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Agree horses' shoeing requirements
Assess requirement for horseshoes
Assessing horses' shoeing requirements
Canadian Oil Supply and Requirements
Castor oil
Colza oil
Establish work requirements
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Identify required work
Identify requirements of the work
Identify work requirements
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Manpower needs
Manpower requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Material requirement planning
Material requirements planning
Materials planning
Materials requirements planning
Nut oil
Oiling-up as required
Palm oil
Rape-seed oil
Requirement for horseshoes assessing
Requirements planning
Sesame oil
Vegetable oil
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Traduction de «oil requirements » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mandatory minimum requirements for the training and qualifications of masters,officers and ratings of oil tankers

prescriptions minimales obligatoires concernant la formation et les qualifications des capitaines,des officiers,des matelots et des mécaniciens des pétroliers




establish work requirements | identify work requirements | identify required work | identify requirements of the work

cerner les exigences de l'œuvre


agree horses' shoeing requirements | assessing horses' shoeing requirements | assess requirement for horseshoes | requirement for horseshoes assessing

évaluer des besoins en fers à cheval


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


vegetable oil [ castor oil | colza oil | nut oil | palm oil | rape-seed oil | sesame oil ]

huile végétale [ huile de colza | huile de noix | huile de palme | huile de ricin | huile de sésame ]


Canadian Oil: Supply and Requirements

L'huile au Canada : besoins et approvisionnements


materials requirements planning [ materials planning | requirements planning | material requirement planning | material requirements planning ]

planification des besoins de matières [ planification des besoins matières | planification des besoins-matières | planification des besoins en composants | planification des besoins en matières | planification des matériaux nécessaires | méthode MRP ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Unless a breakthrough is reached which removes the almost complete dependence of the expanding transport sector on oil, Europe's reliance on Middle East - and OPEC - oil is likely to be virtually complete in the long term, providing that supplies are technically and geopolitically available. Decisive elements for future oil requirements are the dependence of the growing transportation sector on oil, the risk of price fluctuations, and the development of alternative transport fuels.

A moins d'un progrès décisif qui permettrait d'affranchir le secteur des transports, en pleine expansion, de sa dépendance quasi-totale à l'égard du pétrole, l'Europe risque d'être, à long terme, presque entièrement tributaire du pétrole du Moyen-Orient - et de l'OPEP - à condition qu'aucune difficulté d'ordre technique et géopolitique ne s'oppose à la disponibilité des approvisionnements. La dépendance à l'égard du pétrole du secteur des transports, qui est en expansion, la volatilité des prix et la mise au point de combustibles de substitution pour les transports seront des éléments qui auront une incidence décisive sur les besoins en ...[+++]


In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

En outre, les navires transportant du pétrole ou du mazout, tel que défini à l'annexe I de la convention Marpol, en vrac ou du mazout en soute sont tenus de disposer, avant le chargement, d'une “fiche de données de sécurité” en conformité avec la résolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” du comité de la sécurité maritime de l'OMI (MSC) [MSC.286(86)].


1. Member States shall ensure that decisions on granting or transferring licences to carry out offshore oil and gas operations take into account the capability of an applicant for such a licence to meet the requirements for operations within the framework of the licence as required by the relevant provisions of Union law, in particular this Directive.

1. Les États membres veillent à ce que les décisions relatives à l’octroi ou au transfert d’une autorisation d’effectuer des opérations pétrolières et gazières en mer tiennent compte de la capacité du demandeur sollicitant une telle autorisation à satisfaire aux exigences liées aux opérations prévues dans le cadre de l’autorisation précitée, conformément aux dispositions pertinentes du droit de l’Union, notamment la présente directive.


In 2002, following a series of accidents involving oil tankers which resulted in serious pollution, the EU adopted a law requiring the phase-out of the more vulnerable single-hull oil tankers (where oil in the cargo tanks is separated from the seawater only by a bottom and a side plate) and their replacement by double-hull vessels (where the cargo tanks are surrounded by a second internal plate at a sufficient distance from the external plate).

