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Best IM practice
Best information management practice
Bring about innovation in music therapy practice
Code of fair information practice
Code of fair practice
Code of good practice
Computer ethics
Improper information-sharing practice
Inform subsidiaries on good practices
Keep subsidiaries apprised of good practices
Sentencing practices and trends in Canada
Share good practices across subsidiaries
Sharing good practices across subsidiary
Statement of ethics

Vertaling van "offering practical information " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
offer healthcare services to patients in general medicine | provide health-care services to patients in general medical practice | offer healthcare services to patients in general medical practices | provide healthcare services to patients in general medical practice

fournir des services de santé aux patients dans le cadre de la médecine générale


code of fair information practice | code of fair practice | code of good practice | statement of ethics

code de déontologie de l'information | déontologie de l'information | déontologie des informaticiens


bring about innovation in music therapy practice | use information gathered from scientific findings to feed into music therapy practice | feed music therapy practice with latest scientific findings | integrate scientific findings into music therapy practice

intégrer des conclusions scientifiques dans la pratique de la musicothérapie


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

partager la bonne pratique entre des filiales


best IM practice [ best information management practice ]

pratique exemplaire de gestion de l'information


improper information-sharing practice

pratique illégitime en matière d'échange d'information


code of good practice | code of fair practice | code of fair information practice | statement of ethics | computer ethics

code de déontologie de l'information | code de déontologie | déontologie de l'information | déontologie des informaticiens | déontologie de l'informatique | déontologie informatique


Information technology - Code of practice for information security management (ISO-17799)

Technologies de l'information - Code de bonne pratique pour la gestion de la sécurité de l'information (ISO-17799)


Committee for implementation of the programme for the monitoring of the eEurope 2005 action plan, dissemination of good practices and the improvement of network and information security (Modinis)

Comité pour la mise en oeuvre du programme portant sur le suivi du plan d'action eEurope 2005, la diffusion des bonnes pratiques et l'amélioration de la sécurité des réseaux et de l'information (Modinis)


Sentencing practices and trends in Canada: a summary of statistical information [ Sentencing practices and trends in Canada ]

Pratiques et tendances en matière de détermination de la peine au Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will continue to finance higher education portals[27] that promote the European educational and scholarship offer across the board, in addition to the EURAXESS[28] portal, which lists research job vacancies and links to different services offering practical information about living in different countries, immigration tips and social security information.

La Commission continuera à financer des portails de l’enseignement supérieur[27] qui promeuvent l’offre européenne en matière d’éducation et de bourses dans toute sa diversité, en plus du portail EURAXESS[28], qui recense les vacances d’emploi et affiche des liens vers différents services offrant des informations pratiques sur le séjour dans chaque pays, des conseils pour l'immigration et des informations sur la sécurité sociale.


It offers practical information about procedures in every Member State for each category of migrant.

Il les informe sur les procédures existant dans les différents États membre pour chaque catégorie de migrants.


Increased financial support to Member States with €200 million in 2017 for national return efforts as well as for specific joint European return and reintegration activities; Improving information exchange to enforce return by collecting real time information at national level and sharing it using the existing Integrated Return Management Application, as well as speeding up work on adopting the proposals to reform the Schengen Information System and Eurodac and to establish an EU Entry-Exit System (EES) and a European Travel Information System (ETIAS); Exchanging best practices ...[+++]

accroître l'aide financière accordée aux États membres par la mise à disposition de 200 millions d'euros en 2017 pour soutenir des mesures nationales en matière de retour ainsi que des actions européennes conjointes spécifiques dans le domaine du retour et de la réintégration; améliorer l'échange d'informations aux fins de l'exécution des retours par la collecte de renseignements en temps réel au niveau national et le partage de ceux-ci à l'aide de l'application de gestion intégrée des retours, et par l'accélération des travaux devant conduire à l'adoption des propositions visant à réformer le système d'information Schengen et Eurodac e ...[+++]


Calls on the Member States to put in place and improve, in collaboration with social partners, information channels on the rights of domestic workers and carers and to ensure the highest information accessibility for all workers; recommends, to that end, to establish information points, following best practice in Member States, at regional and local level, helplines and websites providing assistance, information also in the form of campaigns on the rights of domestic workers and carers in each Member State in the national language an ...[+++]

demande aux États membres de mettre en place et d'améliorer, en collaboration avec les partenaires sociaux, les canaux d'information sur les droits des employés de maison, des auxiliaires de vie et des gardes d'enfants ainsi que de garantir à tous ces travailleurs le meilleur accès possible à l'information; recommande, à cette fin, la création de points d'information, s'inspirant des bonnes pratiques des États membres, au niveau régional et local, de services d'assistance et de sites internet apportant une assistance et des informations, également sous la forme de campagnes sur les droits des employés de maison, des auxiliaires de vie e ...[+++]


