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Action Committee on Co-operation on Fossil Fuels
Alcoholic hallucinosis
Briquet's disorder Multiple psychosomatic disorder
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EARLIER-THAN operator
Fossil-fuel power plant boiler operative
Fossil-fuel power plant operations
Fossil-fuel power plant operator
Fossil-fuel power station operations
GREATER-THAN operator
Generator operator
Heat recovery power plant production operator
Jealousy
LESS-THAN operator
Operating fossil-fuel power plants
Operations in fossil-fuel power plants
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "operate than fossil " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fossil-fuel power station operations | operating fossil-fuel power plants | fossil-fuel power plant operations | operations in fossil-fuel power plants

activités des installations de production d’énergie fossile


Action Committee on Co-operation on Fossil Fuels

Comité d'action pour la coopération dans le domaine des combustibles fossiles


fossil-fuel power plant boiler operative | generator operator | fossil-fuel power plant operator | heat recovery power plant production operator

conductrice d'installation de production d'énergie fossile | conducteur d'installation de production d'énergie fossile | conducteur/conductrice d'installation de production d'énergie fossile


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Definition: The main features are multiple, recurrent and frequently changing physical symptoms of at least two years' duration. Most patients have a long and complicated history of contact with both primary and specialist medical care services, during which many negative investigations or fruitless exploratory operations may have been carried out. Symptoms may be referred to any part or system of the body. The course of the disorder is chronic and fluctuating, and is often associated with disruption of social, interpersonal, and family behaviour. Short-lived (less than two years ...[+++]

Définition: Les principales caractéristiques sont des symptômes physiques multiples, récurrents et variables dans le temps, persistant au moins deux ans. Dans la plupart des cas, les sujets entretiennent, depuis longtemps, des relations complexes avec les services médicaux, spécialisés et non spécialisés, et ont subi de nombreuses investigations ou interventions exploratrices négatives. Les symptômes peuvent renvoyer à n'importe quel système ou partie du corps. Le trouble a une évolution chronique et fluctuante, et s'accompagne souvent d'une altération du comportement social, interpersonnel et familial. Quand le trouble est de durée plus ...[+++]


EARLIER-THAN operator

opérateur ANTERIEUR A | opérateur d'antériorité


GREATER-THAN operator

opérateur de supériorité | opérateur SUPERIEUR A


LESS-THAN operator

opérateur d'infériorité | opérateur INFERIEUR A


Amendment 1:2009 to CAN/CSA-C22.2 No. 60745-2-4-04, Hand-Held Motor-Operated Electric Tools – Safety – Part 2-4: Particular Requirements for Sanders and Polishers Other Than Disk Type [ CAN/CSA-C22.2 NO. 60745-2-4A-04 (R2013) ]

Modification 1:2009 de CAN/CSA-C22.2 No. 60745-2-4-04, Outils électroportatifs à moteur – Sécurité – Partie 2-4 : Règles particulières pour les ponceuses et les lustreuses autres que du type à disque [ CAN/CSA-C22.2 NO. 60745-2-4A-F04 (C2013) ]


Electric motor-operated hand-held tools, transportable tools and lawn and garden machinery – Safety – Part 2-4: Particular requirements for hand-held sanders and polishers other than disc type [ CAN/CSA-C22.2 NO. 62841-2-4:15 ]

Outils électroportatifs à moteur, outils portables et machines pour jardins et pelouses – Sécurité – Partie 2-4 : Exigences particulières pour les ponceuses et lustreuses portatives, autres que du type à disque [ CAN/CSA-C22.2 NO. 62841-2-4:F15 ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Our nuclear units and hydroelectric stations are our lowest cost generators today, much cheaper to operate than fossil fuel stations and particularly gas fired stations given today's gas prices.

Nos réacteurs nucléaires et nos centrales hydroélectriques produisent de l'énergie au coût le plus bas, à un coût beaucoup plus bas que les centrales à combustibles fossiles, et surtout celles chauffées au gaz, compte tenu des prix du gaz aujourd'hui.


(ix) equipment used by the taxpayer, or by a lessee of the taxpayer, for the sole purpose of generating heat energy, primarily from the consumption of eligible waste fuel and not using any fuel other than eligible waste fuel or fossil fuel, including such equipment that consists of fuel handling equipment used to upgrade the combustible portion of the fuel and control, feedwater and condensate systems, and other ancillary equipment, but not including equipment used for the purpose of producing heat energy to operate ...[+++]

(ix) du matériel que le contribuable, ou son preneur, utilise dans le seul but de produire de l’énergie thermique principalement par la consommation d’un combustible résiduaire admissible, et qui utilise seulement un combustible résiduaire admissible ou un combustible fossile, y compris le matériel de ce type qui consiste en matériel de manutention du combustible qui sert à valoriser la part combustible du combustible, en systèmes de commande, d’eau d’alimentation et de condensat et en matériel auxiliaire, mais à l’exclusion du matériel qui sert à produire de l’énergie thermique pour faire fonctionner du matériel générateur d’électricité ...[+++]


On the other hand, an existing biomass plant may operate by using fossil fuel instead of biomass as an input source if the use of fossil fuel as an input is more economically advantageous than the use of biomass.

