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ATIP Online Request
Access to Information and Privacy Online Request
Address online user requests
Application for aid from the Fund
Application for assistance from the Fund
Application for release from remand
Conduct activities to meet requests of website users
Follow up online user requests
Handle orders from online shop
Measure orders from online shop
Office Systems Service Request Online
Process orders from online shop
Provide a global logistics service
Provide global logistics services
Request for assistance from the Fund
Request for release from detention
Request for withdrawal from the post
Total contribution requested from the Fund

Vertaling van "online requests from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Access to Information and Privacy Online Request [ ATIP Online Request ]

Demande d'accès à l'information et de protection des renseignements personnels en ligne [ demande d'AIPRP en ligne ]


assess feedback from online users and implement activities to meet their requests | conduct activities to meet requests of website users | address online user requests | follow up online user requests

assurer le suivi des demandes des utilisateurs en ligne


measure orders from online shop | process orders from online shop | handle orders from online shop | process orders from online shop

traiter des commandes passées dans une boutique en ligne


provide global logistics services | respond to requests for logistical services from all over the world | provide a global logistics service | respond to requests for logistics services from all over the world

répondre aux demandes de services logistiques à travers le monde


application for aid from the Fund | application for assistance from the Fund | request for assistance from the Fund

demande de concours du Fonds


request for release from detention | application for release from remand

demande de mise en liberté | demande de levée de détention | demande de libération de la détention provisoire


Online Access Request - Usercode/Password - Assignment/Amendment

Demande d'accès à un système en direct/Attribution ou modification du code d'utilisateur/Mot de passe


Office Systems Service Request Online

Demande de services bureautiques en ligne


total contribution requested from the Fund

concours global demandé au Fonds


request for withdrawal from the post

demande de retrait
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Data subjects are entitled to object to the publication of their personal data on compelling legitimate grounds relating to their particular situation, and to request the rectification of that data at any time and its removal from the Commission’s online register after the expiry of a period of two years from the date of registration of the proposed citizens’ initiative’.

Les personnes concernées ont le droit de s’opposer à la publication de leurs données à caractère personnel pour des raisons impérieuses et légitimes tenant à leur situation particulière ainsi que de demander la rectification de ces données à tout moment et leur retrait du registre en ligne de la Commission après expiration d’un délai de deux ans à compter de l’enregistrement de la proposition d’initiative citoyenne».


Upon request, Border Focal Point experts will provide support for a greater alignment of rules for setting up businesses, share good practices from other border regions and promote an increased use of online procedures.

Sur demande, ses experts apporteront leur aide en faveur d'une plus grande harmonisation des règles en matière de création d'entreprises, partageront les bonnes pratiques d'autres régions frontalières et encourageront les parties prenantes à recourir davantage aux procédures en ligne.


Upon request they will provide support for a greater alignment of rules for setting up businesses, share good practices from other border regions (coaching and training services, projects promoting bilingualism, platforms for job vacancies across the border) and promote an increased use of online procedures.

Sur demande, ils assureront un soutien destiné à l'harmonisation accrue des règles en matière de création d'entreprises, partageront les bonnes pratiques d'autres régions frontalières (services de coaching et de formation, projets de promotion du bilinguisme, plateformes d'offres d'emploi transfrontalières) et encourageront les parties prenantes à recourir davantage aux procédures en ligne.


123. Notes the increase in the online booking of tourism services directly by the user and the risks which this may carry for consumers, who are often unaware of their rights and of the applicable legislation; requests that the Commission pursue in detail any abuses which may arise in this area, in particular involving combined purchases from various service providers (flight tickets and car hire, for example), and to adapt and de ...[+++]

123. note l'augmentation des réservations de services touristiques via l'internet directement par l'utilisateur, ce qui peut impliquer des risques pour le consommateur, qui ignore souvent ses droits et la législation applicable; demande à la Commission de poursuivre dans le détail les éventuels abus dans ce domaine, en particulier en ce qui concerne les achats combinés réalisés auprès de fournisseurs de services différents (billets d'avion et location de voiture, par exemple), et d'adapter, lors de son prochain réexamen, la directive ...[+++]


