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Adjudication and Conflict Management Office
Administer conflict management
Advise on conflict management
Advise on conflicts' management
Advise on management of conflicts
Apply conflict management
Conflict management
Conflict resolution
Conflict settlement
Conflicts management
Dispute settlement
Employ conflict management
Executive secretary
Head of a department
Head of an office
Implement conflict management
Labor-management conflict
Labour-management conflict
Labour-management dispute
Management of conflicts
Manager of a department
Manager of an office
Office management
Office of Conflict Management
Office services
Peace agreements
Peace negotiations
Secretarial staff
Secretary
Settlement of disputes
Suggest conflict management solutions
UNOGBIS

Vertaling van "office conflict management " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advise on management of conflicts | suggest conflict management solutions | advise on conflict management | advise on conflicts' management

donner des conseils sur la gestion de conflits


administer conflict management | employ conflict management | apply conflict management | implement conflict management

appliquer la gestion des conflits


conflict resolution | conflicts management | conflict management | management of conflicts

gestion des différends | gestion des conflits | traitement des conflits


settlement of disputes [ conflict resolution | conflict settlement | dispute settlement | peace negotiations | Dispute settlement(ECLAS) | conflict management(UNBIS) | peace agreements(UNBIS) ]

règlement des différends [ négociation de paix | règlement des conflits | résolution des conflits ]


Office of Conflict Management

Bureau de gestion des conflits


labour-management conflict [ labor-management conflict | labour-management dispute ]

conflit patronal-ouvrier [ différend patronal-ouvrier ]


Adjudication and Conflict Management Office

Bureau d'arbitrage et de gestion des conflits


head of a department | head of an office | manager of a department | manager of an office

titulaire d'un bureau | titulaire d'un service


United Nations Post-Conflict Support Office in Guinea-Bissau | UNOGBIS [Abbr.]

Bureau d'appui des Nations unies pour la consolidation de la paix en Guinée-Bissau


secretarial staff [ executive secretary | secretary | Office management(ECLAS) | Office services(STW) ]

personnel de secrétariat [ secrétaire | secrétaire de direction ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Regulation (EU) No 912/2010 should be aligned with the principles contained in the common approach of the European Parliament, the Council and of the Commission to the decentralised agencies, adopted by the three institutions on 5 July, 26 June and 12 June 2012 respectively, particularly with regard to the rules for adopting decisions of the Administrative Board, the terms of office of the members of the Administrative Board and of the Security Accreditation Board and those of their chairpersons, the existence of a multiannual work programme, the powers of the Administrative Board concerning staff ...[+++]

En outre, il y a lieu d’aligner le règlement (UE) no 912/2010 sur les principes qui figurent dans l’approche commune au Parlement européen, au Conseil et à la Commission sur les agences décentralisées, adoptée par ces trois institutions respectivement les 5 juillet, 26 juin et 12 juin 2012, particulièrement en ce qui concerne les règles d’adoption des décisions du conseil d’administration, le mandat des membres du conseil d’administration et du conseil d’homologation de sécurité ainsi que celui de leurs présidents, l’existence d’un programme de travail pluriannuel, les pouvoirs du conseil d’administration en matière de gestion de personn ...[+++]


adopting rules on the prevention and management of conflicts of interest in the Office.

adopter des règles en matière de prévention et de gestion des conflits d'intérêts au sein de l'Office.


adopting rules on the prevention and management of conflicts of interest in the Office.

adopter des règles en matière de prévention et de gestion des conflits d'intérêts au sein de l'Office.


13. Acknowledges from the Office that a policy on the prevention and management of conflicts of interests has been signed in 2013 and that its Management Board has endorsed it; notes, furthermore, that the members of the Management Board and the Executive Director have signed conflicts of interests forms in accordance with that policy; calls on the Office to make both its conflicts of interests policy and the conflicts of interes ...[+++]

13. prend acte que, selon le Bureau, une politique sur la prévention et la gestion des conflits d'intérêt a été signée en 2013 et que son conseil d'administration l'a approuvée; souligne en outre que les membres du conseil d'administration et le directeur exécutif ont signé des formulaires éthiques conformément à cette politique; invite le Bureau à rendre publics tant sa politique relative à la gestion des conflits d'intérêts que les formulaires éthiques signés par les membres du conseil d'administration et le directeur exécutif;


