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Alcoholic hallucinosis
CUSCSP
Canada-United States Cargo Security Project
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Control follow-me vehicles
Control movement of follow-me vehicle
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
ISM Code
International Safety Management Code
Jealousy
Operate equipment according to safety standards
Operate follow-me vehicles
Operation Safe Commerce-Northeast
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Safe operating voltage
Safe operation
Safe operational practices
Safe passage
Work safely with machinery
Work safely with machines
Work with machines safely

Vertaling van "operate safely beyond " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
operate safely with mobile electrical systems under supervision | work safely with mobile electrical system under supervision | perform duties safely with mobile electrical systems under supervision | work safely with mobile electrical systems under supervision

travailler en toute sécurité avec des systèmes électriques mobiles sous surveillance


Canada-United States Cargo Security Project [ CUSCSP | Operation Safe Commerce-Northeast ]

Canada-United States Cargo Security Project


operate equipment according to safety standards | work with machines safely | work safely with machinery | work safely with machines

travailler en toute sécurité avec des machines


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


conduct safe and efficient operation of follow-me vehicles | control movement of follow-me vehicle | control follow-me vehicles | operate follow-me vehicles

utiliser des véhicules d'escorte




International Management Code for the Safe Operation of Ships and for Pollution Prevention

Code international de gestion pour la sécurité de l'exploitation des navires et la prévention de la pollution


safe operational practices

méthodes d'exploitation sûres


International Management Code for the safe operation of ships and for pollution prevention | International Safety Management Code | ISM Code

Code international de gestion de la sécurité | Code international de gestion pour la sécurité de l'exploitation des navires et la prévention de la pollution | Code ISM


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new Appendix H is intended to improve interoperability beyond the Union based on the concept of harmonised criteria for the issuance by State authorities of Safety Certificates for railway undertakings as proof that the railway undertakings are able to operate trains safely in the State concerned.

Le nouvel appendice H est destiné à améliorer l'interopérabilité hors des frontières de l'Union sur la base du concept de critères harmonisés pour la délivrance, par les autorités publiques, de certificats de sécurité pour les entreprises ferroviaires attestant que ces dernières sont à même d'exploiter des trains en toute sécurité dans l'État concerné.


The draft new Appendix H sets out provisions to regulate the safe operation of trains in international traffic with the objective to harmonise COTIF with the Union's acquis and support interoperability beyond the European Union.

Le projet de nouvel appendice H établit des dispositions visant à réglementer l'exploitation en sécurité des trains en trafic ferroviaire international, dans le but d'harmoniser la COTIF avec l'acquis de l'Union et de favoriser l'interopérabilité au-delà des frontières de l'Union européenne.


While transport policy aims to promote economically and environmentally efficient, safe and secure transport services within the internal market and beyond, TEN-T policy needs to ensure that they operate to best effect, based on an integrated and innovative infrastructure that keeps pace with technological developments in the energy, infrastructure and vehicle[3] sectors.

Tandis que la politique des transports vise à promouvoir des services de transport efficaces du point de vue économique et environnemental, sûrs et fiables, dans le marché intérieur et au-delà, la politique du RTE-T doit garantir que ces services fonctionnent au mieux, sur la base d’une infrastructure intégrée et innovante utilisant les évolutions technologiques récentes dans les secteurs de l'énergie, des infrastructures et des véhicules[3].


Operations beyond these distances must be approved by the CAA (the basic premise being for the operator to prove that he/she can do this safely).

Les activités d'exploitation menées au-delà de ces distances sont approuvées par la CAA à condition que l'exploitant démontre être en mesure de mener ces activités en toute sécurité.


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What Canadians wanted was legislation that operated on the basis of the do no harm principle, the precautionary principle, which means that we do not allow products on the market unless there is evidence that they are safe beyond a reasonable doubt.

