Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternative economy
Apply sustainability principles in health care
Apply sustainability principles in health-care
Apply sustainability principles in healthcare
Budgetary sustainability
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Encourage sustainable packaging
Environmentally sustainable growth
Fiscal sustainability
Fishing sustainability
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green growth
Multifaceted agriculture
Multifunctional agriculture
Promote sustainability principles in health care
Promote sustainable packaging
Promotion of sustainable packaging
Sustainability of public finances
Sustainability of the government financial position
Sustainable agriculture
Sustainable fisheries
Sustainable fisheries partnership
Sustainable fishing
Sustainable packaging promotion
Sustainable seafood
Sustainer
Sustainer engine
Sustainer motor

Vertaling van "new and sustainable " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sustainable fisheries [ fishing sustainability | sustainable fisheries partnership | sustainable fishing | sustainable seafood ]

pêche durable [ durabilité de la pêche | partenariat dans le domaine de la pêche durable | produits de la mer durables | utilisation durable des pêches | viabilité des pêches ]


encourage sustainable packaging | promotion of sustainable packaging | promote sustainable packaging | sustainable packaging promotion

promouvoir un emballage durable


apply sustainability principles in health-care | promote sustainability principles in health care | apply sustainability principles in health care | apply sustainability principles in healthcare

appliquer les principes de durabilité dans les soins de santé


give recommendations on social responsibility and sustainability matters | offer suggestions on social responsibility and sustainability matters | advise on social responsibility and sustainability matters | counsel on social responsibility and sustainability matters

donner des conseils sur la responsabilité sociale et la durabilité


budgetary sustainability | fiscal sustainability | sustainability of public finances | sustainability of the government financial position

caractère soutenable de la situation des finances publiques | viabilité budgétaire | viabilité de la situation budgétaire | viabilité des finances publiques


Action Plan on Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy | SCP/SIP Action Plan | Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy Action Plan

Plan d'action pour une consommation et une production durables et pour une politique industrielle durable


Canada—New Brunswick Agreement on Environmental Sustainability

Entente sur l'environnement durable, Canada/Nouveau-Brunswick


sustainer | sustainer engine | sustainer motor

moteur de croisière


green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

économie verte [ croissance écologiquement durable | croissance écologiquement viable | croissance verte | économie écologique ]


sustainable agriculture [ multifaceted agriculture | multifunctional agriculture ]

agriculture durable [ agriculture multifonctionnelle | multifonctionnalité agricole ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
New and sustainable economic models still represent only a fraction of the European economy.

Aujourd’hui, les nouveaux modèles économiques durables ne représentent encore qu’une petite fraction de l’économie européenne.


The opinions in question also present proposals for public measures to support the development of companies adopting economic models that are both new and sustainable.

Ces avis fournissent des propositions d’actions à entreprendre par les pouvoirs publics pour soutenir le développement des entreprises adoptant des modèles économiques à la fois nouveaux et durables.


The public authorities of the EU must ensure that the developers of new genuinely sustainable economic models have access to finance during the initial phases of development and as they continue to grow.

Les pouvoirs publics de l’Union européenne doivent s’assurer que les porteurs de nouveaux modèles économiques réellement durables aient un accès au financement dans leurs premières phases de développement et dans la suite de celui-ci.


It is also essential to bear in mind that the jury is still out on the actual impact of new, supposedly sustainable, economic models.

Il est par ailleurs impératif de garder à l’esprit que les impacts réels des nouveaux modèles économiques, soi-disant durables, sont sujets à caution.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
World leaders adopted at the 70th UN General Assembly on 25 September 2015 a new global sustainable development framework: the 2030 Agenda for Sustainable Development (hereafter the "2030 Agenda") having at its core the Sustainable Development Goals (SDGs).

Le 25 septembre 2015, lors de la 70 session de l'Assemblée générale des Nations unies, les chefs d'État et de gouvernement ont adopté un nouveau cadre mondial de développement durable: le programme de développement durable à l'horizon 2030 (ci-après le «programme à l'horizon 2030»), dont l'élément central est constitué des objectifs de développement durable (ODD).


