Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Formal learning
Non-formal adult learning
Non-formal learning
Organisation with a non-formal learning dimension
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «non-formal learning must » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-formal learning

apprentissage non formel | éducation non formelle


organisation with a non-formal learning dimension

organisation offrant un apprentissage non formel


formal learning

apprentissage formel | éducation formelle






validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


non-formal adult learning

apprentissage non formel des adultes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The specificities of non-formal learning in the youth field, its objectives and tasks should be looked at in more detail, and the relevance of non-formal education and the complementary character of formal and non-formal learning should be made more visible; dialogue between the relevant actors in the field, as well as social partners, researchers and policy makers, will be needed with a view to improving the recognition of non-formal learning.

* Les spécificités de l'apprentissage non formel dans le domaine de la jeunesse, ses objectifs et ses missions devraient être examinés de plus près, et la pertinence de l'éducation non formelle et la complémentarité de l'apprentissage formel et non formel devraient être davantage mis en évidence; un dialogue entre les acteurs concernés, les partenaires sociaux, les chercheurs et les politiques sera nécessaire pour améliorer la reconnaissance de l'apprentissage non formel.


non-formal learning means learning which takes place through planned activities (in terms of learning objectives, learning time) where some form of learning support is present (e.g. student-teacher relationships); it may cover programmes to impart work skills, adult literacy and basic education for early school leavers; very common cases of non-formal learning include in-company training, through which companies update and improve the skills of their workers such as ICT skills, structured on-line learning (e.g. by making use of open educational resource ...[+++]

apprentissage non formel, un apprentissage dispensé sous forme d'activités planifiées (en termes d'objectifs d'apprentissage et de temps d'apprentissage), reposant sur une certaine forme de ressources ou d'accompagnement (relations étudiant-professeur, par exemple); il peut consister en des programmes d'acquisition d'aptitudes professionnelles, d'alphabétisation des adultes et de formation de base pour des jeunes en décrochage scolaire; l'apprentissage non formel consiste très souvent en des formations en entreprise par lesquelles les employeurs mettent à jour et améliorent les compétences de leurs travailleurs (par exemple dans le dom ...[+++]


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS) instauré en 1989 dans le cadre du programme Erasmus permet l'octroi de crédits sur la base des résultats de l'apprentissage formel et de la charge de travail de l'étudiant et facilite l'octroi, par les établissements de l'enseignement supérieur, de crédits pour les acquis de l'apprentissage non formel et informel.


13. Points out that the transition between different education and training systems and between formal, non-formal and informal learning must be facilitated;

13. souligne que la transition entre les différents systèmes d'éducation et de formation et l'enseignement formel, non-formel et informel doit être facilitée;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. Points out that the transition between different education and training systems and between formal, non-formal and informal learning must be facilitated;

13. souligne que la transition entre les différents systèmes d'éducation et de formation et l'enseignement formel, non formel et informel doit être facilitée;


The Council Resolution of 27 June 2002 on lifelong learning stressed that lifelong learning must cover learning from the pre-school age to that of post-retirement, including the entire spectrum of formal, non-formal and informal learning.

Dans sa résolution du 27 juin 2002 sur l'éducation et la formation tout au long de la vie , le Conseil a souligné que l'éducation et la formation tout au long de la vie doivent couvrir la vie entière, depuis la période préscolaire jusqu'après l'âge de la retraite, y compris l'éventail complet de l'éducation et de la formation formelles, non formelles et informelles.


(21) In order to ensure the overall quality of mobility, it is desirable to ensure freedom of movement for all EU citizens and to apply as far as possible the principles laid down in the Charter and the relevant recommendations to all types of mobility for learning or professional development purposes: education or training; formal or non-formal learning, including voluntary work and projects; short or long mobility periods; school, higher education or job-related learning; measures in connection with lifelong learning.

(21) Afin de garantir la qualité globale de la mobilité, il est souhaitable d'assurer la libre circulation à tous les citoyens de l'Union et d'appliquer dans la mesure du possible les principes fixés dans la charte et les recommandations pertinentes à tous les types de mobilité à des fins d'apprentissage ou d'évolution professionnelle: éducation ou formation, apprentissage formel ou non formel, y compris le travail et les projets volontaires, courtes ou longues périodes de mobilité, enseignement scolaire, supérieur ou professionnel, mesures relevant de l'éducation et la formation tout au long de la vie.


24. Believes that lifelong learning must be based on a partnership between the public authorities, employers, social partners and individuals particularly in the area of non- formal and informal learning; calls for agreements setting out the responsibility of each of these actors; underlines the need for such agreements to be compatible with quality controls; considers that shared responsibility will promote not only employability but also personal development and active citizenship;

24. se déclare persuadé que l'éducation et la formation tout au long de la vie doivent être fondées sur un partenariat entre les pouvoirs publics, les employeurs, les partenaires sociaux et les individus, en particulier dans le domaine de l'apprentissage non formel ou informel; demande que des accords soient conclus qui établiront les responsabilités respectives de chacun de ces acteurs; souligne que ces accords doivent être compatibles avec des contrôles de qualité; estime que ce partage des responsabilités contribuera à promouvoir, non seulement la capacité d'insertion professionnelle, mais également l'épanouissement personnel et un ...[+++]


Formal learning is very important in the Union, because we need to ensure that our citizens' qualifications are also recognised in Member States other than their own and that the citizens know that their qualifications are equivalent elsewhere.

L’apprentissage formel est très important dans l’Union, parce que nous devons veiller à ce que le diplôme de nos citoyens soit également reconnu dans les autres États membres.


STRESSES that lifelong learning must cover learning from the pre-school age to that of post-retirement, including the entire spectrum of formal, non-formal and informal learning.

SOULIGNE que l'éducation et la formation tout au long de la vie doivent couvrir la vie entière, depuis la période préscolaire jusqu'après l'âge de la retraite, y compris l'éventail complet de l'éducation et de la formation formelles, non formelles et informelles.


w