Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
English school network
European network of health promoting schools
European network of health-promoting schools
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Key Competence network on School Education
KeyCoNet
Latin American School of Networks
Network of Innovative Schools Exchange Initiative
School absence
School attendance
Truancy

Vertaling van "networking school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European Policy Network on Key Competences in School Education | European Policy Network on the Implementation of Key Competences in School Education | Key Competence network on School Education | KeyCoNet [Abbr.]

Réseau européen pour une meilleure intégration des compétences clés dans l’enseignement scolaire


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]




European network of health promoting schools

réseau européen d'écoles promotrices de la santé


European network of health-promoting schools

Réseau européen d'écoles-santé


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Latin American School of Networks

École latino-américaine des réseaux


Network of Innovative Schools Exchange Initiative

Initiative d'échanges du Réseau d'écoles novatrices


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Also networking with actors outside the school and access to local support networks tends to be highly efficient in providing relevant support.

En outre, la mise en réseau avec des intervenants en dehors de l’école et l’accès aux réseaux d’aide locaux s’avèrent hautement efficaces pour apporter les soutiens adéquats.


(2) The Commission will support an EU Health-Enhancing Physical Activity (HEPA) network and, if appropriate, smaller and more focussed networks dealing with specific aspects of the topic (3) The Commission will make health-enhancing physical activity a cornerstone of its sport-related activities and will seek to take this priority better into account in relevant financial instruments, including: The 7th Framework Programme for Research and Technological Development (lifestyle aspects of health); The Public Health Programme 2007-2013; The Youth and Citizenship programmes (cooperation between sport organisations, ...[+++]

2) La Commission va soutenir un réseau européen chargé d'encourager la pratique d'une activité physique bienfaisante pour la santé et, s'il y a lieu, des réseaux plus petits et plus spécifiques chargés de certains aspects de la question. 3) La Commission va ériger l'activité physique bienfaisante pour la santé en pierre angulaire de ses activités liées au sport et veillera à ce que cette priorité soit davantage prise en compte par les instruments financiers appropriés, et notamment par les programmes suivants: le septième programme-cadre de recherche et de développement technologique (aspects de la santé liés au mode de vie); le program ...[+++]


Networking with actors outside school enables schools to support pupils better and tackle a range of problems that put children in difficulty, which can include drug or alcohol use, sleep deficits, physical abuse and trauma.

La mise en réseau avec les intervenants extérieurs à l’école permet aux écoles de mieux soutenir les élèves et de s’attaquer à toute une gamme de problèmes qui mettent les enfants en difficulté, y compris la consommation d’alcool ou de drogues, le manque de sommeil, les violences physiques et les traumatismes.


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d' ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To support Member States’ strategies through the exchange of experience and good practice, and to facilitate effective peer learning, networking and experimentation with innovative approaches among the Member States on measures aimed at reducing early school leaving and improving the educational outcomes of children from groups at risk of early school leaving.

à soutenir les stratégies des États membres grâce à l'échange d'expériences et de bonnes pratiques, et à contribuer à ce qu'ils mettent en place, au moyen d'approches innovantes, un processus efficace d'apprentissage par les pairs, de mise en réseau et d'expérimentation portant sur des mesures destinées à réduire l'abandon scolaire et à améliorer les résultats scolaires des enfants issus de groupes présentant des risques d'abandon scolaire.


It is extremely important to establish communication between the school and family in order to educate children in how to identify risk situations and respond. This is the reason why special information and education programmes are useful, not to mention a European strategy for combating sexual abuse and more active cooperation between Member States aimed at setting up a transnational police network for tackling child pornography and prostitution, as well as a network for managing a database containing the details of people convicted ...[+++]

Il est extrêmement important d’établir une communication entre l’école et la famille afin d’apprendre aux enfants comment identifier les situations à risque et y réagir, d’où l’utilité de programmes spéciaux d’information et d’éducation, sans parler d’une stratégie européenne de lutte contre les abus sexuels et d’une coopération plus active entre les États membres visant à mettre en place un réseau de police transnational pour lutter contre la pédopornographie et la prostitution des enfants, ainsi que d’un réseau visant à gérer une base de données contenant les coordonnées des personnes condamnées pour ces délits.


12. Maintains that one way of translating the above policy into reality would be for the EU provide support for the setting-up of a European network of schools employing different methods to promote integration through multilingualism; believes that schools could apply to join such network, with the agreement of the authorities of the Member States, if they wished to implement educational and community projects to meet the learning, socialisation and cultural needs referred to above;

12. affirme que la concrétisation de cette politique est entre autres possible à travers l'appui de l'Union à la constitution d'un réseau européen d'écoles qui encouragent, sur la base de diverses méthodes, l'intégration par le plurilinguisme; estime également que peuvent faire partie de ce réseau, avec l'accord des autorités des États membres, les écoles qui souhaitent mettre en œuvre des projets éducatifs et communautaires répondant aux besoins d'apprentissage, de socialisation et de culture évoqués plus haut;


12. Maintains that if the above policy is to be translated into reality, the Union must, for example, provide support with a view to setting up a European network of schools employing different methods to promote integration through multilingualism; believes that schools could apply to join the network, in agreement with the authorities of the Member States, if they wished to implement educational and community projects to meet the learning, socialisation, and cultural needs referred to above;

12. affirme que la concrétisation de cette politique est entre autres possible à travers l'appui de l'Union à la constitution d'un réseau européen d'écoles qui encouragent, sur la base de diverses méthodes, l'intégration par le plurilinguisme; estime également que peuvent faire partie de ce réseau, avec l'accord des autorités des États membres, les écoles qui souhaitent mettre en œuvre des projets éducatifs et communautaires répondant aux besoins d'apprentissage, de socialisation et de culture évoqués plus haut;


19. Notes that the Commission's action "Netd@ys Europe" associates European cinema with schools; believes that it would be advantageous in this connection, to widen the scope of such projects so as to encourage cooperation, for example, through school films, introductions to the media professions and invitations addressed to film directors to visit schools as 'guest speakers', etc. Further proposes that the MEDIA Plus programme should contribute in raising pupils' awareness and interest in European cinema; Points out that a Pan -European Children's Network would be ...[+++]

19. note que l'action de la Commission "Netd@ys Europe" associe le cinéma européen et les écoles; note à cet égard qu'il serait utile d'étendre ce type de projets et de favoriser la coopération, par exemple en recourant au cinéma scolaire, en présentant les métiers des médias et en invitant des réalisateurs à l'école; propose en outre que le programme MEDIA Plus contribue à sensibiliser et à intéresser les élèves au cinéma européen; signale qu'un réseau paneuropéen de l'enfance constituerait un moyen efficace de promouvoir et de diffuser des films européens de grande qualité;


Its content is the creation of a European judicial training network. The network is to be made up of national schools and institutions of the Member States specifically responsible for training professional judges and prosecutors for the Member States in which the latter form part of the judiciary.

Son propos est de créer un réseau européen de formation judiciaire, composé des écoles et institutions nationales des États membres chargées spécifiquement de la formation des juges professionnels et des procureurs pour les États membres dans lesquels ceux-ci font partie du corps judiciaire.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'networking school' ->

Date index: 2021-10-06
w