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Air traffic control operations support specialist
Assist ship navigation
Assist water-based navigation
Carry out ship-to-shore operations
Chief of operational support
Combat supply ship
Combat support ship
Conduct ship-to-shore operations
Floating base support
Logistic support ship
Monitoring ship propulsion system
Operate ship propulsion system
Operational support specialist
Operations support specialist
Protecteur class operational support ship
Ship propulsion system monitoring
Ship propulsion system operation
ShipBO
Shipbuilding Ordinance
Support ship navigation

Traduction de «operational support ships » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Protecteur class operational support ship

pétrolier ravitailleur d'escadre de la classe Protecteur


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


ship propulsion system monitoring | ship propulsion system operation | monitoring ship propulsion system | operate ship propulsion system

faire fonctionner le système de propulsion d'un navire


support ship navigation | undertake actions to support navigation water-based transportation | assist ship navigation | assist water-based navigation

aider à la navigation nautique


combat supply ship | combat support ship

navire d'approvisionnement au combat


floating base support | logistic support ship

bâtiment de soutien logistique


air traffic control operations support specialist [ operations support specialist | operational support specialist ]

spécialiste technique d'exploitation du contrôle de la circulation aérienne [ spécialiste technique d'exploitation ]


the powered support or power operated support system may be linked to the conveyor

le soutènement marchant peut être lié au convoyeur


chief of operational support [ operational support, chief ]

chef du soutien des opérations


Ordinance of 14 March 1994 on the Construction and Operation of Ships and Installations of Public Navigation Companies | Shipbuilding Ordinance [ ShipBO ]

Ordonnance du 14 mars 1994 sur la construction et l'exploitation des bateaux et des installations des entreprises publiques de navigation | Ordonnance sur la construction des bateaux [ OCB ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Specific actions until 2016 Regulatory framework 2014: Adopt proposal for emission limits for new engines (Commission) 2015/16: Explore further emission limits for existing engines (Commission) 2014: Amend the rules[24] to allow the transportation of LNG (UN-ECE, Member States and Commission) Making infrastructure ready for LNG use 2014: Deploy the EU’s alternative fuel strategy, including adoption of technical standards for inland waterway LNG bunkering and use of LNG as a fuel (Member States and sector, in particular ports, waterway authorities, bunker station operators, bunker providers, ship operators ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Cadre réglementaire 2014: adoption de la proposition relative aux limites d’émission applicables aux nouveaux moteurs (Commission). 2015-2016: examen de nouvelles limites d’émission applicables aux moteurs existants (Commission). 2014: modification des règles[24] autorisant le transport du GNL (CEE-ONU, États membres et Commission). Préparation des infrastructures en vue de l'utilisation du GNL 2014: déploiement de la stratégie de l’UE en matière de carburants de substitution, y compris adoption de normes techniques pour le soutage du GNL sur les voies navigables intérieures et l’utilisation du GNL comme ...[+++]


2. Utilise fully the possibilities offered by Marco Polo support to start up viable and operational Short Sea Shipping services on or outside the Motorways of the Sea.

2. Exploiter toutes les possibilités offertes par le programme pour lancer des services viables et opérationnels de transport maritime à courte distance dans le cadre des «autoroutes de la mer» ou en dehors.


The proposal will improve seafarers' protection in the event of abandonment, including when the ship owner fails to pay contractual wages for a period of at least two months, or when the ship owner has left the seafarer without the necessary maintenance and support to execute ship operations.

Cette proposition améliorera la protection des gens de mer en cas d'abandon, y compris lorsque l'armateur n'a pas versé les salaires contractuels durant une période d'au moins deux mois ou lorsqu'il a laissé le marin sans l'entretien et le soutien nécessaires pour assurer l'exploitation des navires.