En 2002, à la suite d’une série d’accidents impliquant des pétroliers et produisant une pollution grave, l’UE a adopté un instrument exigeant le retrait des pétroliers à simple coque (où le pétrole dans la citerne de cargaison est séparé de l’eau de mer uniquement par un plateau inférieur ou latéral), plus vulnérables, et leur remplacement par des pétroliers à double coque (dont les citernes de cargaison sont entourées par un deuxième plateau interne à une distance suffisante du plateau externe).


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This requirement does not apply to preparation agents for secondary spinning (spinning lubricants, conditioning agents), coning oils, warping and twisting oils, waxes, knitting oils, silicone oils and inorganic substances.

Ce critère ne s’applique pas aux agents de préparation de filature secondaire (produits d’ensimage et de conditionnement), aux huiles de bobinage, aux huiles d’ourdissage et de retordage, aux cires, aux huiles de tricotage, aux huiles de silicone et aux substances inorganiques.


19. Reaffirms the need to give priority to the security of long-term energy supply, with account being taken of the social and environmental aspects; given that oil requirements worldwide will increase by 2020 to 115 m barrels per day as compared with 77 m per day in 2000, i.e. by 50%, changes must be made in consumption patterns; to eliminate distortions of competition between energy sources, external costs should be internalised;

19. réaffirme la nécessité de donner la priorité à la sécurité des approvisionnements énergétiques à long terme, en tenant compte des aspects sociaux et environnementaux; souligne que, étant donné que les besoins en pétrole dans le monde passeront à 115 millions de barils par jour d'ici 2020, contre 77 millions de barils par jour en 2000, soit une augmentation de 50 %, il convient de modifier les modes de consommation, afin d'éliminer les distorsions de concurrence entre les sources d'énergie, et d'internaliser les coûts externes;


Given that oil requirements world wide will increase by 2020 to 115 million barrels per day as compared with 77 million barrels per day in 2000, i.e. by 50%, changes must be made in consumption patterns.

Étant donné que les besoins mondiaux en pétrole atteindront 115 millions de barils par jour d'ici à l'an 2020, alors qu'ils étaient de 77 millions de barils par jour en l'an 2000, ce qui représentera une augmentation de près de 50 %, il convient de modifier le comportement du consommateur.


In 2000, Europe imported 75% of its total oil requirements and by 2020, this figure will reach 85%.

En effet, en l'an 2000, l'Europe a importé 75 % de sa consommation totale de produits pétroliers et, d'ici 2020, ce chiffre sera porté à 85 %.


on the proposal for a European Parliament and Council regulation on amending Regulation (EC) No 417/2002 on the accelerated phasing in of double hull or equivalent design requirements for single hull oil tankers and repealing Council Regulation (EC) No 2978/94

sur la proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) 417/2002 relatif à l'introduction accélérée des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque, et abrogeant le règlement (CE) 2978/94 du Conseil


The chain of events leading to the disaster must also be traced. It should be borne in mind that back in 1997 a number of oil companies rejected this vessel, on the grounds that it was dangerous and unsafe. It appears that the last time the vessel underwent an inspection as required in the European Union under the Paris Memorandum was in 1999. Furthermore, the vessel had put into two European ports before this summer. Regrettably, in neither of these was it inspected as required.

Il est également urgent d'examiner l'ensemble de la chaîne qui a permis à cette tragédie de se produire, parce qu'il faut signaler que certaines compagnies pétrolières avaient refusé ce bateau, dès 1997, car elles le considéraient comme dangereux et peu sûr ; parce qu'il faut dire que ce bateau a été soumis pour la dernière fois à une inspection sur le territoire de l'Union européenne, conformément au mémorandum de Paris, en 1999 ; parce qu'il faut dire qu'avant cet été, il a fait escale dans deux ports européens et que, malheureusement, les inspections dont il aurait dû faire l'objet n'ont pas été réalisées.


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