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Assess each stage of the creative process
Assess processing parameters
Assess stages of the creative process
Assessing each stage of the creative process
Assessment practices
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Assessment process
Assessment processes
Assessments process
CEAA
Canadian Environmental Assessment Act
Check a processing parameter
Check processing parameters
Environmental impact assessment procedure
Noise prevention process
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Risk assessment
Risk assessment process
Test processing parameters
Training assessment
Training assessment process

Traduction de «noise assessment process » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assessment procedures | assessments process | assessment practices | assessment processes

processus d'évaluation




training assessment process | training assessment

évaluation des programmes de formation (1) | exploitation des résultats (2)


environmental impact assessment procedure [ assessment process ]

procédure d'évaluation et d'examen [ processus d'évaluation ]


Canadian Environmental Assessment Act [ CEAA | An Act to establish a federal environmental assessment process ]

Loi canadienne sur l'évaluation environnementale [ LCEE | Loi de mise en œuvre du processus fédéral d’évaluation environnementale ]


risk assessment process | risk assessment

processus d'évaluation des risques | processus d'appréciation des risques | évaluation des risques | appréciation des risques


assess processing parameters | check a processing parameter | check processing parameters | test processing parameters

contrôler des paramètres de transformation




assessing each stage of the creative process | review each stage of the creative process | assess each stage of the creative process | assess stages of the creative process

évaluer chaque étape du processus créatif


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The report from the Commission of 15 February 2008 entitled ‘Noise Operation Restrictions at EU Airports’ pointed to the need to clarify in the text of Directive 2002/30/EC the allocation of responsibilities and the precise rights and obligations of interested parties during the noise assessment process so as to guarantee that cost-effective measures are taken to achieve the noise abatement objectives for each airport.

Le rapport de la Commission du 15 février 2008 intitulé «Restrictions d’exploitation pour raison de bruit dans les aéroports de l’Union européenne» a mis en évidence la nécessité de clarifier la répartition des compétences dans le texte de la directive 2002/30/CE, ainsi que les droits et obligations précis des parties intéressées durant le processus d’évaluation du bruit, de façon à garantir que les mesures prises pour atteindre les objectifs de réduction du bruit présentent un bon rapport coût-efficacité pour chaque aéroport.


The report from the Commission of 15 February 2008 entitled ‘Noise Operation Restrictions at EU Airports’ pointed to the need to clarify in the text of Directive 2002/30/EC the allocation of responsibilities and the precise rights and obligations of interested parties during the noise assessment process so as to guarantee that cost-effective measures are taken to achieve the noise abatement objectives for each airport.

Le rapport de la Commission du 15 février 2008 intitulé «Restrictions d’exploitation pour raison de bruit dans les aéroports de l’Union européenne» a mis en évidence la nécessité de clarifier la répartition des compétences dans le texte de la directive 2002/30/CE, ainsi que les droits et obligations précis des parties intéressées durant le processus d’évaluation du bruit, de façon à garantir que les mesures prises pour atteindre les objectifs de réduction du bruit présentent un bon rapport coût-efficacité pour chaque aéroport.


(5) The Report from the Commission to the Council and the European Parliament of 15 February 2008 entitled 'Noise Operation Restrictions at EU Airports (Report on the application of Directive 2002/30/EC)' pointed to the need to clarify in the text of Directive 2002/30/EC the allocation of responsibilities and the precise obligations and rights of interested parties during the noise assessment process so as to guarantee that cost-effective measures are taken to achieve the noise abatement objectives.

(5) Le rapport de la Commission au Conseil et au Parlement européen du 15 février 2008 intitulé «Restrictions d'exploitation pour raison de bruit dans les aéroports de l'UE (Rapport sur l'application de la directive 2002/30/CE)» a mis en évidence la nécessité de clarifier la répartition des compétences dans le texte de la directive 2002/30/CE, ainsi que les obligations et les droits précis des parties intéressées durant le processus d’évaluation des nuisances, de façon à garantir que les mesures ...[+++]


(5) The Report from the Commission to the Council and the European Parliament on noise operating restrictions at EU Airports pointed to the need to clarify in the text of the Directive the allocation of responsibilities and the precise obligations and rights of interested parties during the noise assessment process so as to guarantee that cost-effective measures are taken to achieve the noise abatement objectives.

