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BEREC
Combined cycle
Exported Motor Vehicles Drawback Regulations
NEDC
NEMS
New European Architecture
New European Drive Cycle
New European Driving Cycle
New European Driving Cycle
New European Movement Switzerland
New drugs regulations
REACH
REACH system

Vertaling van "new european regulations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
New European Drive Cycle | New European Driving Cycle | NEDC [Abbr.]

nouveau cycle de conduite européen | nouveau cycle européen de conduite | NEDC [Abbr.]


East-West Relations in Transition: Towards a New European Order. Excerpts from a Report of the Strategic Assessment Group of Experts, to the Canadian Institute for International Peace and Security

East-West Relations in Transition : Towards an New European Order. Excerpts from a Report of the Strategic Assessment Group of Experts, to the Canadian Institute for International Peace and Security


New European Movement Switzerland [ NEMS ]

Nouveau Mouvement européen Suisse [ NOMES ]


New European Driving Cycle (1) | combined cycle (2) [ NEDC ]

nouveau cycle de conduite européen (1) | cycle NEDC (2) | cycle mixte (3) [ NEDC ]


White Paper - Space: A new European frontier for an expanding Union - An action plan for implementing the European Space policy

Livre blanc - Espace: une nouvelle frontière européenne pour une Union en expansion - Plan d'action pour la mise en oeuvre d'une politique spatiale européenne


New European Architecture

Nouvelle architecture européenne


new drugs regulations

règlements sur les drogues nouvelles


Body of European Regulators for Electronic Communications [ BEREC ]

Organe des régulateurs européens des communications électroniques [ ORECE ]


Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of The Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency, amending Directive 1999/45/EC and repealing Council Regulation (EEC) No 793/93 and Commission Regulation (EC) No 1488/94 as well as Council Directive 76/769/EEC and Commission Directives 91/155/EEC, 93/67/EEC, 93/105/EC and 2000/21/EC | REACH system [ REACH ]

Règlement (CE) no 1907/2006 du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 concernant l'enregistrement, l'évaluation et l'autorisation des substances chimiques, ainsi que les restrictions applicables à ces substances (REACH), instituant une agence européenne des produits chimiques, modifiant la directive 1999/45/CE et abrogeant le règlement (CEE) no 793/93 du Conseil et le règlement (CE) no 1488/94 de la Commission ainsi que la directive 76/769/CEE du Conseil et les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE et 2000/21/CE de ...[+++]


Exported Motor Vehicles Drawback Regulations [ Regulations respecting the drawback of duties paid on imported new motor vehicles, or on imported goods where they, or the same quantity of domestic or imported goods of the same class, are used or consumed in the processing in Canada of new motor vehicle ]

Règlement sur le drawback relatif aux véhicules automobiles exportés [ Règlement concernant le drawback des droits payés pour des véhicules automobiles neufs importés, ou des marchandises importées lorsque celles-ci ou la même quantité de marchandises nationales ou importées, de la même catégorie, sont utilisées ou consommée ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A new regulatory test procedure for measuring CO emissions and fuel consumption from light duty vehicles, the World Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), set out in Commission Regulation (EU) 2017/1151 will replace the New European Driving Cycle (NEDC), which is currently used pursuant to Commission Regulation (EC) No 692/2008 , with effect starting from 1 September 2017.

La procédure d'essai harmonisée au niveau mondial pour les véhicules légers (WLTP), établie par le règlement (UE) 2017/1151 de la Commission , est la nouvelle procédure d'essai réglementaire pour mesurer les émissions de CO et la consommation de carburant des véhicules utilitaires légers qui remplacera, à partir du 1er septembre 2017, le nouveau cycle européen de conduite (NEDC) actuellement utilisé en vertu du règlement (CE) no 692/2008 de la Commission .


Further simplification of provision of financial assistance will also be sought in drafting the new European Neighbourhood Instrument (ENI) regulation in the context of the next multi-annual financial framework, in order to translate the need for a more flexible and more focused delivery of financial assistance into practice.

Lors de l'élaboration du nouvel instrument de voisinage européen (IVE) dans le contexte du prochain cadre financier pluriannuel, une simplification supplémentaire sera aussi recherchée pour la mise à disposition de l'aide financière, afin de tenir compte de la nécessité de pouvoir fournir cette aide de manière plus souple et plus ciblée.


Under the strategy for a new European statistical system (ESS) structure aimed at improving coordination and partnership in a clear pyramid structure within the ESS, the European Statistical System Committee (ESSC), established by Regulation (EC) No 223/2009 of the European Parliament and of the Council , should have an advisory role and assist the Commission in exercising its implementing powers.

