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Arrange objective assessments of calls
Assess condition of object
Assess object condition
Assess object's condition
Conscientious objection
Conscientious objector
Cultural goods
Cultural object
Cultural property
Evaluate the status of the object
Objections to an election result
Objective revolving nosepiece
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Restitution of cultural objects
Return of cultural objects
Revolvable drum
Revolving credit fund
Revolving drum
Revolving loan fund
Revolving objective-holder
Rotatable drum
Rotating drum
Store and archive objects
Store archival objects
Store objects
Storing archival objects

Vertaling van "objectives will revolve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


assess condition of object | evaluate the status of the object | assess object condition | assess object's condition

évaluer l'état d'un objet


store objects | storing archival objects | store and archive objects | store archival objects

stocker des objets d'archives


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


revolving credit fund | revolving loan fund

crédits renouvelables


revolvable drum | revolving drum | rotatable drum | rotating drum

tambour rotatif


cultural object [ cultural goods | cultural property | restitution of cultural objects | return of cultural objects | cultural property(UNBIS) ]

bien culturel [ restitution de biens culturels ]




objections to an election result

contentieux électoral


conscientious objection [ conscientious objector ]

objection de conscience [ objecteur de conscience ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These measures revolve around four objectives: first, increasing political commitment and the visibility of the process; second, strengthening the positive interaction with other EU policies; third, reinforcing the analytical tools underpinning the process, with a view to moving towards the definition of quantified targets and enhancing evidence-based policymaking; fourth, increasing ownership in Member States, by boosting implementation and enhancing mutual learning.

Les mesures proposées s'articulent autour de quatre objectifs: premièrement, accroître l'engagement politique et la visibilité du processus; deuxièmement, renforcer l'interaction positive avec les autres politiques communautaires; troisièmement, consolider les outils d'analyse sur lesquels s'appuie le processus dans le but de s'orienter vers la définition d'objectifs quantitatifs et de faire en sorte que l'élaboration des politiques se fonde davantage sur des données factuelles; quatrièmement, renforcer l'appropriation dans les États membres en stimulant la mise en œuvre et en améliorant l'apprentissage mutuel.


3. Stresses the possibilities for micro-enterprises and SMEs to gain access to finance through innovative financial instruments and innovative schemes provided by the ESI Funds and points out the need to increase the scope and guarantee the legal clarity of these instruments, including flexible micro-financing instruments, and to share best practices, given that difficulties in accessing finance are one of the main obstacles standing in the way of the growth of micro-enterprises and SMEs; recalls that the role of financial instruments could be strengthened to guarantee revolving funds, foster public-private partnerships and achieve a mu ...[+++]

3. insiste sur le fait que les micro-entreprises et les PME peuvent accéder à des financements grâce aux instruments financiers et mécanismes innovants proposés par les Fonds structurels et d'investissement européens et indique qu'il est nécessaire d'élargir la portée de ces instruments, y compris celle des instruments de microfinancement, ainsi que de garantir leur clarté juridique et de mettre en commun les bonnes pratiques, les difficultés d'accès aux financements constituant l'un des principaux obstacles à la croissance des micro-entreprises et des PME; rappelle que le rôle des instruments financiers pourrait être accru afin de garantir les fonds renouvelables, de favoriser les partenariats public-privé et d'obtenir un effet démultipli ...[+++]


Consequently, negotiations in the EP and the Council, revolve around margins under the MFF headings and did not ‘penetrate very deeply into the world of ABB objectives, performance indicators and measured results (EP, 2007:3)’.

Par conséquent, les négociations au Parlement européen et au Conseil portent essentiellement sur les marges disponibles au titre des rubriques du CFP et elles "ne se penche[nt] pas [.] de manière approfondie sur la question des objectifs de l'établissement du budget par activités, des indicateurs de performance et des résultats mesurés" (PE, 2007: 3).


