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Administrative work
Automate
Automate office work
Carry out office work
Clerical Work
Clerical work
Head office Member State
Medical officer
Member State in which the head office is situated
Occupational health officer
Office Work
Office duty
Office work
Office work station
Paperwork
Perform administrative tasks
Perform clerical duties
Performing clerical duties
Work coefficient of an employer
Work coefficient of an officer
Works doctor

Vertaling van "officer works which " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
clerical work [ office work | office duty ]

travail de bureau


medical officer | occupational health officer | works doctor

médecin d'entreprise | médecin du travail




clerical work | office work | paperwork | administrative work | clerical/administration

travail de bureau | travaux administratifs | administration | travail clérical


Clerical Work (Natives) [ Office Work (Natives) ]

Travail de bureau (autochtone)


work coefficient of an officer | work coefficient of an employer

coefficient d'occupation d'un agent


carry out office work | perform administrative tasks | perform clerical duties | performing clerical duties

effectuer des tâches administratives




head office Member State | Member State in which the head office is situated

Etat membre du siège social


an Office which is independent in relation to technical matters

un Office indépendant sur le plan technique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Maybe you would like a copy of that report, or of the six reports that have been published thus far, so that you can see how the Senate Ethics Officer works, which is different than in the House of Commons.

Si vous le souhaitez, nous vous remettrons un exemplaire de ce rapport, ou un des six rapports qui ont été publiés jusqu'à présent, pour que vous ayez une idée de la fonction du conseiller sénatorial en éthique, qui est différente de celle du commissaire à l'éthique de la Chambre des communes.


(Return tabled) Question No. 841 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to applications received by Citizenship and Immigration Canada (CIC) since December 2011: (a) broken down by visa office, (i) how many Parent and Grandparent Super Visa applications have been received, (ii) how many applications for the Parent and Grandparent Super Visa have been denied, (iii) how many applications for the Parent and Grandparent Super Visa have been approved; (b) broken down by visa office, (i) how many family class Permanent Residency applications have been withdrawn, (ii) how many family class Permanent Residency applications have been finalized; (c) broken down by visa office, how many officers ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 841 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les demandes reçues par Citoyenneté et Immigration Canada (CIC) depuis décembre 2011: a) par bureau des visas, (i) combien de demandes de super visa pour parents et grands-parents a-t-on reçues, (ii) combien de demandes de super visa pour parents et grands-parents a-t-on rejetées, (iii) combien de demandes de super visa pour parents et grands-parents a-t-on agréées; b) par bureau des visas, (i) combien de demandes de résidence permanente de la catégorie de la famille ont été retirées, (ii) combien de demandes de résidence permanente de la catégorie de la famille ont été finalisées; c) par bu ...[+++]


Europol should be able to conclude agreements and working arrangements with Union or Community institutions, bodies, offices and agencies in order to increase mutual effectiveness in combating serious forms of crime which come within the respective competence of both parties and to avoid the duplication of work.

Europol devrait être en mesure de conclure des accords et des arrangements de travail avec les institutions, organes et organismes de l’Union ou de la Communauté, afin d’accroître l’efficacité mutuelle dans la lutte contre les formes graves de criminalité relevant des compétences respectives des parties concernées, et d’éviter les doubles emplois.


The categories of seafarer to which these rules relate are: masters, chief mates, deck officers and engineer officers, chief engineer officers and second engineer officers, certain categories of ratings (i.e. those working in an engine-room, forming part of a watch or serving on certain types of ship), and personnel responsible for radiocommunications.

Les catégories de marins concernées par ces prescriptions sont les capitaines, les seconds, les officiers de pont et les officiers mécaniciens, les chefs et seconds mécaniciens, certaines catégories de matelots (c’est-à-dire ceux travaillant dans une chambre de machines, faisant partie d’une équipe de quart, où travaillant sur certains types de navires), ainsi que le personnel chargé des radiocommunications.


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1. The Conference declares that, in the course of the preparatory work preceding the appointment of the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy which is due to take place on the date of entry into force of the Treaty of Lisbon in accordance with Article 18 of the Treaty on European Union and Article 5 of the Protocol on transitional provisions and whose term of office will be from that date until th ...[+++]

1. La Conférence déclare que des contacts appropriés seront pris avec le Parlement européen pendant les travaux préparatoires précédant la nomination du haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, qui interviendra à la date de l'entrée en vigueur du traité de Lisbonne, conformément à l'article 18 du traité sur l'Union européenne et à l'article 5 du protocole sur les dispositions transitoires; le mandat du haut représentant commencera à cette même date et durera jusqu'à la fin du mandat de la Commission alors en exercice.


