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Abide by the statutory obligations
Alcoholic hallucinosis
Antisocial
Asocial
CMP
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Comply with the statutory obligations
Delirium tremens
Develop competitive programmes
Disorder of personality and behaviour
Follow the statutory obligation
Follow the statutory obligations
Jealousy
Manage competitive sport programmes
Manage sport competition programmes
Obligations of the parties
Paranoia
Personality
Psychoactive substance abuse
Psychopathic
Psychosis NOS
Sociopathic
The mutual obligations of the parties

Traduction de «obligations the parties » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: Personality disorder characterized by disregard for social obligations, and callous unconcern for the feelings of others. There is gross disparity between behaviour and the prevailing social norms. Behaviour is not readily modifiable by adverse experience, including punishment. There is a low tolerance to frustration and a low threshold for discharge of aggression, including violence; there is a tendency to blame others, or to offer plausible rationalizations for the behaviour bringing the patient into conflict with socie ...[+++]

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par un mépris des obligations sociales et une indifférence froide pour autrui. Il y a un écart considérable entre le comportement et les normes sociales établies. Le comportement n'est guère modifié par les expériences vécues, y compris par les sanctions. Il existe une faible tolérance à la frustration et un abaissement du seuil de décharge de l'agressivité y compris de la violence; il y a une tendance à blâmer autrui ou à justifier un comportement amenant le sujet à entrer en conflit avec la société par des rationalisations plausibles ...[+++]


abide by the statutory obligations | comply with the statutory obligations | follow the statutory obligation | follow the statutory obligations

respecter des obligations légales


Working Party on Observation of Member States' Obligations under Articles 30 et seq. of the EEC Treaty and Art. 42 of the Act of Accession

Groupe de travail Respect des obligations découlant pour les Etats membres des articles 30 et suivants du Traité CEE et 42 de l'Accord d'adhésion


the mutual obligations of the parties

les obligations réciproques des parties


Conference of the Parties serving as the meeting of the Parties | Conference of the Parties serving as the meeting of the Parties to the Kyoto Protocol | CMP [Abbr.] | COP/MOP [Abbr.]

CMP | Conférence des Parties agissant comme réunion des Parties au Protocole de Kyoto | CRP | CdP/RdP [Abbr.] | COP/MOP [Abbr.]


General Comment No. 3 (1990) on the Nature of the States Parties' Obligations

Observation générale n° 3 (1990) relative à la nature des obligations des États parties




provide confidence that the parties observe their obligations

donner l'assurance que les parties s'acquittent de leurs obligations


develop competitive programmes | manage competitive sport programmes | coordinate sport programmes that meet the needs of all parties involved | manage sport competition programmes

gérer des programmes de compétitions sportives
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[42] The Parliaments of two Spanish Autonomous Communities have also adopted laws on electoral equality, which oblige political parties to present an equal number of candidates of each sex.

Les Parlements de deux Communautés autonomes espagnoles ont également adopté des lois sur l'égalité électorale, qui obligent les partis politiques à présenter un nombre égal de candidats et de candidates [43].


In international law, Article 8 of the Convention on Biological Diversity (CBD) sets out the fundamental obligation for Parties to establish protected areas.

En droit international, l’article 8 de la convention sur la diversité biologique énonce l’obligation fondamentale faite aux parties d’établir des zones protégées.


1. For the purposes of meeting their obligations as Parties to the Kyoto Protocol and under Article 6 of Decision No 280/2004/EC to ensure the accurate accounting of Kyoto units, each Member State and the Union shall operate a Kyoto Protocol registry (KP registry) in the form of a standardised electronic database that have regard to the UNFCCC's requirements concerning registries, and in particular the functional and technical specifications for data exchange standards for registry systems under the Kyoto Protocol elaborated pursuant to Decision 12/CMP.1, and to the hardware, network, software and security requirements set out in the dat ...[+++]

1. Afin de respecter leurs obligations en tant que parties au protocole de Kyoto, et pour permettre la comptabilisation exacte des unités de Kyoto conformément à l'article 6 de la décision no 280/2004/CE, chaque État membre et l'Union établissent un registre du protocole de Kyoto («registre PK») sous la forme d'une base de données électronique normalisée tenant compte des exigences de la CCNUCC relatives aux registres, et en particulier des spécifications fonctionnelles et techniques des normes d'échange de données entre les systèmes de registres au titre du protocole de Kyoto, élaborées conformé ...[+++]


