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ARIANE
Historic public speaker
Historic public speakers
Historic speakers
Human rhinovirus 72
Legislative Committee on Bill C-72
Notable event
Notable public speakers
Support Programme in the field of books and reading
T-72
The media
Type 72 mine

Traduction de «notably c-72 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Legislative Committee on Bill C-72, An Act to establish the National Round Table on the Environment and the Economy [ Legislative Committee on Bill C-72 ]

Comité législatif sur le projet de loi C-72, Loi constituant la Table ronde nationale sur l'environnement et l'économie [ Comité législatif sur le projet de loi C-72 ]




historic public speaker | notable public speakers | historic public speakers | historic speakers

orateurs publics historiques


Intellectual and industrial property.Freedom of establishment and freedom to provide services,notably in the regulated professions | the media

médias | Propriété intellectuelle et industrielle-Liberté d'établissement et prestation de services,notamment dans le domaine des professions réglementées


Action Programme to promote knowledge and dissemination of European artistic and literary creation, notably by means of translation | Support Programme in the field of books and reading | ARIANE [Abbr.]

programme d'action destiné à promouvoir la connaissance et la diffusion de la création artistique littéraire européenne notamment par le biais de la traduction | programme de soutien dans le domaine du livre et de la lecture | ARIANE [Abbr.]




Main features described as late-onset and slowly progressive gait ataxia and other cerebellar signs such as impaired muscle coordination and nystagmus. The mean age of onset is 45 years but can range from the ages of 16 to 72 years. It usually presen

ataxie spinocérébelleuse type 6


type 72 mine | T-72 [Abbr.]

mine T-72 | mine type 72 | T-72 [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There is now some useful case law dealing with these issues - notably C-72/95 the Dutch Dykes case, C-431/92 the Grosskrotzenburg case, C-392/96 Commission v Ireland and C-435/97 World Wildlife Fund and Others v Autonome Sektion Provinz Bozen and Others (the Bozen case).

On dispose désormais d'une jurisprudence utile à ce propos, notamment depuis les affaires C-72/95 (« digues hollandaises »), C-431/92 (Grosskrotzenburg), C-392/96 (Commission contre Irlande) et C-435/97 (World Wildlife Fund e.a. contre Autonome Provinz Bozen e.a (Bozen).


119. Calls on the Commission to ensure that Member States require minimum levels of renewable energy production on new and refurbished buildings and that renewable energy projects benefit from swift administrative and grid connection procedures, notably by enforcing Articles 13.4 and 13.1.f. of Directive 2009/28/EC and Article 7.3 of Directive 2009/72/EC; calls on the Commission to increase, when revising existing relevant legislation, the number of buildings equipped with renewable energy systems, to require one-stop-shop administrative procedures for small-scale renewable energy projects and simple notification procedures for renewabl ...[+++]

119. demande à la Commission de veiller à ce que les États membres imposent des niveaux minimaux d'énergie provenant de sources renouvelables pour les bâtiments neufs et rénovés et que les projets d'énergie renouvelable bénéficient de procédures administratives simplifiées et de procédures de raccordement au réseau accélérées, notamment en appliquant l'article 13, paragraphe 4 et paragraphe 1, point f), de la directive 2009/28/CE, et l'article 7, paragraphe 3, de la directive 2009/72/CE; invite la Commission à accroître, lorsqu'elle révisera la législation applicable existante, le nombre de bâtiments équipés de systèmes d'énergies renou ...[+++]


115. Calls on the Commission to ensure that Member States require minimum levels of renewable energy production on new and refurbished buildings and that renewable energy projects benefit from swift administrative and grid connection procedures, notably by enforcing Articles 13.4 and 13.1.f. of Directive 2009/28/EC and Article 7.3 of Directive 2009/72/EC; calls on the Commission to increase, when revising existing relevant legislation, the number of buildings equipped with renewable energy systems, to require one-stop-shop administrative procedures for small-scale renewable energy projects and simple notification procedures for renewabl ...[+++]

115. demande à la Commission de veiller à ce que les États membres imposent des niveaux minimaux d'énergie provenant de sources renouvelables pour les bâtiments neufs et rénovés et que les projets d'énergie renouvelable bénéficient de procédures administratives simplifiées et de procédures de raccordement au réseau accélérées, notamment en appliquant l'article 13, paragraphe 4 et paragraphe 1, point f), de la directive 2009/28/CE, et l'article 7, paragraphe 3, de la directive 2009/72/CE; invite la Commission à accroître, lorsqu'elle révisera la législation applicable existante, le nombre de bâtiments équipés de systèmes d'énergies renou ...[+++]


72. Invites the Commission to come forward with a macro-regional market cooperation governance structure in which the European Parliament and national parliaments also have a role to play; notes that this regional governance should be built on existing regional geographical and market entities to achieve greatest cost optimisation, notably: i) the Baltic Energy Market Interconnection Plan (BEMIP); ii) South East Europe coordination initiatives; iii) an enlarged Pentalateral Forum; iv) the North Sea Offshore Grid initiative; stresses that the role of ACER should be strengthened in this context;

72. invite la Commission à proposer une structure de gouvernance macrorégionale de coopération entre les marchés au sein de laquelle le Parlement européen et les parlements nationaux aient également un rôle à jouer; suggère que cette gouvernance régionale se fonde sur des entités géographiques et des entités de marché déjà existantes au niveau régional afin d'optimiser les coûts dans la plus large mesure possible, notamment sur: i) le plan d'interconnexion des marchés énergétiques de la région de la Baltique (PIMERB), ii) les initiatives de coordination de l'Europe du Sud-Est, iii) un Forum pentalatéral élargi, iv) l'initiative de résea ...[+++]


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Almost the entire decrease within this category takes place in chapter 72 (iron and steel), notably a decrease of EUR 264 million or 88%.

