Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Education methods specialist
Education methods specialists
Education studies research analyst
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Educational researcher
Experimental school
Formal education
Formal educational sector
Initial education
New educational methods
Non-formal education
Open-access school
Parallel school
Pedagogue
Pilot school
Regular school education and university education

Vertaling van "non-formal education methods " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

pédagogie nouvelle [ école expérimentale | école ouverte | école parallèle | école pilote | expérience pédagogique | innovation pédagogique | recherche pédagogique ]


formal education | initial education | regular school education and university education

enseignement formel | enseignement initial | enseignement scolaire et universitaire ordinaire








education methods specialist | pedagogue | education studies research analyst | educational researcher

chercheuse en sciences de l’éducation | chercheur en sciences de l’éducation | chercheur en sciences de l’éducation/chercheuse en sciences de l’éducation


Education methods specialists

Spécialistes des méthodes d’enseignement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The majority were comparative analyses, but some were case studies, covering three subject categories: 1) disadvantaged young people and risk behaviours; 2) values, expectations and identity of young people, particularly in relation to Europe (including the question of young immigrants, racism and xenophobia); 3) non-formal education methods.

Elles sont majoritairement des analyses comparatives, mais certaines sont des études de cas. Les thèmes de ces études peuvent être classés en trois catégories : 1) jeunes défavorisés et conduites à risques; 2) valeurs, attentes et identité des jeunes, notamment vis-à-vis de l'Europe (y compris la question des jeunes immigrés, du racisme et la xénophobie); 3) méthodes d'éducation non-formelle.


- Encouraging young people to remain in education or training after the end of compulsory schooling, and motivating and enabling adults to participate in learning throughout life; - Developing methods for the official validation of non-formal learning experiences; - Finding ways of making learning more attractive, both within the formal education and training systems and outside them; - Fostering a culture of learning.

- Encourager les jeunes à poursuivre leur éducation ou leur formation au terme de la période de scolarité obligatoire, motiver les adultes à participer à l'éducation et à la formation pendant toute leur vie et leur en donner les moyens.- Mettre en place des moyens pour la validation officielle des expériences d'éducation et de formation non formelles.- Trouver des moyens de rendre l'éducation et la formation plus attrayantes, aussi bien dans le cadre des systèmes d'éducation et de formation formels qu'en dehors de ceux-ci.- Encourager ...[+++]


In addition, the contribution expected of universities to lifelong learning strategies leads them gradually to widen the conditions of access to this area of tuition (in particular to allow access to those not coming through the route of upper secondary education, through better recognition of skills acquired outside university and outside formal education); to open up more to industry; to improve student services; and to diversify their range of training provision in terms of target groups, content and ...[+++]

La contribution attendue des universités aux stratégies d'éducation et de formation tout au long de la vie les conduit par ailleurs à diversifier progressivement les conditions d'accès à leur enseignement (notamment pour pouvoir accueillir ceux qui n'ont pas terminé l'enseignement secondaire, grâce à une meilleure reconnaissance des compétences qu'ils ont acquises, y compris hors de l'université et hors de l'éducation formelle), à s'ouvrir davantage aux monde du travail, à améliorer les services aux étudiants et à diversifier leur offre de formation, en termes de publics, de programmes et de méthodes ...[+++]


19. Underlines the importance of a holistic approach to skills; stresses the need to provide multiple pathways within the education system and flexible educational approaches that can be customised and adjusted to individuals’ needs; calls for work-based learning programmes to be developed across all types of education and training, as well as practical curricula, flexible schedules, and less formal instruction methods;

19. souligne qu'il importe que la question des compétences soit abordée dans une optique pluridisciplinaire; insiste sur la nécessité de proposer plusieurs voies au sein du système éducatif ainsi que des approches éducatives souples pouvant être personnalisées et adaptées aux besoins individuels; invite à développer des programmes de formation par le travail dans tous les types d'enseignement et de formation, ainsi que des enseignements pratiques, des emplois du temps souples, et des méthodes d'enseignement moins formelles;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
44. Stresses that education is a fundamental right enshrined in the Treaty on European Union; emphasises that ensuring equal access to high-quality education for all members of society is key to breaking the cycle of social exclusion; takes the view that formal, non-formal and informal education, characterised by education in diversity, is a first step towards the genuine political, economic and social inclusion of marginalised communities; underlines the need to implement programmes, projects and support activities for marginalise ...[+++]

44. souligne que l'éducation est un droit fondamental consacré par le traité sur l'Union européenne; souligne que garantir l'égalité d'accès à une formation de qualité à tous les membres de la société est la clé permettant de briser le cycle de l'exclusion sociale; estime que l'enseignement formel, non formel et informel, caractérisé par l'éducation à la diversité, prépare à une véritable insertion politique, économique et sociale des communautés marginalisées; insiste sur la nécessité de mettre en place des programmes, des projets ...[+++]


The ‘EU Strategy for Youth — Investing and Empowering; a renewed open method of coordination to address youth challenges and opportunities’ of 2009 called for better recognition of skills acquired through non-formal education for young people and stressed the need for full use to be made of the range of tools established at EU level for the validation of knowledge, skills and competences for the recognition of qualifications.

La communication de 2009 intitulée «Une stratégie de l'Union européenne pour investir en faveur de la jeunesse et la mobiliser — Une méthode ouverte de coordination renouvelée pour aborder les enjeux et les perspectives de la jeunesse» préconisait une meilleure reconnaissance des aptitudes acquises de manière non formelle par les jeunes et soulignait la nécessité d'exploiter pleinement l'éventail d'instruments instaurés à l'échelle de l'UE pour la validation des savoirs, des aptitudes et des compétences et la reconnaissance des qualifications.


ECVET is a method-based framework which describes knowledge, skills and competences acquired on the basis of learning outcomes, assigns credits and places them in the context of qualifications, which are intended to be freely transferable between different professional qualification systems, primarily in the field of formal education.

L'ECVET est un cadre méthodologique qui réunit les connaissances, les aptitudes et les compétences obtenues sur la base d'acquis d'apprentissage, qui classe les points de crédit et les comptabilise dans le cadre des certifications. Celles-ci doivent pouvoir être transférées, sur demande, entre divers systèmes de certifications professionnelles et, en priorité, dans le domaine de l'enseignement formel.


That is why the Commission is working to boost co-operation between industry and formal education and to help education stakeholders to improve the content and practice of learning and teaching methods in science and technology, from school to university.

C’est la raison pour laquelle la Commission œuvre au renforcement de la coopération entre l’industrie et l’éducation officielle et essaie d’aider les parties prenantes de l’éducation à améliorer le contenu et la pratique des méthodes d’enseignement des sciences et technologies, de l’école à l’université.


That is why the Commission is working to boost co-operation between industry and formal education and to help education stakeholders to improve the content and practice of learning and teaching methods in science and technology, from school to university.

C’est la raison pour laquelle la Commission œuvre au renforcement de la coopération entre l’industrie et l’éducation officielle et essaie d’aider les parties prenantes de l’éducation à améliorer le contenu et la pratique des méthodes d’enseignement des sciences et technologies, de l’école à l’université.


* develop and intensify training in participation within the formal education systems (in line with the objectives approved for the open coordination method applied to education).

* développer et approfondir l'éducation à la participation au sein des systèmes d'éducation formelle (en lien avec les objectifs qui ont été approuvés dans le cadre de la méthode ouverte de coordination appliquée à l'éducation).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'non-formal education methods' ->

Date index: 2023-06-12
w