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Alcoholic hallucinosis
CFFO
Cash earnings
Cash flow
Cash flow from operating activities
Cash flows
Cash flows from operating activities
Cash flows from operations
Cash from operations
Cash provided by operating activities
Cash provided by operations
Cash used in operations
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conduct maritime operations monitoring
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Earnings from discontinued operations
FFO
Funds from operations
Income from discontinued operations
Income from operations
Jealousy
Monitor maritime operations
Net cash flows provided by operating activities
Operating cash flows
Operating income
Operating profit
Paranoia
Profit from operating activities
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Remove snow from airport operational areas
Results of discontinued operations
Track maritime activities
Undertake monitoring of maritime operations
Undertaking CPD in fishery operations

Vertaling van "operators from undertaking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
conduct maritime operations monitoring | undertake monitoring of maritime operations | monitor maritime operations | track maritime activities

surveiller des opérations maritimes


remove snow from operational and traffic areas in accordance with airport snow control plan | undertake snow and ice removal activities in airport operational and traffic areas | implement snow removal procedures according to airport snow control plan | remove snow from airport operational areas

neiger les zones opérationnelles d'un aéroport


training and development undertaking in fishery operations | undertaking CPD in fishery operations | undertake continuous professional development in fishery operations | undertake continuous professional development in fishery operations

suivre une formation professionnelle continue dans le domaine de la pêche


cash provided by operations | cash earnings | cash flow | cash flows | cash flows from operating activities | cash flows from operations | cash from operations | cash provided by operating activities | CFFO | funds from operations | net cash flows provided by operating activities | operating cash flows

flux de trésorerie provenant des activités d'exploitation | rentrées nettes liées aux activités d'exploitation | MBA | marge brute d'autofinancement | fonds autogénérés | flux de trésorerie liés aux activités d'exploitation | flux de trésorerie d'exploitation | capacité d'autofinancement | CAF


cash flows from operating activities | cash flow from operating activities | cash flows | cash flow | cash from operations | funds from operations | FFO | cash provided by operations | cash used in operations

flux de trésorerie lié à l'exploitation | flux de trésorerie lié aux activités d'exploitation | flux de trésorerie provenant de l'exploitation | flux de trésorerie affecté à l'exploitation | rentrées nettes liées à l'exploitation | sorties nettes liées à l'exploitation | marge brute d'autofinancement | MBA | capacité d'autofinancement | CAF


cash provided by operations [ cash provided by operating activities | cash flows from operations | cash flows from operating activities | cash from operations | cash earnings | funds from operations ]

flux de trésorerie provenant des activités d'exploitation [ flux de trésorerie d'exploitation | rentrées nettes liées aux activités d'exploitation ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


operating income | income from operations | operating profit | profit from operating activities

bénéfice d'exploitation | résultat opérationnel


Undertaking to File an Income Tax Return by a Non-Resident Receiving Rent from Real Property or Receiving a Timber Royalty

Engagement à produire une déclaration de revenus par un non-résident touchant un loyer de biens immeubles ou une redevance forestière [ Engagement à produire une déclaration d'impôt sur le revenu par un non-résident touchant un loyer d'immeubles ou une redevance forestière ]


income from discontinued operations [ earnings from discontinued operations | results of discontinued operations ]

résultat issu des activités abandonnées [ résultat afférent aux abandons d'activité | résultat relatif à l'abandon d'activité ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(14) Where Member States require contribution from the sector in order to finance universal service obligations and to the administrative costs of the national regulatory authorities, the criteria and procedures for apportioning contributions should be proportionate and non-discriminatory with regard to European electronic communications providers, so as not to hinder cross-border market entry, in particular of new entrants and smaller operators; individual undertakings’ contributions should therefore take into account the contributo ...[+++]

(14) Lorsque des États membres exigent une contribution du secteur afin de financer les obligations de service universel et une contribution aux frais administratifs à la charge des autorités réglementaires nationales, les critères et les procédures de répartition des contributions devraient être proportionnés et non discriminatoires à l'égard des fournisseurs de communications électroniques européens afin de ne pas entraver l’entrée sur un marché transfrontalier, en particulier celle des nouveaux entrants et des opérateurs plus petits; dès lors, les contributions des différentes entreprises devraient, d'une part, prendre en considérati ...[+++]


61. Takes the view that public investment and state support for the setting-up and continued operation of undertakings is crucial; believes that Member States should demand safeguards and guarantees from companies setting up in each Member State and receiving public support; with the objective of preserving jobs;