Dans le cadre de la stratégie de réorganisation du système statistique européen (SSE) visant à améliorer la coordination et le partenariat à l'intérieur du système grâce à une structure pyramidale claire, le comité du système statistique européen (CSSE), institué par le règlement (CE) no 223/2009 du Parlement européen et du Conseil , devrait avoir une fonction consultative et assister la Commission dans l'exercice de ses compétences d'exécution.


Under Regulation (EC) No 443/2009, the Commission is required to carry out an impact assessment in order to review the test procedures with a view to reflecting adequately the real CO emissions behaviour of cars. There is a need to amend the currently used ‘New European Driving Cycle’ (NEDC), to ensure its representativeness regarding real driving conditions and to avoid the underestimation of real CO emissions and fuel consumption.

En vertu du règlement (CE) no 443/2009, la Commission doit réaliser une analyse d’impact en vue de réexaminer les procédures d’essai afin de refléter de manière adéquate le comportement réel des voitures en matière d’émissions de CO. Il est nécessaire de modifier le «nouveau cycle européen de conduite» actuellement utilisé pour s’assurer qu’il reflète bien les conditions de conduite réelles et d’éviter de sous-estimer les émissions de CO et la consommation de carburant réelles.


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85. Invites the Commission to submit all new European regulations to an ‘e-commerce test’;

85. invite la Commission à soumettre toute nouvelle réglementation européenne à un «test de commerce électronique»;


The new European regulations establish common requirements for the authorisation and supervision of hedge funds, but they are far from preventing the continuation of serious systemic risk.

Les nouvelles règles européennes prévoient des obligations communes concernant l’autorisation et la surveillance des fonds spéculatifs, mais elles sont loin d’éviter la propagation des graves risques systémiques.


The interim provision of exempting tyres manufactured before 2012 from the obligations of the regulation also constitutes a necessary measure for the purposes of ensuring a gradual phasing-in of the new European regulations in the market.

La disposition transitoire d’exempter des obligations du règlement les pneumatiques fabriqués avant 2012 constitue également une mesure nécessaire en vue de garantir une adaptation progressive du marché aux nouvelles normes européennes.


15. Stresses that the 25% reduction in unnecessary administrative burdens must realistically reflect the actual reduction in burdens; emphasises, therefore, the importance of an initial baseline measurement and of the definition of the target reduction of 25% as a net target, so that account is taken of additional unnecessary administrative burdens arising from new European regulations in the final assessment, in 2012, to establish whether the unnecessary administrative burdens in the EU have been reduced by a quarter.

15. souligne que la réduction, à hauteur de 25 %, des charges administratives inutiles doit refléter la réduction effective des charges de manière réaliste; souligne donc qu'il importe que des mesures de référence soient effectuées initialement et que l'objectif d'une réduction de 25 % soit défini à titre d'objectif net, de manière que l'augmentation des charges administratives inutiles due au développement de la réglementation européenne soit prise en compte quand, en 2012, on examinera finalement si, dans l'Union, les charges administratives inutiles ont été réduites d'un quart;


15. Stresses that the 25% reduction in unnecessary administrative burdens must realistically reflect the actual reduction in burdens; emphasises, therefore, the importance of an initial baseline measurement and of the definition of the target reduction of 25% as a net target, so that account is taken of additional unnecessary administrative burdens arising from new European regulations in the final assessment, in 2012, to establish whether the unnecessary administrative burdens in the EU have been reduced by a quarter.

15. souligne que la réduction, à hauteur de 25 %, des charges administratives inutiles doit refléter la réduction effective des charges de manière réaliste; souligne donc qu'il importe que des mesures de référence soient effectuées initialement et que l'objectif d'une réduction de 25 % soit défini à titre d'objectif net, de manière que l'augmentation des charges administratives inutiles due au développement de la réglementation européenne soit prise en compte quand, en 2012, on examinera finalement si, dans l'Union, les charges administratives inutiles ont été réduites d'un quart;


In this sense, it is possible either to improve the present approach, with the disadvantage of continuing to rely on voluntary agreements between 27 national regulators often with different interests, or to formalise the role of the European Regulators Group for Electricity and Gas (ERGEG) into a European Network of Independent Regulators (ERGEG +), or lastly to set up a new single body at Community level.

Il est en ce sens possible soit de renforcer l’approche actuelle, avec l’inconvénient de toujours dépendre d’accords à caractère volontaire entre 27 régulateurs nationaux aux intérêts souvent divergents, soit de formaliser le rôle du groupe des régulateurs européens dans le domaine de l'électricité et du gaz (ERGEG) en un réseau européen de régulateurs indépendants (ERGEG +), soit enfin de créer un nouvel organe unique au niveau communautaire.




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Date index: 2023-03-15
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