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Assess offshore constructions
Drilling rig
Drilling rigs
Establish work requirements
Evaluate offshore constructions
Identify required work
Identify requirements of the work
Identify work requirements
Inspect offshore construction
Inspect offshore constructions
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
OFC
OSV
Offshore banking centre
Offshore centre
Offshore derrick
Offshore drilling machinery
Offshore drilling platform
Offshore drilling rig
Offshore equipment
Offshore financial centre
Offshore oil-drilling rig
Offshore platform
Offshore rig
Offshore service craft
Offshore service ship
Offshore service vessel
Offshore structure
Offshore supply vessel
Offshore support vessel
Offshore unit
Offshore wind farm
Offshore wind generator park
Offshore windfarm
Oil platform
Oil rig

Vertaling van "offshore requires " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Petroleum and natural gas industries - Specific requirements for offshore structures - Part 7: Stationkeeping systems for floating offshore structures and mobile offshore units [ CAN/CSA-ISO 19901-7:14 ]

Industries du pétrole et du gaz naturel - Exigences spécifiques relatives aux structures en mer - Partie 7 : Systèmes de maintien en position des structures en mer flottantes et des unités mobiles en mer [ CAN/CSA-ISO 19901-7:F14 ]


offshore service craft | offshore service ship | offshore service vessel | offshore supply vessel | offshore support vessel | OSV [Abbr.]

engin de maintenance en mer | navire de maintenance en mer | navire de ravitaillement en mer | navire de servitude au large


offshore oil-drilling rig [ offshore drilling rig | offshore rig | offshore unit | offshore drilling platform | offshore platform | offshore derrick ]

engin de forage en mer [ plate-forme de forage en mer | plate-forme de forage pétrolier en mer | plate-forme de forage sous-marin | plate-forme marine de forage | plate-forme offshore | derrick flottant ]


Petroleum and Natural Gas Industries - Specific Requirements for Offshore Structures - Part 1: Metocean Design and Operating Considerations

Petroleum and Natural Gas Industries - Specific Requirements for Offshore Structures - Part 1: Metocean Design and Operating Considerations


assess offshore constructions | evaluate offshore constructions | inspect offshore construction | inspect offshore constructions

inspecter des installations offshore


offshore banking centre | offshore centre | offshore financial centre | OFC [Abbr.]

centre bancaire extraterritorial | centre financier extraterritorial | centre financier offshore | CFO [Abbr.]


offshore wind farm | offshore wind generator park | offshore windfarm

ferme éolienne en mer | ferme éolienne offshore | parc d'éoliennes en mer | parc éolien en mer | parc éolien offshore


offshore structure [ drilling rig | offshore drilling machinery | offshore equipment | oil platform | oil rig | drilling rigs(UNBIS) ]

installation en mer [ matériel off-shore | plate-forme de forage | plate-forme pétrolière ]


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


establish work requirements | identify work requirements | identify required work | identify requirements of the work

cerner les exigences de l'œuvre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
93 (1) The Chief Safety Officer may, on application, grant an exemption in respect of a workplace, or grant an exemption to an operator in respect of passengers being transported on a passenger craft to or from any of its workplaces, for a specified time and subject to specified conditions, from any requirement in respect of equipment, methods, measures or standards that is set out in the Canada–Nova Scotia Offshore Marine Installations and Structures Occupational Health and Safety Transitional Regulations, the Canada–No ...[+++]

93 (1) Le délégué à la sécurité peut, sur demande, pour une période et aux conditions qu’il précise, s’il est convaincu que la santé et la sécurité des employés dans le lieu de travail ou des passagers dans un véhicule de transport à destination ou en provenance du lieu de travail seront maintenues, accorder — relativement au lieu de travail ou, à la demande de l’exploitant, aux passagers du véhicule de transport à destination ou en provenance de l’un de ses lieux de travail  — toute dérogation à une obligation réglementaire relative à l’utilisation d’équipements, de méthodes, de mesures ou de normes prévue par le Règlement transitoire s ...[+++]


54 (1) The Chief Safety Officer may, on application, grant an exemption in respect of a workplace, or grant an exemption to an operator in respect of passengers being transported on a passenger craft to or from any of its workplaces, for a specified time and subject to specified conditions, from any requirement in respect of equipment, methods, measures or standards that is set out in the Canada–Newfoundland and Labrador Offshore Marine Installations and Structures Occupational Health and Safety Transitional Regulations, the Canada–Newfoundland and ...[+++]

54 (1) Le délégué à la sécurité peut, sur demande, pour une période et aux conditions qu’il précise, s’il est convaincu que la santé et la sécurité des employés dans le lieu de travail ou des passagers dans un véhicule de transport à destination ou en provenance du lieu de travail seront maintenues, accorder — relativement au lieu de travail ou, à la demande de l’exploitant, aux passagers du véhicule de transport à destination ou en provenance de l’un de ses lieux de travail  — toute dérogation à une obligation réglementaire relative à l’utilisation d’équipements, de méthodes, de mesures ou de normes prévue par le Règlement transitoire s ...[+++]


(3) The Governor in Council may, by regulation, prescribe prices at which the various kinds of gas to which this Part applies that are produced, extracted, recovered or manufactured in an offshore area are to be sold on or for delivery in any areas or zones in Canada and outside that offshore area or at any points of export from the offshore area and in that case the provisions of this Part, except those that refer to an agreement with the government of a producer-province, that apply in respect of gas produced, extracted, recovered or manufactured in a province apply, with such modifications as the circumstances ...[+++]

(3) Le gouverneur en conseil peut, par règlement, fixer les prix auxquels les diverses variétés de gaz visées dans la présente partie, qui sont produites, extraites ou récupérées dans une zone extracôtière, doivent être vendues ou livrées dans les régions ou zones de livraison au Canada et à l’extérieur de la zone extracôtière ou dans les endroits d’où elles sont exportées à partir de la zone extracôtière; dans ces circonstances, les dispositions de la présente partie — à l’exception de celles qui visent un accord conclu avec le gouvernement d’une province pétrolière — applicables au gaz produit, extrait ou récupéré dans une province s’ ...[+++]


(4) The master of an offshore support vessel that holds a Certificate of Fitness for an Offshore Support Vessel may ensure that the operational requirements of chapter 6 of Resolution A.673(16) are met instead of the requirements referred to in subsection (1) or (3).