Les Canadiens, eux, voulaient une mesure fondée sur le principe de l'innocuité, le principe de précaution, et qui interdirait la commercialisation de tout produit à moins qu'il ait été prouvé, hors de tout doute raisonnable, qu'il ne présente aucun risque.


While transport policy aims to promote economically and environmentally efficient, safe and secure transport services within the internal market and beyond, TEN-T policy needs to ensure that they operate to best effect, based on an integrated and innovative infrastructure that keeps pace with technological developments in the energy, infrastructure and vehicle[3] sectors.

Tandis que la politique des transports vise à promouvoir des services de transport efficaces du point de vue économique et environnemental, sûrs et fiables, dans le marché intérieur et au-delà, la politique du RTE-T doit garantir que ces services fonctionnent au mieux, sur la base d’une infrastructure intégrée et innovante utilisant les évolutions technologiques récentes dans les secteurs de l'énergie, des infrastructures et des véhicules[3].


In addition, while the proposed amendments may not impinge upon the jurisdiction of the provinces - which is a matter open to some question - since extraprovincial bussing and trucking fall within the legislative authority of Parliament, the current wording of the proposed amendment, in our view, surely goes beyond the intent of Parliament to promote consultation with the provinces when making regulations respecting the safe operation of extraprovincial bus or truck undertakings.

Par ailleurs, l'amendement proposé n'empiète peut-être pas sur un domaine de responsabilité des provinces - ce qui reste à déterminer -, mais puisque le transport interprovincial par autobus et par camion relève du Parlement, cet amendement va, à notre avis, bien au-delà de l'intention du Parlement de promouvoir la consultation avec les provinces au moment d'élaborer des règlements concernant la sécurité des entreprises de transport interprovincial par autobus et par camion.


- details which allow a decision to be taken beyond any doubt as to whether an item of equipment in a specific category or a protective system can be used safely in the intended area under the expected operating conditions;

- les indications nécessaires permettant de déterminer en connaissance de cause si un appareil d'une catégorie indiquée ou un système de protection peut être utilisé sans danger à l'endroit et dans les conditions de service prévus,


The cash contributions approved in Budget 2009 will be used as follows: $94 million for ``Project New Lease,'' which is capital projects and operations program to upgrade the Chalk River site; $50 million to support ongoing Chalk River operations; $47 million to implement a refurbishment program to prepare the NRU reactor for licence renewal so that it can operate safely beyond 2011; $25 million to wind up and safely achieve an extended shutdown state for the dedicated isotope facilities; and $135 million for continuing Advanced CANDU Reactor design, engineering and systems development in 2009-10.

La contribution monétaire approuvée dans le budget de 2009 sera utilisée de la manière suivante : 94 millions de dollars, dans le cadre du « Projet Nouveau départ », pour des projets d'immobilisations et des activités visant à moderniser les laboratoires de Chalk River; 50 millions de dollars pour soutenir les activités continues des laboratoires de Chalk River; 47 millions de dollars pour mettre en œuvre un programme de remise à neuf visant à préparer le réacteur en vue d'un renouvellement de permis, de façon qu'il puisse fonctionner en toute sécurité au-delà de 2011; 25 millions de dollars pour assurer, en toute sécurité, une fermet ...[+++]


In other cases, we ask for a safety plan to be filed that demonstrates how the workers will be kept safe, and then we have a series of requirements that give some direction to the operators as to what we are looking for, but it is up to them to demonstrate that they can achieve the outcome of workers going home after their shift, safe and enjoying life beyond the shift on the platform.

Dans d'autres cas, nous exigeons la soumission d'un plan de sécurité qui démontre comment on assurera la sécurité des travailleurs, puis nous avons une série d'exigences qui donnent une certaine orientation aux exploitants quant à ce que nous recherchons. Cependant, il leur incombe de démontrer qu'ils peuvent faire en sorte que les travailleurs pourront rentrer à la maison après leur quart de travail sur la plateforme de manière sécuritaire et qu'ils continueront à profiter de la vie.


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