D’autre part, une centrale à biomasse existante peut utiliser des combustibles fossiles à la place de la biomasse comme moyens de production si cette utilisation est plus avantageuse sur le plan économique que l’utilisation de biomasse.


The Commission will consider operating aid for biomass after plant depreciation compatible with the internal market if a Member State demonstrates that, independent from the market price of the energy concerned, the use of fossil fuels as an input is more economically advantageous than the use of biomass and provided that the following cumulative conditions are met:

La Commission considérera que les aides au fonctionnement en faveur de la biomasse après amortissement des installations sont compatibles avec le marché intérieur si un État membre apporte la preuve qu’indépendamment du prix du marché pour l’énergie concernée, l’utilisation de combustibles fossiles comme moyens de production est plus avantageuse sur le plan économique que l’utilisation de biomasse et pour autant que les conditions cumulatives suivantes soient remplies:


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However, aircraft operators having reported average annual emissions over the trading period immediately preceding the current trading period, which were equal to or less than 50 000 tonnes of fossil CO may apply as a minimum tier 1 as defined in section 2 of Annex III. All aircraft operators may apply as a minimum tier 1 as defined in section 2 of Annex III for source streams jointly corresponding to less than 5 000 tonnes of fossil CO per year or less ...[+++]

Toutefois, les exploitants d’aéronefs ayant déclaré, pour la période d’échanges précédant immédiatement la période d’échanges en cours, des émissions annuelles moyennes inférieures ou égales à 50 000 tonnes de CO d’origine fossile peuvent appliquer au minimum le niveau 1 tel que défini à la section 2 de l’article III. Tous les exploitants d’aéronefs peuvent appliquer au minimum le niveau 1 défini à la section 2 de l’annexe III pour les flux qui représentent, ensemble, moins de 5 000 tonnes de CO d’origine fossile par an ou moins de 10 %, jusqu’à une contribution maximale de 100 000 tonnes de CO d’origine fossile par an, la quantité la p ...[+++]


(b)de-minimis source streams, where the source streams selected by the operator jointly correspond to less than 1 000 tonnes of fossil CO per year or to less than 2 %, up to a total maximum contribution of 20 000 tonnes of fossil CO per year, whichever is the highest in terms of absolute value.

b)«flux de minimis», lorsque les flux sélectionnés par l’exploitant représentent ensemble moins de 1 000 tonnes de CO fossile par an ou moins de 2 %, jusqu’à une contribution totale maximale de 20 000 tonnes de CO fossile par an, la quantité la plus élevée en valeur absolue étant retenue.


(a)minor source streams, where the source streams selected by the operator jointly correspond to less than 5 000 tonnes of fossil CO per year or to less than 10 %, up to a total maximum contribution of 100 000 tonnes of fossil CO per year, whichever is the highest in terms of absolute value.

a)«flux mineurs», lorsque les flux sélectionnés par l’exploitant représentent ensemble moins de 5 000 tonnes de CO fossile par an ou moins de 10 %, jusqu’à une contribution totale maximale de 100 000 tonnes de CO fossile par an, la quantité la plus élevée en valeur absolue étant retenue.


de-minimis source streams, where the source streams selected by the operator jointly correspond to less than 1 000 tonnes of fossil CO per year or to less than 2 %, up to a total maximum contribution of 20 000 tonnes of fossil CO per year, whichever is the highest in terms of absolute value.

«flux de minimis», lorsque les flux sélectionnés par l’exploitant représentent ensemble moins de 1 000 tonnes de CO fossile par an ou moins de 2 %, jusqu’à une contribution totale maximale de 20 000 tonnes de CO fossile par an, la quantité la plus élevée en valeur absolue étant retenue.


minor source streams, where the source streams selected by the operator jointly correspond to less than 5 000 tonnes of fossil CO per year or to less than 10 %, up to a total maximum contribution of 100 000 tonnes of fossil CO per year, whichever is the highest in terms of absolute value.

«flux mineurs», lorsque les flux sélectionnés par l’exploitant représentent ensemble moins de 5 000 tonnes de CO fossile par an ou moins de 10 %, jusqu’à une contribution totale maximale de 100 000 tonnes de CO fossile par an, la quantité la plus élevée en valeur absolue étant retenue.


60. Calls on the Commission to promote in the biomass action plan further study and research on biomass-based plastics so as to attain a better understanding of their contribution throughout their life cycle to savings of fossil fuels, to the reduction of greenhouse gas emissions and to savings of energy in recovery operations other than composting; calls on the Commission to investigate the possibility of making use of certain bio-plastics obligatory in the event that they prove to be a good alternative to current plastics;

60. invite la Commission à promouvoir, dans le cadre du plan d'action dans le domaine de la biomasse, une nouvelle étude sur les matières plastiques à base de biomasse, afin de mieux cerner leur contribution, tout au long de leur cycle de vie, aux économies de carburants fossiles, à la réduction des émissions de gaz à effet de serre et aux économies d'énergie dans le cadre des opérations de revalorisation autres que le compostage; invite la Commission à étudier la possibilité de rendre obligatoire l'utilisation de certains bioplastiq ...[+++]


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