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Acting general manager
Administration and office expenses
Aerodrome operations supervisor
Airport chief executive
Airport chief operating officer
Airport manager
Airport operations officer
Business and office expenses
Business and office overheads
Chief operating officer
Chief operations officer
Company deputy chief executive officer
Farm manager
Farm operator
General and office expenses
Head of airport operations
Independent farmer
Office machine operator
Operating expenses
Operating general expenses
Operations officer
S Ops O
Ship's Operations Officer
Squadron operations officer

Vertaling van "office's operational independence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
administration and office expenses | business and office expenses | business and office overheads | general and office expenses | operating expenses | operating general expenses

charges d'exploitation bancaire | frais de bureau et autres frais généraux | frais de gestion et de bureau | frais d'exploitation | frais généraux et de bureau


head of airport operations | operations officer | aerodrome operations supervisor | airport operations officer

directeur d'exploitation aéroportuaire | directrice d'exploitation aéroportuaire | directrice d'aérodrome | responsable d'exploitation aéroportuaire


acting general manager | chief operations officer | chief operating officer | company deputy chief executive officer

directeur général adjoint | directrice de l'exploitation | directeur général adjoint/directrice générale adjointe | directrice générale adjointe


airport chief operating officer | chief operating officer, airport | airport chief executive | airport manager

directeur d'exploitation aéroportuaire | directrice d'exploitation aéroportuaire | directeur d'aérodrome/directrice d'aérodrome | directrice d'aérodrome


Office machine operator

opérateur de machine de bureau


an Office which is independent in relation to technical matters

un Office indépendant sur le plan technique


farm manager | farm operator | independent farmer

chef d'exploitation | exploitant | exploitant agricole | exploitant d'une ferme


Ship's Operations Officer

Officier des opérations (de navire)


Fax Cover Sheet - Assistant Deputy Minister's Office (Government Operational Services), 8 1/2 x 5 1/2

Feuille d'envoi par fax - Bureau du sous-ministre adjoint (Services opérationnels du gouvernement) 8 1/2 x 5 1/2


squadron operations officer [ S Ops O ]

officier des opérations de l'escadron [ O Ops Esc ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
No, it is simply carried out by an independent office separate from where it used to be carried out. The creation of that independent, separate office required the creation of corporate services so that that office could operate independently.

La création de ce bureau indépendant, distinct, entraîne la mise en place de services généraux de façon que le bureau puisse fonctionner en toute indépendance.


In the performance of his investigative functions, the commissioner has always operated independently of the Chief Electoral Officer and will continue to act independently of the Director of Public Prosecutions with the protections afforded those operations in this bill and in the Director of Public Prosecutions Act.

Le commissaire a toujours mené ses enquêtes de façon indépendante du directeur général des élections et il continuera de le faire indépendamment du directeur des poursuites pénales selon les protections prévues sous ce projet de loi et la Loi sur le directeur des poursuites pénales.


At the same time, I would like to point out that the office of the Parliamentary Budget Officer already operates independently of government and answers to Parliament as an office of the Library of Parliament.

J'aimerais également signaler que le directeur parlementaire du budget est déjà indépendant du gouvernement et qu'il rend des comptes au Parlement en tant que membre du personnel de la Bibliothèque du Parlement.


In 2008, when the Parliamentary Budget Officer tried to table his office's reports—independently prepared reports on important issues involving government operations—they tried to muzzle him and keep him from presenting his research to Parliament and to Canadians.

En 2008, lorsque le directeur parlementaire du budget a tenté de présenter des rapports de son bureau — des rapports préparés de façon indépendante sur des questions importantes touchant les opérations du gouvernement —, on a tenté de le museler et de l'empêcher de présenter ses recherches au Parlement et à la population canadienne.


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15. Deplores the fact that the new draft legislation on the Control and Audit Office would still not establish full independence given that, for example, the Auditor-General and his deputy would be appointed by the executive branch instead of the legislative branch; points out that this is not compliant with the Mexico Declaration on Supreme Audit Institutions' Independence; calls on the Commission, therefore, to insist on the establishment of full financial and operational independence of the ...[+++]

15. regrette que le nouveau projet de loi sur le bureau de contrôle et d'audit n'aurait pas pour effet d'en garantir la pleine indépendance dans la mesure où, à titre d'exemple, l'auditeur général et son adjoint seraient nommés par le pouvoir exécutif et non par le pouvoir législatif; souligne que cela n'est pas conforme à la déclaration de Mexico sur l'indépendance des institutions supérieures de contrôle; invite, par conséquent, la Commission à insister sur l'inscription, dans la législation, de la pleine indépendance financière et opérationnelle du bureau ...[+++]


In February 2004, the Commission adopted a legislative initiative aimed at clarifying the legal framework applicable to OLAF in the course of its investigations, inter alia with regard to the institutions and individuals concerned, and at improving the effectiveness and swiftness of the investigations, whilst fully maintaining the Office’s operational independence.

