Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Alcoholic hallucinosis
Ascertain learning disorders
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Confer on learning methods
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Jealousy
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Paranoia
Programmed instruction
Programmed learning
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reflexive learning
Teaching by computer
Unconscious learning
Unsupervised learning

Vertaling van "not learn much " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités habituelles d'apprentissage sont altérées dès les premières étapes du développement. L'altération n'est pas seulement la conséquence d'un manque d'occasions d'apprentissage ou d'un retard mental et elle n'est pas due à un traumatisme cérébral ou à une atteinte cérébrale acquise.


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today’s learners expect more personalization, collaboration and better links between formal and informal learning much of it being possible through digital-supported learning.

Les apprenants d’aujourd’hui attendent davantage de personnalisation et de collaboration ainsi que de meilleurs liens entre l’apprentissage formel et non formel, ce que l’apprentissage avec les outils numériques permet de réaliser dans une large mesure.


The feedback confirmed the need for the gradual integration of formal learning environments, in order to make them much more open and flexible, so that learners can haveindividual learning pathways, suitable to their needs and interests, and thus take advantage of equal opportunities throughout their lives.

La consultation a confirmé la nécessité d'une intégration progressive des environnements formels d'apprentissage afin de les rendre beaucoup plus ouverts et flexibles, de manière à permettre aux apprenants de suivre des parcours d'apprentissage individuels, en fonction de leurs besoins et de leurs centres d'intérêt, et de bénéficier des chances offertes à tous, tout au long de leur existence.


This is likely to require some investment in new provision, though there is also much to gain by making better use of existing language learning resources and staff in schools and universities, libraries, local learning networks and adult education centres (> Actions III.3.1 to III.3.3)

Certains investissements dans une nouvelle offre seront sans doute nécessaires à cette fin. Toutefois, une meilleure utilisation des ressources et du personnel existants des écoles et des universités, des bibliothèques, des réseaux d'apprentissage locaux et des centres d'éducation pour adultes peut également se révéler judicieuse (> Actions III.3.1 à III.3.3)


It is in the interest of the Union to capitalise on the skills and experiences of its many bi- and tri-lingual citizens, and temporary residents such as Erasmus students; monolingual citizens have much to learn from them; public authorities can make better use of their skills in schools, adult education centres, cultural establishments and workplaces.

Il est dans l'intérêt de l'Union de mettre à profit les compétences et l'expérience de ses nombreux citoyens bilingues et trilingues, ainsi que de ses résidents provisoires tels que les étudiants Erasmus, dont les citoyens unilingues ont beaucoup à apprendre, et dont les autorités publiques peuvent exploiter les aptitudes plus efficacement dans les écoles, les centres d'éducation pour adultes, les établissements culturels et les lieux de travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While there are no one-size-fits-all approaches to any of these areas, the renewed EU agenda stresses the importance of focusing consistently on what students will learn (the learning outcomes that will be achieved), drawing as much as possible on real-world situations and problems, encouraging critical assessment and thinking in individual and group work and embedding work-based learning and mobility opportunities into curricula.

S'il n'existe aucune approche universelle pour ces différents domaines, la nouvelle stratégie de l'UE souligne l'importance qu'il y a à toujours mettre l'accent sur ce que les étudiants apprendront (les résultats de l'apprentissage qui seront obtenus), en s'inspirant, dans toute la mesure du possible, de situations et de problèmes réels, en encourageant l'évaluation et la réflexion critiques dans un cadre individuel et au sein de groupes de travail et en intégrant dans le programme de cours la formation par le travail et les possibilités de mobilité.


Certainly the future federal Europe can and should learn much from the success of German federalism.

Certes, la future Europe fédérale peut et doit s’inspirer fortement de la réussite du fédéralisme allemand.


" We both need to be in the forefront of developments in the customs area, where can learn much from one another.

" Nous avons besoin d'être en première ligne dans le développement du secteur douanier, où nous pouvons apprendre beaucoup les uns des autres.


Through greater cooperation Europeans and the Japanese can learn much from one another.

En coopérant davantage, Européens et Japonais peuvent beaucoup apprendre l'un de l'autre.


Through greater cooperation Europeans and the Japanese can learn much from one another.

En coopérant davantage, Européens et Japonais peuvent beaucoup apprendre l'un de l'autre.


Mr Spierenburg was the chief Dutch negotiator of the Treaty of Paris, a member of the High Authority for ten years and its Vice-President between 1958 and 1962. Mr Poidevin, a professor at the University of Strasbourg-III, specializes in Community history from the origins of the European project. Together they have written an essential chapter in the political and economic history of the 20th century: the history of the ECSC High Authority, a body whose fifteen years of experience provided us with a model from which we can still learn much today.

M. Dirk Spierenburg, négociateur principal pour les Pays-Bas du Traité de Paris, membre de la Haute Autorité pendant dix années et son premier vice président de 1958 à 1962, et M. Raymond Poidevin, professeur à l'université de Strasbourg-III, spécialiste de l'histoire de la Communauté depuis les débuts de la construction européenne, se sont associés pour écrire un chapitre fondamental de l'histoire politique et économique du XXème siècle : l'histoire de la Haute Autorité du Charbon et de l'Acier, organisme qui a fonctionné pendant 15 ans et qui est encore aujourd'hui un modèle et une expérience riche en leçons.




Anderen hebben gezocht naar : chronic alcoholism dipsomania drug addiction     delirium tremens     montessori learning equipment     montessori learning implements     montessori learning instruments     montessori learning tools     psychoactive substance abuse     advise on learning methods     advises on learning methods     ascertain learning disorders     computer-aided learning     computer-assisted learning     computerised teaching     confer on learning methods     disorder of personality and behaviour     early foreign language acquisition     early foreign language learning     early language learning     early second language acquisition     early second language learning     early stages foreign language learning     early-stage foreign language acquisition     early-stage foreign language learning     identify learning disorder     identify learning disorders     identifying learning disorders     implicit learning     jealousy     learning by discovery     learning from observation and discovery     learning without a teacher     make recommendations on learning methods     nondeclarative learning     paranoia     programmed instruction     programmed learning     psychosis nos     reflexive learning     teaching by computer     unconscious learning     unsupervised learning     not learn much     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'not learn much' ->

Date index: 2023-06-10
w