16 ans l'âge du consentement à des activités sexuelles afin de protéger les enfants du pays contre l'exploitation sexuelle.


Mr. John O'Reilly (Haliburton—Victoria—Brock, Lib.): Mr. Speaker, pursuant to Standing Order 36, I have the honour to present a petition from a number of people from Lindsay and the surrounding area, as well as Reaboro, who call on parliament to act immediately to request the provision of Canada's annual abortion statistics in order that more research can be done in other areas, such as infertility, sterility and post-abortion trauma.

M. John O'Reilly (Haliburton—Victoria—Brock, Lib.): Monsieur le Président, conformément à l'article 36 du Règlement, j'ai l'honneur de présenter une pétition au nom de plusieurs habitants de Lindsay et des environs ainsi que de Reaboro. Les pétitionnaires demandent au Parlement de prendre immédiatement les mesures nécessaires pour obtenir les statistiques annuelles sur l'avortement au Canada afin qu'on puisse faire avancer la recherche sur d'autres sujets dont l'infertilité, la stérilité et le traumatisme post-avortement.


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