(5) Le rapport de la Commission au Conseil et au Parlement européen concernant les restrictions d’exploitation liées au bruit dans les aéroports de l’UE a mis en évidence la nécessité de clarifier la répartition des compétences dans le texte de la directive, ainsi que les obligations et les droits précis des parties intéressées durant le processus d’évaluation des nuisances, de façon à garantir que les mesures prises pour atteindre les ...[+++]


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(5) The Report from the Commission to the Council and the European Parliament on noise operating restrictions at EU Airports pointed to the need to clarify in the text of the Directive the allocation of responsibilities and the precise obligations and rights of interested parties during the noise assessment process so as to guarantee that effective measures, based on economic and environmental cost-benefit, are taken to achieve the noise abatement objectives.

(5) Le rapport de la Commission au Conseil et au Parlement européen concernant les restrictions d’exploitation liées au bruit dans les aéroports de l’UE a mis en évidence la nécessité de clarifier la répartition des compétences dans le texte de la directive, ainsi que les obligations et les droits précis des parties intéressées durant le processus d’évaluation des nuisances, de façon à garantir que les mesures prises pour atteindre les ...[+++]


(5) The Report from the Commission to the Council and the European Parliament of 15 February 2008 entitled 'Noise Operation Restrictions at EU Airports (Report on the application of Directive 2002/30/EC)' pointed to the need to clarify in the text of Directive 2002/30/EC the allocation of responsibilities and the precise obligations and rights of interested parties during the noise assessment process so as to guarantee that cost-effective measures are taken to achieve the noise abatement objectives.

(5) Le rapport de la Commission au Conseil et au Parlement européen du 15 février 2008 intitulé «Restrictions d'exploitation pour raison de bruit dans les aéroports de l'UE (Rapport sur l'application de la directive 2002/30/CE)» a mis en évidence la nécessité de clarifier la répartition des compétences dans le texte de la directive 2002/30/CE, ainsi que les obligations et les droits précis des parties intéressées durant le processus d’évaluation des nuisances, de façon à garantir que les mesures ...[+++]


In addition, the Directive contains principles and rules on how to carry out a noise assessment process, which is mandatory prior to the introduction of noise related operating restrictions'.

En outre, la directive énonce les principes et règles relatifs à la manière de mener une évaluation du bruit, qui est obligatoire avant l'introduction de restrictions d'exploitation liées au bruit.


In addition, the Directive contains principles and rules on how to carry out a noise assessment process, which is mandatory prior to the introduction of noise related operating restrictions'.

En outre, la directive énonce les principes et règles relatifs à la manière de mener une évaluation du bruit, qui est obligatoire avant l'introduction de restrictions d'exploitation liées au bruit.


Independently of this consultation process, it needs to be borne in mind that a more comprehensive and realistic assessment of the effectiveness of the END can only be made after the second round of noise mapping when the knowledge on noise pollution will have improved further.

Indépendamment de ce processus de consultation, il convient de garder à l’esprit que l’efficacité de la directive ne peut être évaluée de manière plus complète et réaliste qu’après le deuxième cycle de cartographie du bruit, qui permettra de disposer de meilleures connaissances sur la pollution sonore.


Independently of this consultation process, it needs to be borne in mind that a more comprehensive and realistic assessment of the effectiveness of the END can only be made after the second round of noise mapping when the knowledge on noise pollution will have improved further.

Indépendamment de ce processus de consultation, il convient de garder à l’esprit que l’efficacité de la directive ne peut être évaluée de manière plus complète et réaliste qu’après le deuxième cycle de cartographie du bruit, qui permettra de disposer de meilleures connaissances sur la pollution sonore.


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