155. Takes the view that the Commission should propose a common definition of multiplier effect, standard concepts of recycling in the Structural Funds regulations, depending on the type of holding fund or fund as well as require contractually binding minimum leverage ratios and minimum revolving periods and data for the calculation of leverage indicators; considers that the concept of added value should be regarded as a relevant component in the calculation of leverage ratios in order to achieve relevant policy objectives as well as take mar ...[+++]

155. estime que la Commission devrait proposer une définition commune de la notion d'"effet multiplicateur" et de celle de "recyclage" dans la réglementation relative aux Fonds structurels, en fonction du type de fonds ou de fonds de participation, et qu'elle devrait exiger que les valeurs minimales contraignantes pour les ratios de levier et les fréquences minimales de renouvellement, ainsi que les informations à fournir pour le calcul des indicateurs de levier soient fixées contractuellement; estime que la notion de "valeur ajoutée" devrait être considérée comme un élément important dans le calcul des ratios de levier afin d'atte ...[+++]


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155. Takes the view that the Commission should propose a common definition of multiplier effect, standard concepts of recycling in the Structural Funds regulations, depending on the type of holding fund or fund as well as require contractually binding minimum leverage ratios and minimum revolving periods and data for the calculation of leverage indicators; considers that the concept of added value should be regarded as a relevant component in the calculation of leverage ratios in order to achieve relevant policy objectives as well as take mar ...[+++]

155. estime que la Commission devrait proposer une définition commune de la notion d'«effet multiplicateur» et de celle de «recyclage» dans la réglementation relative aux Fonds structurels, en fonction du type de fonds ou de fonds de participation, et qu'elle devrait exiger que les valeurs minimales contraignantes pour les ratios de levier et les fréquences minimales de renouvellement, ainsi que les informations à fournir pour le calcul des indicateurs de levier soient fixées contractuellement; estime que la notion de «valeur ajoutée» devrait être considérée comme un élément important dans le calcul des ratios de levier afin d'atte ...[+++]


16. Highlights the need to promote entrepreneurship and support small and medium-sized enterprises (SMEs), recognising the key role they have played in fostering economic competitiveness and creating jobs; stresses the need to review and consolidate the role of the EU instruments that support European competitiveness with a view to rationalising administrative procedures, facilitating access to funding, especially for SMEs, introducing innovative incentive mechanisms based on achieving objectives linked to intelligent, sustainable and integrative growth, and promoting closer cooperation with the European Investment Bank and other financ ...[+++]

16. met en relief la nécessité de promouvoir l'entrepreneuriat et de soutenir les petites et moyennes entreprises, en reconnaissant le rôle essentiel qu'elles ont joué pour stimuler la compétitivité économique et créer des emplois; souligne qu'il convient de réexaminer et de consolider le rôle des instruments de l'Union qui soutiennent la compétitivité européenne, dans le but de rationnaliser les procédures administratives, de faciliter l'accès aux financements, en particulier pour les PME, et d'introduire des mécanismes novateurs d'incitation fondés sur la réalisation d'objectifs liés à une croissance intelligente, durable et inclusive ...[+++]


These measures revolve around four objectives: first, increasing political commitment and the visibility of the process; second, strengthening the positive interaction with other EU policies; third, reinforcing the analytical tools underpinning the process, with a view to moving towards the definition of quantified targets and enhancing evidence-based policymaking; fourth, increasing ownership in Member States, by boosting implementation and enhancing mutual learning.

Les mesures proposées s'articulent autour de quatre objectifs: premièrement, accroître l'engagement politique et la visibilité du processus; deuxièmement, renforcer l'interaction positive avec les autres politiques communautaires; troisièmement, consolider les outils d'analyse sur lesquels s'appuie le processus dans le but de s'orienter vers la définition d'objectifs quantitatifs et de faire en sorte que l'élaboration des politiques se fonde davantage sur des données factuelles; quatrièmement, renforcer l'appropriation dans les États membres en stimulant la mise en œuvre et en améliorant l'apprentissage mutuel.


For the next decade, objectives will revolve around the consolidation of the EHEA.

Pour la prochaine décennie, les objectifs s’articulent autour de la consolidation de l’espace européen de l’enseignement supérieur.


For the next decade, objectives will revolve around the consolidation of the EHEA.

Pour la prochaine décennie, les objectifs s’articulent autour de la consolidation de l’espace européen de l’enseignement supérieur.


The communication proposes the basic components and broad lines of a space strategy revolving around three objectives:

La Communication propose les éléments et les grandes lignes d'une stratégie spatiale articulée autour de trois objectifs:


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