58. Notes that there is often a mismatch between the supply of, and demand for, tickets for major football events, which is beneficial to sponsors but detrimental to consumers; stresses that the interests of consumers should be fully taken into account when it comes to the distribution of tickets and that non-discriminatory and fair ticket sales should be guaranteed at all levels; acknowledges however that the distribution of tickets may, where appropriate, be restricted to members of supporters clubs, travel clubs or similar schemes, membership of which is available on a non-discriminatory basis;
58. note que l'offre et la demande
de tickets pour les grands événements footballistiques accusent souvent un décalage qui p
rofite aux sponsors mais nuit aux consommateurs; insiste pour qu'il soit tenu compte des intérêts des consommateurs en matière de distribution des tickets et pour que le respe
ct des principes de non-discrimination et d'équité soit assuré à tous les niveaux en ce qui concerne la vente de tickets; reconnaît to
...[+++]utefois que la distribution des tickets peut, si cela s'avère opportun, être limitée aux membres des clubs de supporters, de clubs de voyages ou d'organismes comparables, auxquels il est possible d'adhérer dans des conditions de non-discrimination;