Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Engineering instructor
Engineering lecturer
Engineering professor
Full professor
Observation
Observation technique
Observe equipment feed
Observe machine feed
Observe machinery feed
Observe system feed
Observed that
Observer
Observer status
Professor
Professor by special appointment
Professor in ordinary
Professor occupying an endowed chair
Professor of mechanical engineering
Teacher
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff

Traduction de «observations that professor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
observe machinery feed | observe system feed | observe equipment feed | observe machine feed

examiner l'alimentation d'une machine


join as an observer in different types of audits in the food sector | take part as an observer in different types of audits in the food sector | participate as an observer in different types of audits in the food sector | participate as observer in different types of audits in the food sector

participer à différents types d’audit en tant qu’observateur dans le secteur de l’alimentation


professor by special appointment | professor occupying an endowed chair

professeur spécial nommé par une institution ou association privée




full professor | professor in ordinary

professeur titulaire de chaire


engineering instructor | engineering professor | engineering lecturer | professor of mechanical engineering

enseignante-chercheuse en ingénierie | enseignant-chercheur en ingénierie | enseignant-chercheur en ingénierie/enseignante-chercheuse en ingénierie


observation [ observation technique ]

observation [ technique d'observation ]


observer [ observer status ]

observateur [ statut d'observateur ]




teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

enseignant [ instituteur | personnel enseignant | professeur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
17. Calls on the Commission to investigate how the teaching of sciences in the EU can be improved at all levels; deplores the lack of human resources in RD in many Member States, which may be attributed to a declining interest among the younger generation in following scientific curricula and engaging in scientific careers; proposes, therefore, the launching of initiatives which familiarise schoolchildren with laboratory and field research; proposes, in addition, the promotion of active and investigatory methods of teaching, using observation and experimentation, the creation of professor-researcher exchange programmes and the support ...[+++]

17. invite la Commission à étudier les moyens d'améliorer l'enseignement des sciences à tous les niveaux dans l'Union européenne; déplore le manque de ressources humaines en RD dans bon nombre d'États membres, qui peut s'expliquer par un déclin de l'intérêt des nouvelles générations pour suivre les enseignements scientifiques et pour embrasser les carrières scientifiques; propose, par conséquent, que soient lancées des initiatives visant à familiariser les élèves avec les travaux de recherche en laboratoire et sur le terrain; propose, de surcroît, de promouvoir des méthodes d'enseignement actif et des méthodes d'investigation reco ...[+++]


18. Calls on the Commission to investigate how the teaching of sciences in the EU can be improved at all levels; deplores the lack of human resources in RD in many Member States, which may be attributed to a declining interest among the younger generation in following scientific curricula and engaging in scientific careers; proposes, therefore, the launching of initiatives which familiarise schoolchildren with laboratory and field research; proposes, in addition, the promotion of active and investigatory methods of teaching, using observation and experimentation, the creation of professor-researcher exchange programmes and the support ...[+++]

18. invite la Commission à étudier les moyens d’améliorer l’enseignement des sciences à tous les niveaux dans l’Union européenne; déplore le manque de ressources humaines en RD dans bon nombre d'États membres, qui peut s'expliquer par un déclin de l’intérêt des nouvelles générations pour les enseignements et les carrières scientifiques; propose, par conséquent, que soient lancées des initiatives visant à familiariser les élèves avec les travaux de recherche en laboratoire et sur le terrain; propose, de surcroît, de promouvoir des méthodes d’enseignement actif et des méthodes d’investigation recourant à l’ ...[+++]


17. Calls on the Commission to investigate how the teaching of sciences in the EU can be improved at all levels; deplores the lack of human resources in RD in many Member States, which may be attributed to a declining interest among the younger generation in following scientific curricula and engaging in scientific careers; proposes, therefore, the launching of initiatives which familiarise schoolchildren with laboratory and field research; proposes, in addition, the promotion of active and investigatory methods of teaching, using observation and experimentation, the creation of professor-researcher exchange programmes and the support ...[+++]

17. invite la Commission à étudier les moyens d'améliorer l'enseignement des sciences à tous les niveaux dans l'Union européenne; déplore le manque de ressources humaines en RD dans bon nombre d'États membres, qui peut s'expliquer par un déclin de l'intérêt des nouvelles générations pour suivre les enseignements scientifiques et pour embrasser les carrières scientifiques; propose, par conséquent, que soient lancées des initiatives visant à familiariser les élèves avec les travaux de recherche en laboratoire et sur le terrain; propose, de surcroît, de promouvoir des méthodes d'enseignement actif et des méthodes d'investigation reco ...[+++]


It is true that since 1995, several observers, including professors Maurice Pinard from McGill University and Guy Lachapelle from Concordia University, have speculated on the clarity of the referendum question and the degree of understanding of that question by Quebecers, on the basis of a detailed study of surveys.

