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Assist during landing and take off
Assist during take off and landing
CTOL aeroplane
Conventional take-off and landing aeroplane
Conventional take-off and landing airplane
Cut off parts from fish
Dragged by off-road land motor vehicle
Fall from off-road land motor vehicle
Hit by off-road land motor vehicle
OALO
Off-Aerodrome Landing Ordinance
Prepare climatic forecasts for landing and take off
Prepare climatic forecasts for take off and landing
Prepare forecasts for take-off and landing
Remove fish parts
Remove parts of fish
Remove the parts of fish
STOL
STOL aeroplane
STOL aircraft
STOL airplane
Short take-off and landing aeroplane
Short take-off and landing aircraft
Short take-off and landing airplane
Short takeoff and landing aircraft
Support captain during take off and landing
VTOL aeroplane
VTOL aircraft
Vertical take-off and landing aeroplane
Vertical take-off and landing aircraft
Vertical takeoff and landing aircraft

Vertaling van "off the land " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
short take-off and landing airplane [ STOL airplane | short take-off and landing aeroplane | STOL aeroplane | short take-off and landing aircraft | short takeoff and landing aircraft | STOL aircraft | STOL ]

avion à décollage et atterrissage courts [ ADAC,adac | aéronef à décollage et atterrissage courts ]


assist during landing and take off | support captain in the execution of take off and landing activities | assist during take off and landing | support captain during take off and landing

aider pendant le décollage et l'atterrissage


vertical take-off and landing aircraft [ VTOL aircraft | vertical takeoff and landing aircraft | vertical take-off and landing aeroplane | VTOL aeroplane ]

avion à décollage et atterrissage verticaux [ ADAV,adav | aéronef à décollage et atterrissage vertical | aéronef à décollage et atterrissage verticaux ]


Fall from off-road land motor vehicle

chute d'un véhicule terrestre à moteur tout-terrain


Hit by off-road land motor vehicle

heurté par un véhicule terrestre à moteur tout-terrain


Dragged by off-road land motor vehicle

traîné par un véhicule terrestre à moteur tout-terrain


conventional take-off and landing aeroplane [ CTOL aeroplane | conventional take-off and landing airplane ]

avion à décollage et atterrissage classiques [ avion à décollage et atterrissage ordinaire ]


Ordinance of 14 May 2014 on Aircraft Taking Off and Landing outside Aerodromes | Off-Aerodrome Landing Ordinance [ OALO ]

Ordonnance du 14 mai 2014 sur les atterrissages et les décollages d'aéronefs en dehors des aérodromes | Ordonnance sur les atterrissages en campagne [ OSAC ]


prepare climatic forecasts for landing and take off | prepare climatic forecasts for take off and landing | prepare forecasts for take-off and landing | prepare meteorological forecasts for take off and landing

élaborer les prévisions de décollage et d'atterrissage


remove fish parts | remove the parts of fish | cut off parts from fish | remove parts of fish

vider des poissons
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) place a closed marking over the letter “H”, where the letter “H” identifies the helicopter take-off and landing area, or, where no letter identifies the helicopter take-off and landing area, over the centre of the area; or

a) apposer une marque de zone fermée sur la lettre « H » qui sert de marque d’identification de cette aire ou, en l’absence d’une telle lettre, apposer la marque de zone fermée au centre de cette aire;


(9) Subject to subsection (10), where a heliport is used at night for the take-off or landing of helicopters, the operator of the heliport shall illuminate the entire take-off and landing area with floodlights or

(9) Sous réserve du paragraphe (10), lorsqu’un héliport est utilisé la nuit pour le décollage ou l’atterrissage d’hélicoptères, l’exploitant de l’héliport doit éclairer l’ensemble de l’aire de décollage et d’atterrissage par des projecteurs ou délimiter cette aire par l’un des moyens suivants :


Some 22,000 western farmers have been forced off the land and more will be forced off the land.

Quelque 22 000 agriculteurs de l'Ouest ont été forcés d'abandonner leurs terres et d'autres le seront aussi.


When the leaders of those nations see that there is an accountability chain that could cause Canadian companies to withdraw from their country, perhaps that is just the one lever that might be needed to start the change to where they treat their own people with dignity, they do not push them off the lands for exploration, and when the lands are taken and the delivery of the resources is done, the people benefit in a true way.

Les chefs de ces États seraient conscients de l'existence d'une chaîne de responsabilité qui pourrait amener les sociétés canadiennes à se retirer de leur pays, et ce moyen de pression pourrait suffire à amener ces pays à traiter leur peuple avec dignité, à ne pas chasser des citoyens de leurs terres dans l'intérêt de l'exploration ou du moins, s'ils le font, à en faire bénéficier concrètement les populations visées.


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The measures address the quality of services passengers and airlines receive on the ground before they take off and after they land (for example, baggage handling, check-in, refuelling), the transparency of decisions on airport noise, as well as the efficiency of the complex network of take-off and landing slots that make up every journey.

Ces mesures portent sur la qualité des services fournis aux passagers et aux compagnies aériennes au sol avant et après l'atterrissage (manipulation des bagages, enregistrement, ravitaillement en carburant.), sur la transparence des décisions en matière de bruit lié aux aéroports, ainsi que sur l'efficacité du système complexe de créneaux de décollage et d'atterrissage qui s’applique à chaque vol.


commercial air transport with less than 10 000 movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats; ‘movements’ being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

transport aérien commercial de moins de 10 000 mouvements par an, sans tenir compte de la masse maximale au décollage et du nombre de sièges de passager, les mouvements étant comptés comme la somme des décollages et atterrissages et calculés en moyenne annuelle sur les trois années précédentes.


‘Commercial air transport movements’ means the sum of take-offs and landings involving the transport of passengers, cargo or mail, for remuneration or hire, calculated as an average over the three years preceding the adoption of the performance plan, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats used.

«mouvements de transport aérien commerciaux», le total des décollages et atterrissages effectués pour le transport de voyageurs, de marchandises ou de courrier, contre rémunération ou en vertu d’une location, calculé en moyenne sur les trois années précédant l’adoption du plan de performance, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à-dire l’ensemble des décollages et des atterrissages), quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges d ...[+++]


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.


commercial air transport with less than 10 000 movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, ‘movements’ being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

transport aérien commercial de moins de 10 000 mouvements par an sans tenir compte de la masse maximale au décollage et du nombre de sièges de passager, les mouvements étant comptés comme la somme des décollages et atterrissages et calculés en moyenne annuelle sur les trois années précédentes.


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