61. considère que les investissements publics et les aides d'État à la création et au maintien d'entreprises sont essentiels; estime que les États membres doivent demander des garde-fous et des garanties aux entreprises qui s'établissent sur leur territoire et qui bénéficient d'un soutien public, et ce dans le but de préserver les emplois;


61. Takes the view that public investment and state support for the setting-up and continued operation of undertakings is crucial; believes that Member States should demand safeguards and guarantees from companies setting up in each Member State and receiving public support; with the objective of preserving jobs;

61. considère que les investissements publics et les aides d'État à la création et au maintien d'entreprises sont essentiels; estime que les États membres doivent demander des garde-fous et des garanties aux entreprises qui s'établissent sur leur territoire et qui bénéficient d'un soutien public, et ce dans le but de préserver les emplois;


3b. Member States and, if permitted by national law, competent authorities may exclude from the competitive tendering procedures any operator or undertaking that is directly or indirectly controlled by a legal or natural person or by persons registered in a third country or third countries, save where that country or those countries have taken measures that allow public service contracts to be awarded through competitive tendering to railway undertakings licensed ...[+++]

3 ter. Les États membres et, si le droit national le permet, les autorités compétentes peuvent exclure des procédures de mise en concurrence tout opérateur ou toute entreprise contrôlé(e) directement ou indirectement par une ou plusieurs personnes physiques ou morales enregistrées dans un ou plusieurs pays tiers, sauf si ce ou ces pays ont pris des mesures permettant l'attribution, par voie de mise en concurrence, de contrats de service public à des entreprises ferroviaires détenant une licence dans un État membre.«


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The competent authority may exclude from the competitive tendering procedures any operator or undertaking that is directly or indirectly controlled , by legal or natural person or persons registered in a third country or third countries, save where those country or countries have taken measures that allow public service contracts to be awarded through competitive tendering to railway undertakings licensed in a Member State.

L'autorité compétente peut exclure des procédures de mise en concurrence tout opérateur ou toute entreprise contrôlé(e) directement ou indirectement par des personnes physiques ou morales enregistrées dans un pays tiers ou dans des pays tiers, sauf si ce ou ces pays ont pris des mesures permettant l'attribution, par voie de mise en concurrence, de contrats de service public à des entreprises ferroviaires détenant une licence dans un État membre.


“3a. The competent authority may exclude from the competitive tendering procedures operators or undertakings where the control belongs directly or indirectly to a person or persons from a third country or third countries if such countries have no provisions which allow for competitive tendering bids for companies from the Member States or do not provide effective access to their markets.

"3 bis. L'autorité compétente peut exclure des procédures de mise en concurrence des opérateurs ou des entreprises lorsqu'ils sont contrôlés directement ou indirectement par une ou plusieurs personnes d'un ou plusieurs pays tiers si lesdits pays n'ont pas de dispositions permettant aux entreprises des États membres de l'Union de participer à des mises en concurrence ou n'offrent pas d'accès réel à leurs marchés.


This option enables vertically integrated companies to retain the ownership of their network assets, but requires that the transmission network itself is managed by an independent system operator - an undertaking or entity entirely separate from the vertically integrated company - that performs all the functions of a network operator.

Cette option permet aux entreprises verticalement intégrées de conserver la propriété des actifs du réseau, mais requiert toutefois que le réseau de transport lui-même soit géré par un gestionnaire de réseau indépendant – une entreprise ou entité séparée de l'entreprise verticalement intégrée – qui assure toutes les fonctions d'un gestionnaire de réseau.


11. Regulatory authorities and the Commission may request from transmission system operators and undertakings performing any of the functions of production of supply any information relevant for the fulfillment of their tasks under this Article.

11. Les autorités de régulation et la Commission peuvent exiger des gestionnaires de réseau de transport et des entreprises assurant une des fonctions suivantes: production ou fourniture, toute information utile à l’accomplissement de leurs tâches en application du présent article.


7. The regulatory authorities and the Commission may request from transmission system operators and undertakings performing any of the functions of production or supply any information relevant for the fulfilment of their tasks under this Article.

7. Les autorités de régulation et la Commission peuvent exiger des gestionnaires de réseau de transport et des entreprises assurant une des fonctions suivantes: production ou fourniture, toute information utile à l’accomplissement de leurs tâches en application du présent article.


7. The regulatory authorities and the Commission may request from transmission system operators and undertakings performing any of the functions of generation or supply any information relevant for the fulfilment of their tasks under this Article.

7. Les autorités de régulation et la Commission peuvent exiger des gestionnaires de réseau de transport et des entreprises assurant une des fonctions suivantes: production ou fourniture, toute information utile à l’accomplissement de leurs tâches en application du présent article.


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