Elle est presque entièrement imputable au chapitre 72 (fonte, fer et acier), qui a reculé de 264 millions d’EUR, soit 88 %.


Further measures required to facilitate the transition from the arrangements provided for in the Regulations referred to in Articles 152 and 153 and in Regulations (EEC) No 404/93, (EC) No 2200/96, (EC) No 2201/96, (EC) No 2202/96 and (EC) No 1260/2001 to those established by this Regulation, notably those related to the application of Articles 4 and 5 of and the Annex to Regulation (EC) No 1259/1999 and Article 6 of Regulation (EC) No 1251/1999, and from the provisions related to the improvement plans provided for in Regulation (EEC) No 1035/72 to those referred to in Articles 83 to 87 of this Regulation, may be adopted in accordance wi ...[+++]

D'autres mesures requises pour faciliter le passage des dispositions prévues dans les règlements visés aux articles 152 et 153 et dans les règlements (CEE) no 404/93, (CE) no 2200/96, (CE) no 2201/96, (CE) no 2202/96 et (CE) no 1260/2001 vers celles établies par le présent règlement, notamment celles liées à l'application des articles 4 et 5 et de l'annexe du règlement (CE) no 1259/1999, ainsi que de l'article 6 du règlement (CE) no 1251/1999, et le passage des dispositions relatives aux plans d'amélioration prévus dans le règlement (CEE) no 1035/72 vers celles visées aux articles 83 à 87 du présent règlement peuvent être adoptées confor ...[+++]


Further measures required to facilitate the transition from the arrangements provided for in the Regulations referred to in Articles 152 and 153 and in Regulation (EC) No 1260/2001 to those established by this Regulation, notably those related to the application of Articles 4 and 5 and the Annex of Regulation (EC) No 1259/1999 and Article 6 of Regulation (EC) No 1251/1999 and from the provisions related to the improvement plans provided for in Regulation (EEC) No 1035/72 to those referred to in Articles 83 to 87 of this Regulation, may be adopted in accordance with the procedure referred to in Article 144(2) of this Regulation.

D'autres mesures requises pour faciliter le passage des dispositions prévues dans les règlements visés aux articles 152 et 153 et dans le règlement (CE) no 1260/2001 à celles qui sont établies par le présent règlement, notamment celles relatives à l'application des articles 4 et 5 et de l'annexe du règlement (CE) no 1259/1999, ainsi que de l'article 6 du règlement (CE) no 1251/1999, et le passage des dispositions relatives aux plans d'amélioration prévus dans le règlement (CE) no 1035/72 à celles visées aux articles 83 à 87 du présent règlement peuvent être adoptées conformément à la procédure décrite à l'article 144, paragraphe 2, du pr ...[+++]


72. Insists that the main Community’s financial instruments - notably the Structural and Cohesion Funds, as well as the financial support made available through the Community’s international co-operation programmes, ENPI in particular, should be oriented towards large-scale investment in new and best performance renewable and energy-conservation technologies;

72. souligne qu'il faut orienter les grands instruments financiers communautaires, notamment les fonds structurels et le fonds de cohésion ainsi que l'aide financière des programmes communautaires de coopération internationale, en particulier l'ENPI, en faveur de vastes investissements dans des techniques nouvelles et rentables d'économies d'énergie et d'exploitation des énergies renouvelables;


72. Recommends that, if the roadmap breaks down in the immediate future and, given the extremely serious consequences this would have in the form of further suffering by Israelis and Palestinians, new options should be put in place, notably the establishment, under the authority of the Quartet, of an international mandate in Palestine, including an international force on the ground;

72. recommande, au cas où il se produirait à court terme un blocage de la feuille de route, compte tenu des conséquences extrêmement graves d'une telle situation, génératrice de plus grandes souffrances pour les Israéliens et les Palestiniens, que de nouvelles options soient prévues et notamment l'établissement d'un mandat international en Palestine sous l'autorité du Quartet, comprenant une force internationale sur le terrain;


The example of La Cinquième, a terrestrial channel, is particularly notable, the figure having fallen from 72% in 1995 to 15% in 1997 and risen back up to 20.5% in 1998.

Le cas de La Cinquième, chaîne hertzienne, est particulièrement notable car on constate une importante diminution des chiffres (de 72% en 1995 à 15% en 1997, pour remonter à 20,5% en 1998).




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'notably c-72' ->

Date index: 2024-11-27
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