39. Calls on the Commission and the Member States to support research programmes on new technologies, new business models, and new integrated sustainable urban mobility practices and urban logistics; supports the Horizon 2020 priorities regarding societal challenges for smart, green and integrated transport and urban mobility, as well as the development of 'Mobility-as-a-Service' (Maas) initiatives across Europe; believes that Horizon 2020 must boost research and innovation in the areas of quality of life, sustainable jobs, demographics, active mobility changes, environment and climate action; is of the opinion that the Commission sho ...[+++]

39. invite la Commission et les États membres à soutenir les programmes de recherche en faveur de nouvelles technologies, de nouveaux modèles économiques et de nouvelles pratiques intégrées et durables en matière de mobilité et de logistique urbaines; soutient les priorités du programme Horizon 2020 en ce qui concerne les défis de société que représentent le transport intelligent, vert et intégré et la mobilité urbaine, ainsi que le développement d'initiatives de "mobilité à la demande" en Europe; estime que ce programme doit stimuler la recherche et l'innovation dans les domaines de la qualité de la vie, des emplois durables, de la dé ...[+++]


39. Calls on the Commission and the Member States to support research programmes on new technologies, new business models, and new integrated sustainable urban mobility practices and urban logistics; supports the Horizon 2020 priorities regarding societal challenges for smart, green and integrated transport and urban mobility, as well as the development of 'Mobility-as-a-Service' (Maas) initiatives across Europe; believes that Horizon 2020 must boost research and innovation in the areas of quality of life, sustainable jobs, demographics, active mobility changes, environment and climate action; is of the opinion that the Commission sho ...[+++]

39. invite la Commission et les États membres à soutenir les programmes de recherche en faveur de nouvelles technologies, de nouveaux modèles économiques et de nouvelles pratiques intégrées et durables en matière de mobilité et de logistique urbaines; soutient les priorités du programme Horizon 2020 en ce qui concerne les défis de société que représentent le transport intelligent, vert et intégré et la mobilité urbaine, ainsi que le développement d'initiatives de "mobilité à la demande" en Europe; estime que ce programme doit stimuler la recherche et l'innovation dans les domaines de la qualité de la vie, des emplois durables, de la dé ...[+++]


56. Points out that the Member States must adapt their training and education systems and devise and implement targeted action plans for retraining workers in sectors which will be affected by the transformation of local economies towards a new sustainable economy, to ensure that they have access to new green sustainable jobs, to ensure that the workforce can adjust their skills to the labour-market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; welcomes, in this context, the Commission's ‘New Skills for New Jobs’ initiative and acknowledges cooperation with the EU Member States as a step in the right ...[+++]

56. souligne que les États membres doivent adapter leurs systèmes d'éducation et de formation et concevoir et mettre en œuvre des programmes d'action ciblés pour la reconversion des travailleurs dans des domaines susceptibles d'être affectés par la transformation des économies locales en une nouvelle économie durable, de manière à leur assurer la possibilité d'accéder aux nouveaux emplois «verts», pour permettre à la main-d'œuvre d'aligner ses compétences sur les besoins du marché de l'emploi d'une économie durable fondée sur des concepts de formation basés sur les compétences; salue, dans ce contexte, l'initiative de la Commission inti ...[+++]


56. Points out that the Member States must adapt their training and education systems and devise and implement targeted action plans for retraining workers in sectors which will be affected by the transformation of local economies towards a new sustainable economy, to ensure that they have access to new green sustainable jobs, to ensure that the workforce can adjust their skills to the labour-market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; welcomes, in this context, the Commission’s ‘New Skills for New Jobs’ initiative and acknowledges cooperation with the EU Member States as a step in the right ...[+++]

56. souligne que les États membres doivent adapter leurs systèmes d'éducation et de formation et concevoir et mettre en œuvre des programmes d'action ciblés pour la reconversion des travailleurs dans des domaines susceptibles d'être affectés par la transformation des économies locales en une nouvelle économie durable, de manière à leur assurer la possibilité d'accéder aux nouveaux emplois "verts", pour permettre à la main-d'œuvre d'aligner ses compétences sur les besoins du marché de l'emploi d'une économie durable fondée sur des concepts de formation basés sur les compétences; salue, dans ce contexte, l'initiative de la Commission inti ...[+++]


56. Points out that the Member States must adapt their training and education systems and devise and implement targeted action plans for retraining workers in sectors which will be affected by the transformation of local economies towards a new sustainable economy, to ensure that they have access to new green sustainable jobs, to ensure that the workforce can adjust their skills to the labour-market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; welcomes, in this context, the Commission's ‘New Skills for New Jobs’ initiative and acknowledges cooperation with the EU Member States as a step in the right ...[+++]

56. souligne que les États membres doivent adapter leurs systèmes d'éducation et de formation et concevoir et mettre en œuvre des programmes d'action ciblés pour la reconversion des travailleurs dans des domaines susceptibles d'être affectés par la transformation des économies locales en une nouvelle économie durable, de manière à leur assurer la possibilité d'accéder aux nouveaux emplois «verts», pour permettre à la main-d'œuvre d'aligner ses compétences sur les besoins du marché de l'emploi d'une économie durable fondée sur des concepts de formation basés sur les compétences; salue, dans ce contexte, l'initiative de la Commission inti ...[+++]


w