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30. Welcomes the establishment of the European Commission's EMAS helpdesk, which provides practical information and support to help companies and other organisations evaluate, report on and improve their environmental performance in the context of public procurement; calls on the Commission to consider developing a more generic online portal which could offer practical advice and support for those using the public procurement process, particularly the actors involved in complex and collaborative procurement procedures;

30. salue la création du bureau d'assistance EMAS de la Commission européenne, qui fournit des informations pratiques et qui aide les entreprises et autres organisations à évaluer, communiquer et améliorer leurs performances écologiques dans le cadre des marchés publics; invite la Commission à envisager le développement d'un portail en ligne plus général qui proposerait une aide et des conseils pratiques aux acteurs impliqués dans des procédures de marchés publics, notamment les acteurs impliqués dans des procédures de marchés complexes et collaboratives;


30. Welcomes the establishment of the European Commission's EMAS helpdesk, which provides practical information and support to help companies and other organisations evaluate, report on and improve their environmental performance in the context of public procurement; calls on the Commission to consider developing a more generic online portal which could offer practical advice and support for those using the public procurement process, particularly the actors involved in complex and collaborative procurement procedures;

30. salue la création du bureau d'assistance EMAS de la Commission européenne, qui fournit des informations pratiques et qui aide les entreprises et autres organisations à évaluer, communiquer et améliorer leurs performances écologiques dans le cadre des marchés publics; invite la Commission à envisager le développement d'un portail en ligne plus général qui proposerait une aide et des conseils pratiques aux acteurs impliqués dans des procédures de marchés publics, notamment les acteurs impliqués dans des procédures de marchés complexes et collaboratives;


30. Welcomes the establishment of the European Commission’s EMAS helpdesk, which provides practical information and support to help companies and other organisations evaluate, report on and improve their environmental performance in the context of public procurement; calls on the Commission to consider developing a more generic online portal which could offer practical advice and support for those using the public procurement process, particularly the actors involved in complex and collaborative procurement procedures;

30. salue la création du bureau d’assistance EMAS de la Commission européenne, qui fournit des informations pratiques et qui aide les entreprises et autres organisations à évaluer, communiquer et améliorer leurs performances écologiques dans le cadre des marchés publics; invite la Commission à envisager le développement d’un portail en ligne plus général qui proposerait une aide et des conseils pratiques aux acteurs impliqués dans des procédures de marchés publics, notamment les acteurs impliqués dans des procédures de marchés complexes et collaboratives;


The portal offers practical information and opportunities to European citizens wishing to work or study in another EU country, or to European businesses wanting to move to or open a new branch in another EU Member State.

Ce portail présente des informations pratiques et des possibilités pour les citoyens européens souhaitant travailler ou étudier dans un autre pays de l'Union ou pour les entreprises européennes désireuses de se déplacer ou d’ouvrir une nouvelle succursale dans un autre État membre de l'UE.


We should also try – and this is my suggestion – to hold European Councils of at least three different types: a European Council intended to take well-prepared decisions, with a clear agenda in which decisions could be taken, in my opinion, also by a qualified majority in the future; a second Council which would be of a more monographic nature, that is to say that the Heads of Government would concentrate on one part or element of Europe’s great political life and in which they do not only try to give instructions but also, if possible, offer practical solutions which could aid the functioning of the European Union; ...[+++]

Nous devrions également essayer - et c’est là ma suggestion - d’organiser des réunions du Conseil présentant trois modalités différentes au moins : un Conseil européen destiné à prendre des décisions bien préparées, avec un agenda clair et au sein duquel les décisions pourraient même à l’avenir être prises, selon moi, à la majorité qualifiée ; un deuxième Conseil qui aurait un caractère plutôt monographique, c’est-à-dire que les chefs d’État se concentreraient sur une partie ou sur un élément de la grande vie politique qu’est l’Europe et au cours duquel ils essayeraient non seulement de donner des instructions mais aussi, si possible, d ...[+++]


We should also try – and this is my suggestion – to hold European Councils of at least three different types: a European Council intended to take well-prepared decisions, with a clear agenda in which decisions could be taken, in my opinion, also by a qualified majority in the future; a second Council which would be of a more monographic nature, that is to say that the Heads of Government would concentrate on one part or element of Europe’s great political life and in which they do not only try to give instructions but also, if possible, offer practical solutions which could aid the functioning of the European Union; ...[+++]

Nous devrions également essayer - et c’est là ma suggestion - d’organiser des réunions du Conseil présentant trois modalités différentes au moins : un Conseil européen destiné à prendre des décisions bien préparées, avec un agenda clair et au sein duquel les décisions pourraient même à l’avenir être prises, selon moi, à la majorité qualifiée ; un deuxième Conseil qui aurait un caractère plutôt monographique, c’est-à-dire que les chefs d’État se concentreraient sur une partie ou sur un élément de la grande vie politique qu’est l’Europe et au cours duquel ils essayeraient non seulement de donner des instructions mais aussi, si possible, d ...[+++]




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'offering practical information' ->

Date index: 2021-10-17
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