Il est vrai que depuis 1995, plusieurs observateurs comme les professeurs Maurice Pinard de l'Université McGill ou le professeur Guy Lachapelle de l'Université Concordia ont spéculé sur la clarté de la fameuse question référendaire et le degré de compréhension des Québécois de cette dernière à l'aide d'analyses détaillées de sondages.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Moreover, I would like to say that I appreciate the remarks and observations that Professor Tesauro, Chairman of the Italian Competition Authority, sent me, and which I am sure Mr Monti will take into due account with a strong sense of collaboration.

Je fais en outre part de mon appréciation quant aux considérations et observations que m'a envoyées M. Tesauro, président de l'Autorité italienne, et dont M. Monti tiendra certainement dûment compte avec un grand sens de la collaboration.


Moreover, I would like to say that I appreciate the remarks and observations that Professor Tesauro, Chairman of the Italian Competition Authority, sent me, and which I am sure Mr Monti will take into due account with a strong sense of collaboration.

Je fais en outre part de mon appréciation quant aux considérations et observations que m'a envoyées M. Tesauro, président de l'Autorité italienne, et dont M. Monti tiendra certainement dûment compte avec un grand sens de la collaboration.


However, as a distinguished teacher at Trinity College Professor John Mahaffy- once observed, "In Ireland the inevitable never happens and the unexpected constantly occurs".

Toutefois, comme l'a fait observer un jour un membre distingué de Trinity College le professeur John Mahaffy - "En Irlande, l'inévitable .ne se produit jamais, et ce que personne n'attendait plus .arrive!".


Chaired by Mr Jérôme Gallot, Director-General for Competition, Consumer Affairs and the Combating of Fraud, the round table will be attended by Mr Alexander Schaub, Director-General for Competition at the European Commission, Mr Alejandro Agag Longo, Member of the European Parliament, Professor Louis Vogel and Mr Robert Rochefort, President of the Centre de recherche pour l'étude et l'observation des conditions de vie (Research centre for the study and observation of living conditions (Crédoc)).

La seconde table ronde s'intéressera aux biens de grande consommation qui concernent les consommateurs dans leur vie quotidienne. Elle offrira l'occasion d'illustrer divers volets de l'action des autorités de concurrence : depuis la lutte contre les cartels jusqu'au contrôle des concentrations, tant au stade de la production qu'à celui de la distribution. Présidée par M. Jérôme Gallot, Directeur Général de la Concurrence, de la Consommation et de la Répression des Fraudes, cette table ronde accueillera M. Alexander Schaub, Directeur Général de la Concurrence à la Commission européenne, M. Alenjandro Agag Longo, Député européen, M. le Professeur Louis Vogel et M.Ro ...[+++]


I also observe that Professor Wilkinson expressed the view that Bill C-36 should not be time limited.

Je constate aussi que M. Wilkinson est d'avis qu'il ne faudrait pas limiter le projet de loi C-36 dans le temps.


Professor João de Deus PINHEIRO, Commissioner responsible for relations with the ACP countries and South-Africa, and United Nations High Commissioner for Human Rights, Ambassador Ayala Lasso, have signed an Administrative Arrangement in respect of a contingent of european observers in support of the United Nations Human Rights Observer Operation in Rwanda.

Le Professeur João de Deus PINHEIRO, Commissaire en charge des relations avec les Pays ACP et l'Afrique du Sud, et le Haut Commissaire des Nations Unies pour les Droits de l'Homme, Ambassadeur Ayala Lasso, ont signé un Accord administratif concernant l'envoi d'un contingent d'observateurs de l'UE en appui à la Mission d'Observateurs des Droits de l'Homme des N.U. au Rwanda.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'observations that professor' ->

Date index: 2021-09-14
w