Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Methodology to boost self-esteem and self-reliance
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SEI
Self-esteem
Self-esteem index

Vertaling van "not having self-esteem " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
methodology to boost self-esteem and self-reliance

méthode visant à renforcer l'estime de soi et la confiance en soi


self-esteem index | SEI [Abbr.]

indice de l'estime de soi




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Long-term unemployment is very closely associated with social distress, as people who have been jobless for a long time tend to loose the skills and the self-esteem necessary to regain a foothold in the labour market, unless appropriate and timely support is provided.

Le chômage de longue durée est très étroitement associé à la détresse sociale: les personnes qui sont restées sans emploi pendant longtemps ont tendance à perdre les compétences et l'estime de soi indispensables pour reprendre pied sur le marché du travail, à moins qu'une assistance adaptée leur soit apportée à temps.


Extra-curricular activities after and outside school and artistic, cultural and sport activities, which can raise the self-esteem of pupils at risk and increase their resilience against difficulties in their learning.

Des activités périscolaires après l'école et en dehors de celle-ci et des activités artistiques, culturelles et sportives, lesquelles peuvent renforcer l'estime que les élèves à risque ont d'eux-mêmes et accroître leur capacité à faire face aux difficultés rencontrées dans leur apprentissage.


Recognising and validating prior learning, including competences achieved in non-formal and informal learning, which improves the confidence and self-esteem of young people and facilitates their re-entry into education.

La reconnaissance et la validation des acquis, y compris des compétences acquises dans le cadre d'un apprentissage non formel ou informel, lesquelles renforcent la confiance et l'estime de soi des jeunes et facilitent leur réintégration dans le système éducatif.


Discrimination can have a devastating effect on the individuals concerned, from financial impacts (for example lower wages) to stigmatisation, isolation and loss of self esteem. Many of these consequences are impossible to quantify, but can have a devastating effect on those affected.

La discrimination peut avoir un effet dévastateur sur ceux qui en sont victimes, entraînant des conséquences telles que des difficultés financières (un salaire moins élevé, par exemple), la stigmatisation, l'isolement et la perte d'estime de soi, qui sont souvent impossibles à quantifier.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
CONSIDERS that adult learning can make an important contribution to meeting such needs by providing not only economic and social benefits, such as greater employability, access to better-quality jobs, more responsible citizenship and increased civic participation, but also individual benefits such as greater self-fulfilment, improved health and well-being and enhanced self-esteem, and accordingly that:

ESTIME que l'éducation et la formation des adultes peuvent, dans une large mesure, contribuer à répondre à ces besoins en offrant non seulement des avantages économiques et sociaux, tels qu'une plus grande capacité d'insertion professionnelle, l'accès à un emploi de meilleure qualité, une citoyenneté responsable renforcée et une participation citoyenne accrue, mais aussi des bénéfices au niveau de l'individu, tels qu'un plus grand épanouissement personnel, une amélioration de la santé et du bien-être et une estime de soi renforcée et, par conséquent, CONSIDÈRE que:


The majority of Europeans throughout the 28 current and future Member States agree that having a job provides not only income but also social contacts, self-esteem and a better quality of life.

La majorité des Européens des 28 États membres actuels et futurs s'accordent à dire que l'exercice d'une activité professionnelle apporte non seulement un revenu, mais aussi des contacts sociaux, une estime de soi et une meilleure qualité de vie.


There is also a need to increase intercultural comprehension, self-esteem and self-confidence in the learning process, particularly in conjunction with the work of organisations involved in specialised education and the fight against exclusion.

Il s'agirait également de renforcer la compréhension interculturelle, l'estime et la confiance en soi dans le cadre des processus d'apprentissage en liaison notamment avec les activités des organisations traitant de l'éducation spécialisée et de la lutte contre l'exclusion.


Pedagogic approach : Needs adressed on two basic axes:(1) personal and social development,(2) development of capabilities required to handle working life combination of individual approach and insertion into a group as socializing and motivating environment co-operation with various institutions to look at personal, family, social and health problems that may lie behind the 'school' problem active not passive consumption; and self-assessment based evaluation of progress made, 'constructive learning' flexible curriculum and time-table educators as mediators attention for languages, new information technologies and computers 'teaching con ...[+++]

Approche pédagogique : Les besoins des jeunes seront considérés selon deux axes :(1) le développement personnel et social, (2) le développement des aptitudes requises sur le marché de l'emploi. Combinaison d'une approche individualisée et de l'insertion dans un groupe offrant un environnement socialisant et motivant. Coopération avec diverses institutions pour prendre en compte les problèmes personnels, familiaux, de santé qui peuvent être présents derrière les difficultés scolaires. Participation active et non passive, auto-évaluation des progrès accomplis, apprentissage constructif. Emploi du temps et programme flexible, formateurs com ...[+++]


I want to add that we do not know specifically with cyberbullying, but with bullying in general we know that over time we see decline in self-esteem, so we know that children who have low self-esteem are not necessarily targeted but that their self-esteem is eroded by the process of experiencing that type of victimization.

J'aimerais ajouter que nous ne savons pas précisément ce qu'il en est dans le cas de la cyberintimidation, mais que nous savons que l'intimidation en général entraîne une baisse d'estime de soi avec le temps, c'est-à-dire que les enfants qui ont peu d'estime de soi ne sont pas nécessairement ciblés, mais que leur estime de soi se trouve diminuée par ce type de victimisation.


HIGHLIGHT the importance of promoting the values and virtues of self-discipline, self-esteem and hard effort fostered by sport, thus helping young people to identify their skills and limitations and to overcome the difficulties they may face in their everyday life, and as a result permitting them to achieve their objectives and to gain their autonomy,

3. METTENT EN ÉVIDENCE le fait qu'il importe de promouvoir les valeurs et les vertus de l'autodiscipline, de l'estime de soi et de l'effort soutenu qu'encourage la pratique sportive, ce qui permet d'aider les jeunes à découvrir leurs aptitudes et leurs limites et à surmonter les difficultés auxquelles ils peuvent être confrontés dans la vie quotidienne, de sorte qu'ils puissent atteindre leurs objectifs et conquérir leur autonomie;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'not having self-esteem' ->

Date index: 2023-09-24
w