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Alcoholic hallucinosis
Analyse enforceability
Bought note
Broker's note
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Contract note
Credit Note Information Regulations
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EAB Note
EEA
Enforce park rules
Enforceable judgment
Enforceable title
Enforcement Action Briefing Note
Enforcement order
Enforcing park regulations
Enforcing park rules
Environmental Enforcement Act
Evaluate enforceability
Examine enforceability
Form operational strategies for law enforcement
Instrument for enforcement
Investigate enforceability
Jealousy
Law enforcement agency
Law enforcement authority
Law enforcement service
Model working strategies for law enforcement
Order for enforcement
Outline working strategies for law enforcement
Paranoia
Park regulations enforcing
Plan operational strategies for law enforcement
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Sale note

Traduction de «notes that enforcement » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


enforceable judgment | enforceable title | enforcement order | instrument for enforcement | order for enforcement

titre exécutoire


Environmental Enforcement Act [ EEA | An Act to amend certain acts that relate to the environment and to enact provisions respecting the enforcement of certain Acts that relate to the environment ]

Loi sur le contrôle d’application de lois environnementales [ LCALE | Loi modifiant certaines lois environnementales et édictant des dispositions ayant trait au contrôle d’application de lois environnementales ]


enforcing park regulations | park regulations enforcing | enforce park rules | enforcing park rules

faire appliquer le règlement dans un parc


evaluate enforceability | examine enforceability | analyse enforceability | investigate enforceability

analyser l’applicabili


outline working strategies for law enforcement | plan operational strategies for law enforcement | form operational strategies for law enforcement | model working strategies for law enforcement

élaborer des stratégies opérationnelles pour l'application de lois


bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


law enforcement agency | law enforcement authority | law enforcement service

autorité répressive | service répressif


Credit Note and Debit Note Information (GST/HST)Regulations [ Regulations Prescribing the Information that is to be Contained in Credit Notes and Debit Notes | Credit Note Information Regulations ]

Règlement sur les renseignements à inclure dans les notes de crédit et les notes de débit (TPS/TVH) [ Règlement concernant les renseignement à inclure dans les notes de crédit et les notes de débit | Règlement sur les renseignements à inclure dans les notes de crédit ]


Enforcement Action Briefing Note [ EAB Note ]

Note d'information sur les mesures d'application de la loi
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
37. Notes that enforcement of RPAS legislation is key to the safe and successful integration of RPAS in European airspace;

37. relève que la mise en œuvre de la législation en matière de systèmes d'aéronefs télépilotés est essentielle à l'intégration de ces systèmes en toute sécurité dans l'espace aérien européen;


4. Notes that enforcement actions are rarely carried out and vary widely across Members States, therefore encourages the Commission to work in cooperation with the competent authorities and National Enforcement Bodies (hereafter referred as ‘NEBs’) and to explore the possibility to create network based on Solvit and/or a central EU unit, in order to promote a uniform and speedy enforcement of air passenger rights, and to sanction and monitor infringements and Members States, which do not implement this legislation;

4. relève que des mesures coercitives sont rarement prises et qu'elles varient grandement d'un État membre à un autre; encourage dès lors la Commission à œuvrer en coopération avec les autorités compétentes et les organismes nationaux chargés de l'application de la législation (ci-après "les organismes nationaux") et à envisager la possibilité de créer un réseau s'appuyant sur Solvit et/ou une unité centrale de l'Union afin de favoriser le respect uniforme et immédiat des droits des usagers des transports aériens et de sanctionner et de suivre les violations et les États membres qui ne mettent pas en œuvre cette législation;


41. Notes that enforcement across the EU is far from uniform and that most countries have strong and weak points; points out that figures show important differences between Member States in terms of budgets for market surveillance and numbers of inspectors involved; urges Member States to redouble their efforts and increase resources in order to ensure that laws protecting consumers and guaranteeing competition are enforced in retail markets;