(4) Le capitaine d’un bâtiment de servitude au large titulaire d’un certificat d’aptitude pour un bâtiment de servitude au large peut veiller à ce que les exigences d’exploitation du chapitre 6 de la résolution A.673(16) soient respectées plutôt que celles visées aux paragraphes (1) ou (3).


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(Return tabled) Question No. 465 Ms. Elizabeth May: With regard to the Nuclear Liability and Compensation Act enacted as part of Bill C-22, with particular reference to the government's decision to increase the absolute liability amount and mandatory insurance coverage for nuclear operators to $1 billion: (a) has the Department of Natural Resources (DNR) asked Ontario Power Generation whether removing the cap on operator liability, while maintaining the level of absolute liability and mandatory insurance coverage required under the Act at $1 billion, would increase its generation costs and, if so, what were the details of the response, i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 465 Mme Elizabeth May: En ce qui concerne la Loi sur la responsabilité et l’indemnisation en matière nucléaire édictée dans le projet de loi C-22 et notamment la décision du gouvernement d’augmenter à 1 milliard de dollars le montant de la responsabilité absolue et de la couverture d’assurance obligatoire des exploitants nucléaires: a) le ministère des Ressources naturelles (MRN) a-t-il demandé à Ontario Power Generation si le fait de déplafonner la responsabilité des exploitants tout en maintenant à 1 milliard de dollars le montant de la responsabilité absolue et de la couverture d’assurance obligatoi ...[+++]


A specific operational consideration which merits particular mention is that fundamental well safety, both onshore and offshore, requires two tested barriers at all times.

Une considération opérationnelle spécifique qui mérite d'être mentionnée est que la sécurité fondamentale des puits, à la fois à terre et en mer, nécessite deux barrières qui ont fait leur preuve à tout moment.


(25) To ensure safety in design and continuous safe operations, the industry is required to follow the best available practices defined in authoritative standards and guidance, and these require to be updated with new knowledge and invention and pursuant to continuous improvement so that operators and competent authorities should collaborate to establish priorities for the creation of new or improved standards and guidance in the light of the Deepwater Horizon accident experience and other major offshore accidents, and should commissi ...[+++]

(25) Pour garantir la sûreté de la conception et celle d'une exploitation en continu, l'industrie est tenue d'agir selon les bonnes pratiques définies dans les normes et recommandations faisant autorité. Ces pratiques doivent être adaptées aux connaissances et inventions nouvelles et faire l'objet d'une amélioration continue, ce qui signifie que les exploitants et les autorités compétentes devraient collaborer pour définir des priorités en vue de formuler de nouvelles normes ou recommandations ou d'améliorer celles qui existent déjà, en tirant les leçons de l'accident de Deepwater Horizon ou d'autres accidents majeurs en mer, et devraien ...[+++]


8. Calls for an extension of the Environmental Impact Assessment (EIA) Directive to cover all offshore projects phases (exploratory and operational) and calls for specific requirements for EIAs in the case of deep water, complex wells, challenging drilling conditions, and transfer of oil/gas by underwater pipelines located on/under the seabed; considers, furthermore, that the Commission should ensure that EIAs for offshore projects approved by national authorities also cover the procedures operators must follow during decommissioning ...[+++]

8. demande que la directive sur l'évaluation des incidences sur l'environnement (EIE) soit étendue de manière à couvrir toutes les phases des projets en mer (exploration et opération) et invite à fixer des exigences spécifiques pour les EIE en cas d'activités de forage complexes et difficiles en eaux profondes et pour le transfert de pétrole/gaz par des canalisations sous-marines placées sur/sous le fond de la mer; estime par ailleurs que la Commission devrait veiller à ce que les EIE concernant les projets en mer approuvées par les autorités nationales comprennent également les modalités à suivre par l'opérateur pendant la phase de dém ...[+++]


3. Asks the Commission to conduct a comprehensive review of the licensing requirements relating to offshore hydrocarbon exploration and extraction and, if appropriate, to present proposals for harmonised minimum requirements at EU level;

3. invite la Commission à effectuer un examen approfondi des exigences d'octroi d'autorisation en matière d'exploration et d'extraction en mer des hydrocarbures et, le cas échéant, à présenter des propositions permettant d'harmoniser les exigences minimales au niveau de l'Union;


34. Asks the Commission to conduct a comprehensive review of licensing requirements related to offshore hydrocarbon exploration and extraction and to come forward with proposals for harmonised minimum requirements at EU level, including independent third party auditing to ensure transparency and disclosure regarding environmental practices and to reduce risks of conflict of interests;

34. invite la Commission à effectuer un examen approfondi des exigences d'octroi d'autorisation en matière d'exploration et d'extraction en mer des hydrocarbures et à présenter des propositions permettant d'harmoniser les exigences minimales au niveau de l'Union, y compris l'audit de la tierce partie indépendante, pour garantir la transparence et l'information concernant les pratiques environnementales et réduire les risques de conflit d'intérêts;


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