– having regard to the Geneva Conventions of 1949 and the Additional Protocols thereto of 1977, and to the obligation of parties to armed conflict to respect and ensure respect for international humanitarian law in all circumstances,

– vu les Conventions de Genève de 1949 et leurs protocoles additionnels de 1977, ainsi que l'obligation faite aux parties à un conflit armé de respecter et de garantir le respect du droit humanitaire international en toutes circonstances,


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– having regard to the Geneva Conventions of 1949 and the additional protocols thereto of 1977, and to the obligation of parties to armed conflict to respect and ensure respect for international humanitarian law in all circumstances,

– vu les Conventions de Genève de 1949 et leurs protocoles additionnels de 1977, ainsi que l'obligation faite aux parties à un conflit armé de respecter et de garantir le respect du droit humanitaire international en toutes circonstances,


The provisional application of Article 279 shall not affect the sovereign rights of the Member States over their hydrocarbon resources in accordance with international law, including their rights and obligations as Parties to the 1982 UN Convention on the Law of the Sea.

L'application provisoire de l'article 279 s'entend sans préjudice des droits souverains des États membres sur leurs ressources en hydrocarbures conformément au droit international, notamment en ce qui concerne les droits et obligations qui leur incombent en tant que parties à la convention des Nations unies sur le droit de la mer de 1982.


(2) 'settlement' means the completion of a securities transaction wherever it is concluded with the aim of discharging the obligations of parties to a transaction through the transfer of funds or securities, or both;

(2) "règlement", le dénouement d'une opération sur titres, où qu'elle ait lieu, visant à libérer les participants à l'opération de leurs obligations par le transfert de fonds ou de titres ou des deux;


Since the objectives of this Regulation, namely to ensure compliance with the Community’s obligations as party to the Protocol and to address a transboundary environmental problem with global impact whilst regulating intra-Community and external trade in ODS and products and equipment containing or relying on those substances, cannot be sufficiently achieved by the Member States acting individually and can therefore be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity, as set out in Article 5 of the Treaty.

Étant donné que les objectifs du présent règlement, à savoir assurer le respect des obligations de la Communauté en tant que partie au protocole et répondre à un problème environnemental transfrontière ayant une incidence globale, tout en surveillant le commerce intracommunautaire et extérieur des substances qui appauvrissent la couche d’ozone et des produits et équipements qui contiennent des substances réglementées ou qui sont tributaires de ces substances, ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres et peuvent donc être mieux réalisés au niveau ...[+++]


This Convention - which aims at setting out the obligations of Parties to assess the environmental impact of certain activities at an early stage of planning and which imposes on States the general obligation regarding notification and consultation on all major projects that are likely to have a significant adverse environmental impact across borders - was signed by the Community and its Member States on 26 February 1991 and approved by the Community on 27 June 1997.

Cette convention - qui vise à définir les obligations des parties en matière d’évaluation, à un stade précoce de la planification, de l’incidence sur l’environnement de certaines activités, et impose aux États une obligation générale de notification et de consultation en ce qui concerne tous les grands projets susceptibles d’avoir sur l’environnement une importante incidence négative transfrontière - a été signée par la Communauté et ses États membres le 26 février 1991 et approuvée par la Communauté le 27 juin 1997.


With regard to the first part, the ECT obliges the parties to undertake a number of measures: a. implement electricity and gas tariff reform plans; b. implement all necessary technical standards, such as grid codes, accounting systems and information exchange for the operation of the grid; c. implement effective third party access to infrastructure; d. create National Regulatory Authorities and transmission system operators; e. develop regional solutions to pressing problems of regulation, energy poverty and social equity and e. implement the gas and electricity directives.

Pour ce qui concerne la première partie, le TCE engage les parties à prendre un certain nombre de mesures: a. mise en œuvre de plans de réforme des tarifs de l'électricité et du gaz; b. mise en œuvre de toutes les normes techniques requises comme les codes de réseau, les systèmes comptables et l'échange d'informations pour l'exploitation du réseau; c. mise en œuvre de l'accès effectif des tiers à l'infrastructure; d. mise en place d'autorités nationales de régulation et de gestionnaires des réseaux de transport; e. développement de solutions régionales pour les ...[+++]


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