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ACI
Adapt to new technology used in cars
Adapt to the use of new car technology
Adjust to developments in automobile technology
Adjust to technological developments in cars
Automatic car identification
Automatic car wash
Automatic dump car
Automatic waggon identification
Car wash
Carwash
Drive automatic car
Driving automatic car
Euro NCAP
European New Car Assessment Program
European New Car Assessment Programme
NEV
New car dealer
New energy car
New energy vehicle
New-car dealer
Operate automatic car
Pilot automatic car
Self-discharging car
Self-dumping car

Vertaling van "new cars automatically " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adjust to developments in automobile technology | adjust to technological developments in cars | adapt to new technology used in cars | adapt to the use of new car technology

s'adapter aux nouvelles technologies utilisées dans des voitures


new-car dealer [ new car dealer ]

concessionnaire d'automobiles neuves [ concessionnaire de voitures neuves ]


Euro NCAP | European New Car Assessment Programme

Euro NCAP | programme européen d'évaluation des nouveaux modèles de voitures




Fuel consumption guide, 1991: ratings for new cars, pick-up trucks and vans

Guide de consommation de carburant, 1991 : cotes pour automobiles, camionnettes et fourgonnettes neuves


driving automatic car | operate automatic car | drive automatic car | pilot automatic car

conduire une voiture automatique


automatic dump car | self-discharging car | self-dumping car

berline à déchargement automatique


new energy car | new energy vehicle | NEV [Abbr.]

véhicule à nouvelles énergies | voiture à nouvelles énergies


automatic car wash | car wash | carwash

lave-auto | poste de lavage automatique


automatic car identification | ACI | automatic waggon identification

identification automatique des wagons | identification automatique des véhicules | IAV
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Increasingly, new cars will be fitted with automatic "mayday" systems and position locators.

La présence de dispositifs automatiques de détresse et de dispositifs de positionnement tendra à se généraliser à bord des voitures neuves.


To help mitigate the consequences of serious road accidents across the EU, the Commission has presented proposals to ensure that by October 2015 all new cars will automatically call emergency services in case of a serious crash - the "eCall" system (IP 13/534).

Pour tenter d’atténuer les conséquences des accidents graves de la circulation dans l’UE, la Commission a présenté une proposition visant à faire en sorte que, d’ici à octobre 2015, tous les nouveaux véhicules appellent automatiquement les services d’urgence lorsque de tels accidents se produisent (système «eCall») (IP 13/534).


The proposal requires new types of passenger cars and light commercial vehicles to be constructed as to ensure that in the event of a severe accident an emergency call (eCall) to the 112 is triggered automatically.

La proposition exige que les nouveaux types de voitures particulières et de véhicules utilitaires légers soient construits de manière à garantir le déclenchement automatique d’un appel d’urgence (eCall) vers le numéro 112 en cas d’accident grave.


All new cars in Europe are to be equipped with automatic emergency call (eCall) technology as soon as 2009, under an action plan agreed by the Commission and industry in February this year.

Tous les véhicules neufs fabriqués en Europe vont être équipés d’un système automatique d’appel d’urgence («eCall») dès 2009, dans le cadre d’un plan d’action approuvé par la Commission et l’industrie en février de cette année.


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All new cars in Europe could be equipped with automatic emergency call (eCall) technology as soon as 2009 under a Commission/industry action plan agreed in Brussels today.

Grâce à un plan d’action de la Commission et de l’industrie approuvé à Bruxelles aujourd’hui, tous les nouveaux véhicules en Europe pourraient être dotés dès 2009 d’un système d’appel automatique d’urgence (eCall).


Given that in Spain all new cars automatically have the new model licence plates, and that older cars may retain the old model or, on payment of a flat­rate fee, may exchange them on a voluntary basis, and since there are no European rules obliging Member States to replace old licence plates with the new model, what are the Commission's views on the attitude of the French authorities described above?

Dans la mesure où, en Espagne, toutes les voitures neuves portent automatiquement le nouveau modèle d'immatriculation et que les propriétaires de véhicules portant l'ancien modèle peuvent le conserver ou le remplacer, sur une base volontaire et après le paiement d'une taxe, et dans la mesure où il n'existe aucune réglementation européenne qui oblige les États membres à remplacer l'immatriculation par le nouveau modèle, que pense la Commission de l'attitude des autorités françaises décrite ci-dessus ?


Given that in Spain all new cars automatically have the new model licence plates, and that older cars may retain the old model or, on payment of a flat-rate fee, may exchange them on a voluntary basis, and since there are no European rules obliging Member States to replace old licence plates with the new model, what are the Commission's views on the attitude of the French authorities described above?

Dans la mesure où, en Espagne, toutes les voitures neuves portent automatiquement le nouveau modèle d'immatriculation et que les propriétaires de véhicules portant l'ancien modèle peuvent le conserver ou le remplacer, sur une base volontaire et après le paiement d'une taxe, et dans la mesure où il n'existe aucune réglementation européenne qui oblige les États membres à remplacer l'immatriculation par le nouveau modèle, que pense la Commission de l'attitude des autorités françaises décrite ci-dessus?


The main conclusions of the panel were that new technologies, in particular thanks to the miniaturisation and the increasing capacity of ITS, are going to provide European society, in the very short term, with some amazing opportunities, like direct, permanent (and automatic) communications between private cars and centralised databases with real-time information about weather conditions for the area the car is passing by, the destination point, traffic incidents ahead, entertainment, air or train traffic, etc.

Les grandes conclusions du groupe indiquaient que les nouvelles technologies, grâce notamment à la miniaturisation et à la capacité accrue des STI, vont offrir à la société européenne des possibilités étonnantes, et dans un avenir extrêmement proche. Elles permettront par exemple des communications directes, permanentes (et automatiques) entre les voitures particulières et des bases de données centralisées, fournissant des informations en temps réel sur les conditions météorologiques de la région traversée, sur la destination, sur les ...[+++]


The new framework brings together some sectoral rules which were scattered elsewhere (on cars, synthetic fibres and the iron and steel industry), introduces an automatic system for determining intensities of aid according to the amount of the investment which functions as a progressive tax rate, and sets a higher individual notification threshold than in the past.

Le nouvel encadrement intègre certaines règles sectorielles qui étaient dispersées (concernant l'automobile, les fibres synthétiques et la sidérurgie), établit un système automatique de détermination des intensités des aides en fonction du montant de l'investissement qui fonctionne comme un taux d'imposition progressif, ainsi qu'un seuil de notification individuelle plus élevé que dans le passé.


In this respect, the provisions enabling the Commission to proceed against repeated or systematic refusals by car manufacturers to allow parallel trade, have been reinforced in the new Regulation (EEC) No. 1475/95 of 28.6.1995 on motor vehicle distribution and servicing agreements[1] , by introducing an according "black clause" which provides for the automatic withdrawal of the block exemption in such cases.

À cet égard, les dispositions qui permettent à la Commission d'engager une procédure en cas de refus répétés et systématiques des constructeurs automobiles d'autoriser le commerce parallèle ont été renforcées dans le nouveau règlement (CEE) no 1475/95 du 28 juin 1995 concernant les accords de distribution et de service de vente et d'après-vente de véhicules automobiles[1] , par l'introduction d'une "clause noire" prévoyant, en l'occurrence, le retrait automatique de l'exemption par catégorie.




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'new cars automatically' ->

Date index: 2023-08-03
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