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13. Acknowledges from the Office that its Management Board has endorsed a new conflict of interest policy in 2013; notes that the Management Board Members and the Office's Executive Director have signed conflict of interest forms in accordance with the new policy; calls on the Office to make both its conflict of interest policy and the conflict of interest forms signed by the Management Board Members and the Executive Director publically available;

13. prend acte que, selon le Bureau, son conseil d'administration a approuvé une nouvelle politique relative à la gestion des conflits d'intérêts en 2013; souligne que les membres du conseil d'administration et le directeur exécutif du Bureau ont signé des formulaires éthiques conformément à la nouvelle politique; invite le Bureau à rendre publics tant sa politique relative à la gestion des conflits d'intérêts que les formulaires éthiques signés par les membres du conseil d'administration et le directeur exécutif;


10. Acknowledges that the annual conflicts of interests declarations from the Office's Board of Regulators, Management Committee and Administrative Manager have been made available through special sections of the Office's public register of documents; notes that the conflicts of interests policy concerning the Office's staff members follows the same principles, and that the staff members' conflicts of interests declarations are also available through the Office's public r ...[+++]

10. observe que les déclarations annuelles concernant l'absence de conflit d'intérêts présentées par le conseil des régulateurs, le comité de gestion et le responsable administratif sont disponibles dans des sections spéciales du registre public des documents de l'Office; relève que la politique en matière de conflits d'intérêts applicable au personnel de l'Office obéit aux mêmes principes et que les déclarations d'intérêts des membres du personnel sont également accessibl ...[+++]


10. Acknowledges that the annual conflicts of interests declarations from the Office's Board of Regulators, Management Committee and Administrative Manager have been made available through special sections of the Office's public register of documents; notes that the conflicts of interests policy concerning the Office's staff members follows the same principles, and that the staff members' conflicts of interests declarations are also available through the Office's public r ...[+++]

10. observe que les déclarations annuelles concernant l'absence de conflit d'intérêts présentées par le conseil des régulateurs, le comité de gestion et le responsable administratif de l’Office sont disponibles dans des sections spéciales du registre public des documents de l'Office; relève que la politique en matière de conflits d'intérêts applicable au personnel de l'Office obéit aux mêmes principes et que les déclarations de conflits d'intérêts des membres du personnel sont également ...[+++]


11. Takes note that the Office has not planned a review of its conflicts of interest policy in place, and that it considers all relevant policies on conflicts of interest as being in line with the Commission's Guidelines on the Prevention and Management of Conflicts of Interest in EU Decentralised Agencies from December 2013; acknowledges that the Office aims at raising awareness of its policy on conflicts of interest, as well as ...[+++]

11. prend acte du fait que l'Office n'a pas prévu de revoir sa politique en vigueur en matière de conflits d'intérêts et qu'il estime que toutes les mesures qui concernent les conflits d'intérêts sont conformes aux lignes directrices de la Commission de décembre 2013 sur la prévention et la gestion des conflits d'intérêts dans les agences décentralisées de l'Union; reconnaît que l'Office entend mettre en évidence sa politique en matière de conflits d'intérêts, ainsi que celle de son conseil des régulateurs, et suivre attentivement to ...[+++]


5. When an ACP State faces a crisis situation as the result of a war or other conflict, or exceptional circumstances with a comparable effect, preventing the National Authorising Officer from carrying out his duty, the Commission may itself manage the resources allocated to the State in question in accordance with Article 3 and use it for special support.

5. Quand un État ACP est confronté à une situation de crise résultant d'une guerre ou d'un autre conflit ou de circonstances extraordinaires ayant un effet comparable empêchant l'ordonnateur national d'exercer ses fonctions, la Commission peut utiliser et gérer elle-même les ressources allouées à cet État conformément à l'article 3, pour des appuis particuliers.


5. When an ACP State faces a crisis situation as the result of a war or other conflict, or exceptional circumstances with a comparable effect, preventing the National Authorising Officer from carrying out his duty, the Commission may itself manage the resources allocated to the State in question in accordance with Article 3 and use it for special support.

5. Quand un État ACP est confronté à une situation de crise résultant d'une guerre ou d'un autre conflit ou de circonstances extraordinaires ayant un effet comparable empêchant l'ordonnateur national d'exercer ses fonctions, la Commission peut utiliser et gérer elle-même les ressources allouées à cet État conformément à l'article 3, pour des appuis particuliers.


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