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Taxation convention
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Understand research taxation measures

Traduction de «non-taxation arising » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
risks arising from force majeure | risks arising from an Act of God | risks arising from circumstances beyond control

risques dérivant du cas de force majeure


risk arising from force majeure | risk arising from an act of God | risks arising from circumstances beyond control

risques dérivant du cas de force majeure


rights arising from sharing of the fruits of the matrimonial partnership | rights arising from the sharing of acquired matrimonial assets

régime de la communauté d'acquêts | régime de la communauté réduite aux acquêts


establish taxation policies | evaluate taxation policies | develop taxation policies | progress taxation policies

élaborer des politiques fiscales


research taxation strategies | understand research taxation measures | research taxation measures | research taxation procedures

procéder à des recherches dans des procédures fiscales


regulation of spirit taxation | spirit taxation statutes | spirit taxation regulations | spirit taxation rules

réglementation fiscale applicable aux spiritueux




tax convention [ international tax convention | taxation agreement | taxation convention | taxation treaty | tax treaties(UNBIS) ]

convention fiscale [ accord fiscal | convention fiscale bilatérale | convention fiscale internationale ]


Legislative Proposals Relating to the Income Tax Act:Taxation of Non-Resident Trusts and Foreign Investment Entities

Propositions législatives concernant la Loi de l'impôt sur le revenu : Imposition des fiducies non-résidentes et des entités deplacement étrangères


non-taxation of capital gains

non-imposition des plus- values de capitaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– (CS) Madam President, ladies and gentlemen, the European Court of Justice has decided that the direct application of community law, of freedom of movement and the principles of non-discrimination do not oblige Member States to eliminate legal double taxation arising through the mutual interaction of different taxation systems in cross-border situations within the Community.

− (CS) Madame la Présidente, Mesdames et Messieurs, la Cour de justice européenne a décidé que l’application directe du droit communautaire, de la libre circulation et des principes de non-discrimination n’obligent pas les États membres à éliminer la double imposition juridique résultant de l’interaction de systèmes fiscaux différents dans les situations transfrontalières au sein de la Communauté.


Such double taxation arises where, for example, one EU Member State increases the taxable profits of a company from its cross-border intra-group transactions and the other Member State of the associated enterprise does not make a corresponding downward adjustment to the taxable profits of that enterprise.

Cette double imposition se produit par exemple lorsqu’un État membre de l’UE corrige à la hausse les bénéfices imposables d’une entreprise sur la base de ses opérations transfrontalières intragroupe sans que l’État membre dans lequel se trouve l’entreprise associée ne procède à l’ajustement à la baisse correspondante des bénéfices imposables de cette entreprise.


2b. In cases of clear double taxation arising from the transfer of assets, Member States may - after consulation with the Commission - address the problem using solutions deemed to be alternative and equivalent to the provisions of this Directive.

2 ter. En cas de double imposition manifeste résultant du transfert d'actifs, les États membres peuvent avoir la faculté – après concertation avec la Commission – de résoudre le problème en appliquant des solutions considérées comme se substituant et équivalant aux dispositions de la présente directive.


11b. In cases of clear double taxation arising from the transfer of shares, Member States may - after consulation with the Commission - address the problem using solutions deemed to be alternative and equivalent to the provisions of this Directive.

11 ter. En cas de double imposition manifeste résultant du transfert d'actions, les États membres peuvent avoir la faculté – après concertation avec la Commission – de résoudre le problème en appliquant des solutions considérées comme se substituant et équivalant aux dispositions de la présente directive.


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2b. In cases of clear double taxation arising from the transfer of assets, Member States may have the option -after consulation with the Commission- to address the problem using solutions deemed to be alternative and equivalent to the provisions in this Directive.

2 ter. En cas de double imposition manifeste résultant du transfert d'actifs, les États membres peuvent avoir la faculté – après concertation avec la Commission – de s'attaquer au problème en appliquant des solutions jugées autres et équivalentes aux dispositions de la présente directive.


11b. In cases of clear double taxation arising from the transfer of shares, Member States may have the option -after consulation with the Commission- to address the problem using solutions deemed to be alternative and equivalent to the provisions in this Directive.

11 ter. En cas de double imposition manifeste résultant du transfert d'actions, les États membres peuvent avoir la faculté – après concertation avec la Commission – de s'attaquer au problème en appliquant des solutions jugées autres et équivalentes aux dispositions de la présente directive.


Finally the Commission addresses the more deep-seated problems of double taxation and non-taxation arising from the mismatch of tax systems.

Enfin, la Commission s'attaque aux problèmes tenaces de la double imposition et de la double exonération découlant de l'hétérogénéité des régimes fiscaux.


Double taxation arises when the same income of the same taxpayer is subjected to comparable taxes on both the source country and the country of residence.

Il y a double imposition lorsque le même revenu du même assujetti est soumis à des impôts comparables à la fois dans le pays de la source et le pays de résidence.


The Committee, which will be chaired by Mr Onno Ruding, former Dutch Minister of Finance and current Chairman of the Dutch Christian Federation of Employers, is made up of the following persons, who are known for their business skills and for their expertise in the field of company taxation: Mr Jean-Louis Descours Chairman of the "André" Group, France Mr Lorenzo Gascon Vice-Chairman of the Group "La Seda de Barcelona SA", Spain Mr Carlo Gatto Managing Director of the "FIAT" Group, Italy Mr Albert J. Raedler Professor at the University of Hamburg, Germany Mr P. William Robinson Director of the Institute for Fiscal Studies, United Kingdom ...[+++]

Le Comité, présidé par M. Onno Ruding ancien Ministre des Finances des Pays-Bas et actuellement Président de la Fédération Chrétienne des Employeurs des Pays-Bas, est composé de personnalités connues pour leurs compétences dans le monde des affaires ou leur expertise en matière de fiscalité des entreprises. Il s'agit de: M. Jean-Louis DESCOURS Président du Groupe "André", France M. Lorenzo GASCON Vice-Président du Groupe "La Seda de Barcelona SA", Espagne M. Carlo GATTO Directeur administratif du groupe "FIAT", Italie M. Albert J. RAeDLER Professeur à l'Université de Hambourg, Allemagne M. P. William ROBINSON Directeur de l'Institute for Fiscal Studies, Royaume-Uni M. Frans VANISTENDAEL Professeur à l'Université de Louvain, Belgique M. Dona ...[+++]


- Report on developments in company taxation Mrs Scrivener pointed out that the study entrusted to the Ruding Committee and expected to be completed at the beginning of next year aimed at identifying developments in company taxation and any distortions arising from taxation in the post 1992 internal market.

- Rapport sur l'évolution de la fiscalité des enteprises Mme Scrivener a indiqué que les travaux confiés au Comité Ruding pour identifier l'évolution de la fiscalité des entreprises et des distorsions éventuelles provoquées par la fiscalité dans le cadre de l'approfondissement du marché intérieur après 1992 devaient être terminés au début de l'année prochaine.


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