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Aerial tanker
Air-tanker
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Flying tanker
Methane tanker
Multipurpose oil tanker
Multipurpose vessel
Multiservice oil tanker
Multiservice vessel
OO carrier
OSO-tanker
Oil cargo ship
Oil carrier
Oil ship
Oil tanker
Oil-carrying vessel
Oil-ore carrier
Oiler
Ore tanker
Ore-slurry-oil tanker
Petrol carrier
Petroleum tankship
Shuttle oil tanker
Shuttle tanker
Slurry tanker
Tanker
Tanker aircraft
Tanker shipping

Traduction de «oil tanker flying » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


oil tanker [ tanker | oil ship | oil carrier | oil-carrying vessel | oil cargo ship | petroleum tankship ]

pétrolier [ navire pétrolier | navire-pétrolier | tanker ]


multipurpose oil tanker [ multiservice oil tanker | multiservice vessel | multipurpose vessel ]

pétrolier butineur [ navire multitâche ]


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


oil tanker | tanker | petrol carrier | oil carrier | oiler

pétrolier | navire pétrolier | tanker


oil-ore carrier | OO carrier | oil tanker | ore tanker

pétrolier-minéralier


oil tanker | petrol carrier | tanker

pétrolier | transporteur d'hydrocarbures


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is in the Union’s interest to adopt measures to ensure that oil tankers entering into ports and offshore terminals or anchoring in an area under the jurisdiction of Member States and oil tankers flying the flags of Member States comply with Regulation 20 of Annex I to MARPOL 73/78 as revised in 2004 by Resolution MEPC 117(52) adopted by the IMO’s Marine Environment Protection Committee (MEPC) in order to reduce the risk of accidental oil pollution in European waters.

Il est dans l’intérêt de l’Union d’adopter des mesures visant à garantir que les pétroliers qui entrent dans les ports ou les terminaux en mer ou jetant l’ancre dans une zone relevant de la juridiction des États membres et que les pétroliers battant pavillon des États membres se conforment à la règle 20 de l’annexe I de MARPOL 73/78, révisée en 2004 par la résolution MEPC 117(52) adoptée par le comité de la protection du milieu marin de l’OMI (MEPC), afin de réduire les risques de pollution accidentelle des eaux européennes par les hydrocarbures.


The law applies to oil tankers of 5 000 tonnes deadweight and above which fly the flag of an EU member country, or, irrespective of their flag, which enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of an EU country.

Le règlement s’applique aux pétroliers d’un port en lourd égal ou supérieur à 5 000 tonnes qui battent le pavillon d’un État membre ou, quel que soit leur pavillon, entrent dans ou quittent un port ou un terminal en mer ou jettent l’ancre dans une zone relevant de la juridiction d’un État membre.


As Mr Barrot has just mentioned, it was at a meeting of the International Maritime Organisation that the Italian Presidency of the EU stated, on behalf of the 15 Member States, that the latter would not authorise their tankers to make use of this exemption from Regulation 13H. According to the Commission, it was therefore appropriate to amend the 2002 regulation by doing away with the last exemption to Regulation 13H and, therefore, to ban the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers flying the flag of a Member State ...[+++]

M. le commissaire Jacques Barrot vient de l’évoquer: lors d’une réunion au sein de l’Organisation maritime internationale, la Présidence italienne de l’Union avait déclaré, au nom des quinze États membres, que ceux-ci n’autoriseraient pas leurs navires-citernes à avoir recours à cette exemption à la règle 13 H. Selon la Commission, il convenait donc d’adapter le règlement de 2002 en supprimant la dernière exemption à la règle 13 H et, partant, d’interdire le transport des produits pétroliers lourds dans des pétroliers à simple coque battant pavillon d’un État membre, quelle que soit la juridiction dont relèvent les ports, les terminaux e ...[+++]


This means that a Member State may in theory, and contrary to the public commitment of 2003, authorise the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers flying its flag – that is to say, one of the European flags – as long as these vessels are operating outside Community waters.

Cela veut dire qu’un État membre peut théoriquement, et contrairement à l’engagement public de 2003, autoriser le transport des produits pétroliers lourds dans des pétroliers à simple coque battant son pavillon, c’est-à-dire un des pavillons européens, dès lors que ces navires opèrent à l’extérieur des eaux communautaires.


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It is easy to imagine the consequences, in a third country, of an oil slick caused by an oil tanker flying a Community flag, and this at a time when Europe, for its part, protects itself against such eventualities.

Chacun peut imaginer les conséquences, dans un pays tiers, en cas de marée noire provoquée par un pétrolier sous pavillon communautaire alors même que l’Europe assure sa propre protection!


It was designed to indicate to all the parties signatory to the MARPOL Convention that no EU Member State would authorise oil tankers flying its flag to make use of one of the exemptions laid down by the Convention, namely that relating to the use of single-hull vessels to carry oil.

Elle visait à indiquer à toutes les parties contractantes de la Convention Marpol qu’aucun État membre de l’Union européenne n’autoriserait les pétroliers battant son pavillon à avoir recours à l’une des exemptions prévues par la convention, à savoir l’usage de navires à simple coque pour le transport de pétrole.


(10) It is in the Community's interest to adopt measures to ensure that oil tankers entering into ports and offshore terminals under the jurisdiction of Member States and that oil tankers flying the flags of Member States comply with Regulation 13G of Annex I of MARPOL 73/78 as revised in 2001 by Resolution MEPC 95(46) in order to reduce the risk of accidental oil pollution in European waters.

(10) Il est dans l'intérêt de la Communauté d'adopter des mesures visant à garantir que les pétroliers qui entrent dans les ports ou les terminaux en mer relevant de la juridiction des États membres et que les pétroliers battant pavillon des États membres se conforment à la règle 13G de l'annexe I de MARPOL 73/78, telle que révisée en 2001 par la résolution MEPC 95(46), afin de réduire les risques de pollution accidentelle des eaux européennes par les hydrocarbures.


2. The competent authorities of a Member State may allow an oil tanker flying the flag of that Member State to continue operation beyond the anniversary of the date of delivery of the ship in 2005 for Category (1) ships and in 2010 for Category (2) ships, but only when subject to compliance with the Condition Assessment Scheme referred to in Article 6.

2. Les autorités compétentes d'un État membre peuvent autoriser la poursuite de l'exploitation d'un pétrolier battant le pavillon de cet État membre au-delà de la date anniversaire de sa livraison, en 2005 pour les pétroliers de la catégorie 1 et en 2010 pour ceux de la catégorie 2, uniquement si le pétrolier satisfait au système d'évaluation de l'état du navire visé à l'article 6.


(d) on board oil tankers, chemical tankers and liquefield gas tankers flying the flag of a Member State, the master, officers and rating are able to communicate with each other in (a) common working language(s);

d) à bord des pétroliers, des navires-citernes pour produits chimiques et des navires-citernes pour gaz liquéfiés battant pavillon d'un État membre, le capitaine, les officiers et les matelots soient capables de communiquer entre eux dans une ou plusieurs langues de travail communes;


The proposal for a regulation concerns all single hull oil tankers of 600 tonnes deadweight and above flying the flag of a Member State, and is a condition of entry into Member States' ports, regardless of the flag the ship is flying.

La proposition de règlement communautaire vise tous les pétroliers à simple coque de plus de 600 tonnes de poids en lourd, battant pavillon d'un État membre et se pose comme condition pour l'accès aux ports des États membres, indépendamment du pavillon battu par le navire.




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Date index: 2025-01-19
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