En février 2004, la Commission avait adopté une initiative législative. Celle-ci visait en particulier à clarifier l’encadrement juridique applicable à l’OLAF lors de ses enquêtes, notamment à l’égard des institutions et personnes concernées et à améliorer l’efficacité et la rapidité des enquêtes, tout en préservant pleinement l’indépendance opérationnelle de l’Office.


7. Supports Romania's efforts to root out the high level of corruption in state and society; strongly urges the Romanian Government to make use of the cooperation agreement it concluded with Europol on 13 May 2003 to render the fight against corruption more effective; takes the resignation of three ministers on 20 October 2003 to be a sign that this issue is taken seriously by the highest level of government; is, however, concerned that in general the services within the administration responsible for corruption appear to be too passive in investigating such cases; acknowledges that the legal framework to fight corruption is in place and calls on the Romanian authorities to focus attention on the enforcement of the existing legislation; ...[+++]

7. soutient la Roumanie dans ses tentatives d'éradication du haut niveau de corruption dans l'État et la société; invite instamment le gouvernement roumain à utiliser l'accord de coopération qu'il a conclu le 13 mai 2003 avec Europol pour rendre plus efficace la lutte contre la corruption; considère la démission de trois ministres le 20 octobre 2003 comme un signal indiquant que cette question est prise au sérieux au plus haut niveau de l'État; se montre toutefois préoccupé par la passivité excessive dont semblent en général faire preuve les services de l'administration chargée des questions de corruption dans leurs enquêtes sur de telles affaires; reconnaît que le cadre juridique de lutte contre la corruption est en place et invite les ...[+++]


7. Supports Romania's efforts to root out the high level of corruption in state and society; strongly urges the Romanian Government to make use of the cooperation agreement it concluded with Europol on 13 May 2003 to render the fight against corruption more effective; takes the resignation of three ministers on 20 October 2003 to be a sign that this issue is taken seriously by the highest level of government; is, however, concerned that in general the services within the administration responsible for corruption appear to be too passive in investigating such cases; acknowledges that the legal framework to fight corruption is in place and calls on the Romanian authorities to focus attention on the enforcement of the existing legislation; ...[+++]

7. soutient la Roumanie dans ses tentatives d'éradication du haut niveau de corruption dans l'État et la société; invite instamment le gouvernement roumain à utiliser l'accord de coopération qu'il a conclu le 13 mai 2003 avec Europol pour rendre plus efficace la lutte contre la corruption; considère la démission de trois ministres le 20 octobre 2003 comme un signal indiquant que cette question est prise au sérieux au plus haut niveau de l'État; se montre toutefois préoccupé par la passivité excessive dont semblent en général faire preuve les services de l'administration chargée des questions de corruption dans leurs enquêtes sur de telles affaires; reconnaît que le cadre juridique de lutte contre la corruption est en place et invite les ...[+++]


7. Supports Romania's efforts to root out the high level of corruption in state and society; strongly urges the Romanian government to make use of the cooperation agreement concluded between Europol and the Romanian government to render the fight against corruption more effective; takes the resignation of three ministers as a sign that this issue is taken seriously by the highest level of government; is, however, concerned that in general the services within the administration responsible for corruption appear to be too passive in investigating such cases; acknowledges that the legal framework to fight corruption is in place and calls on the Romanian authorities to focus attention on the enforcement of the existing legislation; in this ...[+++]

7. soutient la Roumanie dans ses tentatives d'éradication du haut niveau de corruption dans l'État et la société; invite instamment le gouvernement roumain à utiliser l'accord de coopération conclu entre Europol et le gouvernement roumain pour rendre la lutte contre la corruption plus efficace; considère la démission de trois ministres comme un signal indiquant que cette question est prise au sérieux au plus haut niveau de l'État; se montre toutefois préoccupé par la passivité excessive dont semblent en général faire preuve les services de l'administration chargée des questions de corruption dans leurs enquêtes sur de telles affaires; reconnaît que le cadre juridique de lutte contre la corruption est en place et invite les autorités rou ...[+++]


The Office has also advanced in the clarification of its position in the institutional context, the conditions applicable to its administrative and budgetary autonomy are now clear. Considerable progress has been made regarding the conditions for the modalities of its operational independence and of its relations with the Community Institutions, particularly with respect to the obligations of reciprocal information and the rules of co-operation

L'Office avance également dans la clarification de sa position dans l'environnement institutionnel: les conditions de son autonomie administrative et budgétaire sont aujourd'hui précisées; la définition des conditions de mise en œuvre de son indépendance fonctionnelle et de ses relations avec les institutions communautaires, en particulier du point de vue des obligations d'information réciproque et des règles de coopération.


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