41. note que l'application est loin d'être uniforme dans l'Union européenne et que la plupart des pays ont des points forts et des points faibles; souligne que les chiffres montrent d'importantes différences entre États membres en termes de budgets consacrés à la surveillance du marché et de personnel chargé des inspections; invite instamment les États membres à redoubler d'efforts et à accroître les ressources afin d'assurer l'application des lois protégeant les consommateurs et garantissant la concurrence sur les marchés de détail;


41. Notes that enforcement across the EU is far from uniform and that most countries have strong and weak points; points out that figures show important differences between Member States in terms of budgets for market surveillance and numbers of inspectors involved; urges Member States to redouble their efforts and increase resources in order to ensure that laws protecting consumers and guaranteeing competition are enforced in retail markets;

41. note que l'application est loin d'être uniforme dans l'Union européenne et que la plupart des pays ont des points forts et des points faibles; souligne que les chiffres montrent d'importantes différences entre États membres en termes de budgets consacrés à la surveillance du marché et de personnel chargé des inspections; invite instamment les États membres à redoubler d'efforts et à accroître les ressources afin d'assurer l'application des lois protégeant les consommateurs et garantissant la concurrence sur les marchés de détail;


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41. Notes that enforcement across the EU is far from uniform and that most countries have strong and weak points; points out that figures show important differences between Member States in terms of budgets for market surveillance and numbers of inspectors involved; urges Member States to redouble their efforts and increase resources in order to ensure that laws protecting consumers and guaranteeing competition are enforced in retail markets;

41. note que l'application est loin d'être uniforme dans l'Union européenne et que la plupart des pays ont des points forts et des points faibles; souligne que les chiffres montrent d'importantes différences entre États membres en termes de budgets consacrés à la surveillance du marché et de personnel chargé des inspections; invite instamment les États membres à redoubler d'efforts et à accroître les ressources afin d'assurer l'application des lois protégeant les consommateurs et garantissant la concurrence sur les marchés de détail;


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


That notwithstanding any Standing Order or usual practice of the House, after routine proceedings this day, the House shall resolve itself into Committee of the Whole for a take note debate, pursuant to Standing Order 53.1; that the committee consider the following motion: “That this committee take note of the March 17, 2011 United Nations Security Council resolution approving immediate action to protect the civilian population in Libya and Canada's contribution to international efforts to enforce that resolution”; that, after four ...[+++]

Que, nonobstant tout article du Règlement ou usage habituel de la Chambre, après les Affaires courantes aujourd’hui, la Chambre se formera en comité plénier pour tenir un débat exploratoire conformément à l’article 53.1 du Règlement; que le comité débatte de la motion suivante: « Que ce comité prenne note de la résolution du 17 mars 2011 du Conseil de sécurité des Nations Unies approuvant la prise de mesures immédiates pour protéger la population civile en Libye et la contribution du Canada aux efforts internationaux en vue d'exécute ...[+++]


The failings noted in the Commission letters relate to non-compliance by Spain and the UK with their obligations on inspection and enforcement under the CFP.

Les manquements constatés dans les lettres de la Commission concernent le non-respect par l'Espagne et le Royaume-Uni de leurs obligations en matière d'inspection et d'exécution des mesures prévues par la PCP.


Again, the Commission has to note enforcement problems, for example during the annual Eid-el-Kabir festival in France.

Là encore, la Commission doit signaler des difficultés d'application, par exemple lors de la fête annuelle de l'Eid-el-Kabir en France.


It is important to note that the act is note a taxing statute; rather, it provides the legislative authority to administer and enforce the collection of duties and taxes that are imposed under straight taxing legislation, such as the Customs Tariff and the Excise Act, as well as to administer and enforce laws protecting Canada from dangerous goods and contraband.

Il est important de souligner que la Loi n'est pas une loi fiscale; elle sert plutôt à fournir l'autorité législative nécessaire pour appliquer et exécuter la perception des droits et taxes qui sont imposés en vertu d'une législation fiscale distincte, comme le Tarif des douanes et la Loi sur l'accise, ainsi qu'à appliquer et à exécuter les lois protégeant le Canada contre les marchandises dangereuses et la contrebande.


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