52. Recognises the need for specific measures in support of this objective, including the appropriate use of nautical pilots or demonstrably experienced seafarers for the most challenging straits and ports and the establishment of reliable financing schemes for research and development on the sustainable operation of ships;

52. reconnaît la nécessité d'adopter des mesures spécifiques à l'appui de cet objectif, y compris l'utilisation appropriée de pilotes maritimes ou de marins à l'expérience éprouvée pour les détroits et les ports les plus difficiles et la mise en place de systèmes de financement fiables pour la recherche et le développement en matière d'exploitation durable des navires;


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52. Recognises the need for specific measures in support of this objective, including the appropriate use of nautical pilots or demonstrably experienced seafarers for the most challenging straits and ports and the establishment of reliable financing schemes for research and development on the sustainable operation of ships;

52. reconnaît la nécessité d'adopter des mesures spécifiques à l'appui de cet objectif, y compris l'utilisation appropriée de pilotes maritimes ou de marins à l'expérience éprouvée pour les détroits et les ports les plus difficiles et la mise en place de systèmes de financement fiables pour la recherche et le développement en matière d'exploitation durable des navires;


13. Recognises the need for specific measures in support of this objective, including the appropriate use of nautical pilots or demonstrably experienced seafarers for the most challenging straits and ports and the establishment of reliable financing schemes for research and development on the sustainable operation of ships;

13. reconnaît la nécessité d'adopter des mesures spécifiques à l'appui de cet objectif, y compris l'utilisation appropriée de pilotes maritimes ou de marins à l'expérience éprouvée pour les détroits et les ports les plus difficiles et la mise en place de systèmes de financement fiables pour la recherche et le développement en matière d'exploitation durable des navires;


52. Recognises the need for specific measures in support of this objective, including the appropriate use of nautical pilots or demonstrably experienced seafarers for the most challenging straits and ports and the establishment of reliable financing schemes for research and development on the sustainable operation of ships;

52. reconnaît la nécessité d'adopter des mesures spécifiques à l'appui de cet objectif, y compris l'utilisation appropriée de pilotes maritimes ou de marins à l'expérience éprouvée pour les détroits et les ports les plus difficiles et la mise en place de systèmes de financement fiables pour la recherche et le développement en matière d'exploitation durable des navires;


25. Welcomes the successful contribution made by the European Union's naval operation EU NAVFOR Somalia – Operation Atalanta in combating piracy in the Gulf of Aden and off the coast of Somalia, notably in an effort to ensure that humanitarian aid reaches all the people in need in this country; emphasises that Operation Atalanta has established itself as a key player in the fight against piracy, inter alia through the Maritime Security Centre (Horn of Africa); welcomes the Council decision to extend the mission for another year until December 2010 and takes note of the broadening of the mandate of this operation designed to address a security issue directly affecting the EU (security of citizens and supplies, protection of vulnerable vess ...[+++]

25. salue la contribution réussie de l'opération navale de l'Union européenne en Somalie (EUNAVFOR Somalia – opération Atalante) à la lutte contre la piraterie dans le golfe d'Aden et au large des côtes de la Somalie, en particulier en vue de contribuer à ce que l'aide humanitaire parvienne à l'ensemble de la population qui en a besoin dans ce pays; souligne que l'opération Atalante s'est imposée comme l'acteur central en matière de lutte contre la piraterie, notamment via le Centre de sécurité maritime – Corne de l'Afrique; se félicite de la décision du Conseil de prolonger la mission d'un an, jusqu'en décembre 2010, et prend note de ...[+++]


1. Maritime safety (including SAR) , maritime security and prevention of pollution caused by ships | Monitoring of compliance with regulations on the safety and prevention of pollution caused by ships (construction, equipment, crew/passengers, cargo); support of enforcement operations |

1. Sécurité maritime (y compris la recherche et le sauvetage), sûreté maritime et prévention de la pollution causée par les navires | Contrôle du respect de la réglementation en matière de sécurité et de prévention de la pollution causée par les navires (construction, armement, équipages/passagers, cargaison); appui des opérations visant à faire appliquer la réglementation. |


operational assistance and supporting, on request, with additional means, such as stand-by anti-pollution ships and equipment, Member States' pollution response actions in the event of accidental or deliberate pollution caused by ships.

l'assistance opérationnelle et le soutien, à la demande, par des moyens complémentaires, comme les navires et des équipements anti-pollution de réserve, des actions de lutte contre la pollution menées par les États membres en cas de pollution accidentelle ou délibérée causée par des navires.


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