The Centre's work should be conducted in a transparent fashion and its management should be subject to all existing good governance and anti-fraud rules, in particular Regulation (EC) No 1073/1999 of the European Parliament and of the Council of 25 May 1999 concerning investigations conducted by the European Anti-Fraud Office (OLAF) and the Interinstitutional Agreement of 25 May 1999 between the European Parliament, the Council of the European Union and the Commission of the European Communities concerning internal investigations by t ...[+++]

Les travaux de l'Observatoire devraient être menés de façon transparente et sa gestion devrait être soumise à toutes les règles existantes en matière de bonne gouvernance et de lutte contre la fraude, notamment au règlement (CE) no 1073/1999 du Parlement européen et du Conseil du 25 mai 1999 relatif aux enquêtes effectuées par l'Office européen de lutte antifraude (OLAF) et à l'accord interinstitutionnel du 25 mai 1999 entre le Parlement européen, le Conseil de l'Union européenne et la Commission des Communautés européennes, relatif aux enquêtes internes effectuées par l'Office ...[+++]


Member States to consider ways in which information concerning law enforcement officers in Member States who are involved closely in human trafficking work who have specialist language skills (e.g. specialist oriental or African languages) can be disseminated more widely (this would mean that where bi or multi-lateral joint investigation teams are being put together by different Member States they can consider including such office ...[+++]

Les États membres examinent les moyens de diffuser plus largement les informations relatives aux agents des services répressifs des États membres étroitement associés à la lutte contre la traite des êtres humains qui possèdent des compétences linguistiques spécialisées (spécialistes en langues orientales ou africaines) (ainsi lorsque différents États membres constituent des équipes communes d'enquête bilatérales ou multilatérales, ils peuvent envisager d'y inclure ces agents le cas échéant, pour autant que les exigences opérationnelles nationales auxquelles ces agents sont soumis le permettent).


Clair, NDP): Mr. Speaker, I would like my address today to be designed in two or three parts, some specifically on a couple of the amendments that the department has moved subsequent to the committee's work, which again represents the attitude of the government that the committee work generally is useless work, that it is to be ignored, that any changes to legislation that are sent from the bureaucracy or the minister's office, or in some cases the PMO, are sacrosanct, not to be altered by the plebeians of the Hou ...[+++]

Clair, NPD): Monsieur le Président, je voudrais scinder mes observations d'aujourd'hui en deux ou trois parties qui porteront, notamment, sur quelques-unes des propositions d'amendement qui ont été faites par suite du travail du comité, travail que le gouvernement considère généralement comme inutile et qu'il écarte du revers de la main, contrairement aux modifications qui viennent des fonctionnaires ou du cabinet du ministre, voire du cabinet du premier ministre, qui sont considérées comme sacro-saintes et ne doivent pas être changées d'un iota par les membres des comités, comme celui de la santé en l'occurrence.


Hon. B. Alasdair Graham (Leader of the Government): It is another clear indication of the transparency in the Prime Minister's Office, and the manner in which that office works. The government's solicitor was permitted to proceed on his own to have Mr. Toole file an affidavit, and we all know the consequences of that action.

L'honorable B. Alasdair Graham (leader du gouvernement): C'est un autre exemple de la transparence du cabinet du premier ministre et de la manière dont il fonctionne, puisque l'avocat du gouvernement a pu prendre l'initiative de faire déposer l'affidavit de M. Toole, avec les conséquences que nous savons.


I can assure you that with these different documents there is a great deal of coordination by the Department of Finance with Treasury Board, probably most directly, but with the Privy Council Office, the Office of the Comptroller General and the Auditor General, the Receiver General at Public Works, which signs the cheques, and the Canada Revenue Agency, which takes in our revenues.

Je peux vous garantir qu'au sujet de ces différents documents il y a une coordination étroite entre le ministère des Finances et plus directement avec le Conseil du Trésor, mais aussi avec le Bureau du Conseil privé, le Bureau du contrôleur général et celui du vérificateur général, le receveur général à Travaux publics, qui signe les chèques, et l'Agence du revenu du Canada, qui perçoit nos recettes.




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'officer works which' ->

Date index: 2024-04-10
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