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123. Notes the increase in the online booking of tourism services directly by the user and the risks which this may carry for consumers, who are often unaware of their rights and of the applicable legislation; requests that the Commission pursue in detail any abuses which may arise in this area, in particular involving combined purchases from various service providers (flight tickets and car hire, for example), and to adapt and de ...[+++]

123. note l'augmentation des réservations de services touristiques via l'internet directement par l'utilisateur, ce qui peut impliquer des risques pour le consommateur, qui ignore souvent ses droits et la législation applicable; demande à la Commission de poursuivre dans le détail les éventuels abus dans ce domaine, en particulier en ce qui concerne les achats combinés réalisés auprès de fournisseurs de services différents (billets d'avion et location de voiture, par exemple), et d'adapter, lors de son prochain réexamen, la directive ...[+++]


Contracting authorities would no longer need to request documents from companies as these would be available online.

Les pouvoirs adjudicateurs n’auraient plus à demander des documents aux entreprises car ceux-ci seraient disponibles en ligne.


30. Believes that counterfeiting and piracy committed wilfully and on a commercial scale are serious phenomena in the information society and that it is therefore necessary to prepare a comprehensive Union strategy to deal with them; such a strategy should not be focused solely on repression or the impact of counterfeiting and piracy, but also on their causes, should respect fully fundamental rights in the Union and should be simultaneously effective, acceptable and understandable for society as a whole; recalls that, following a request from Parliament, the Commission, in its Digital Agenda for Europe strategy, ma ...[+++]

30. estime que la contrefaçon et le piratage commis délibérément et à une échelle commerciale sont des phénomènes graves qui touchent la société de l'information et qu'il est dès lors nécessaire d'élaborer une stratégie globale de l'Union pour s'attaquer à ce problème; estime que cette stratégie de l'Union ne doit pas être centrée uniquement sur la répression ni sur les conséquences de la contrefaçon et du piratage, mais aussi sur leurs causes, et qu'elle doit respecter pleinement les droits fondamentaux dans l'Union tout en étant efficace, acceptable et compréhensible par la société dans son ensemble; rappelle qu'à la demande du Parlement européen, la Commission s'est engagée à adopter en 2012, dans le cadre de sa stratégie numérique pou ...[+++]


Data subjects are entitled to object to the publication of their personal data on compelling legitimate grounds relating to their particular situation, and to request the rectification of that data at any time and its removal from the Commission’s online register after the expiry of a period of two years from the date of registration of the proposed citizens’ initiative.

Les personnes concernées ont le droit de s’opposer à la publication de leurs données à caractère personnel pour des raisons impérieuses et légitimes tenant à leur situation particulière ainsi que de demander la rectification de ces données à tout moment et leur retrait du registre en ligne de la Commission après expiration d’un délai de deux ans à compter de l’enregistrement de la proposition d’initiative citoyenne.


Data subjects are entitled to object to the publication of their personal data on compelling legitimate grounds relating to their particular situation, and to request the rectification of that data at any time and its removal from the Commission’s online register after the expiry of a period of two years from the date of registration of the proposed citizens’ initiative.

Les personnes concernées ont le droit de s’opposer à la publication de leurs données à caractère personnel pour des raisons impérieuses et légitimes tenant à leur situation particulière ainsi que de demander la rectification de ces données à tout moment et leur retrait du registre en ligne de la Commission après expiration d’un délai de deux ans à compter de l’enregistrement de la proposition d’initiative citoyenne.


42. Urges the Council and the Commission to ensure that European cultural industries fully exploit the new opportunities brought about by online trading in particular the audiovisual, musical and publishing sectors, whilst at the same time offering effective protection against illicit trafficking and piracy; however, this must not affect the Community's policy, clearly stated in the negotiating mandate, to refrain from making offers or accepting liberalisation requests in the au ...[+++]

42. invite instamment le Conseil et la Commission à veiller à ce que les industries culturelles européennes tirent le meilleur parti des nouvelles possibilités offertes par le commerce en ligne, notamment dans les secteurs de l'audiovisuel, de la musique et de l'édition, tout en offrant une protection efficace contre la commercialisation illégale et le piratage de contenus; la politique de la Communauté, clairement énoncée dans le mandat de négociation et tendant à s'abstenir de soumettre des offres ou d'accepter des demandes de libéralisation dans le secteur audiovisuel et culturel, ne devra toutefois pas s'en trouver affectée;


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