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After the development period
Deal flat
Deal net
Firms which are authorised to deal as principal
Net profit on dealing activities
Productive work %DF Work the net revenue from which

Vertaling van "nets which deal " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ratio of the Regurgitant Volume to the Stroke Volume: Regurgitant Volume / Inflow Volume. The Regurgitant Volume is the retrograde flow. The Inflow Volume is total antegrade volume. which is the sum of the Regurgitant Volume and net antegrade volume.

fraction de régurgitation




firms which are authorised to deal as principal

entreprises qui sont autorisées à effectuer des opérations pour compte propre


net profit on dealing activities

solde des orations sur titres


after the development period | is sufficient to cover its working expenses and the interest charges on its capital outlay | productive work %DF Work the net revenue from which

ouvrage productif
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This is relevant in terms of hearing about what it is that the federal government is doing to try to bring some uniformity in other words, some common approach to safety nets which deal with the issue of crop failure due to bad weather.

Ce dont nous parlons n'est pas sans intérêt pour ce qui est de savoir ce que fait le gouvernement fédéral pour tenter d'assurer une certaine uniformité autrement dit, une approche commune des filets de sécurité destinés à protéger les agriculteurs contre les mauvaises récoltes attribuables au mauvais temps.


However, this bill would not have allowed that person to escape the wide net which has been cast in order to deal with a very specific problem, which is becoming an increasing problem, as far as society's understanding, of individuals who are getting away with blue murder because there is no precision within the law.

Toutefois, ce projet de loi n'aurait pas permis à cette personne de passer à travers les larges mailles du filet qui a été lancé afin de traiter un problème très précis, qui devient de plus en plus important selon ce qu'en retient la société, soit le problème des personnes qui s'en tirent impunément en raison de l'absence de précision dans la loi.


As to the appropriateness of the net worth test, we have found examples of this net worth approach in Policy Statement 11.4 of the Ontario Securities Commission, which deals with participation in commodity pool programs.

Pour ce qui est du caractère approprié du critère de la valeur nette, nous avons trouvé des exemples d'une telle approche dans l'instruction générale 11.4 de la Commission des valeurs mobilières de l'Ontario qui traite de la participation à des programmes de pool de matières premières.


That said, I would also like to talk about the second aspect of our motion, which deals with the definition of “net benefit”.

Cela dit, j'aimerais également m'attarder sur le deuxième aspect de notre motion, qui touche la définition de l'« avantage net ».


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62. Notes that the crisis has had a severe and lasting impact on the Member States’ levels of unemployment and their social situation, which has led to unsustainable increases in poverty and social exclusion, including child poverty, homelessness, social inequality, in-work poverty and over-indebtedness of households; calls, in this context, on the Member States to reinforce safety nets and ensure the effectiveness of the welfare systems that deal with thos ...[+++]

62. fait observer que la crise a eu des incidences graves et durables sur les taux de chômage des États membres et leur situation sociale, ce qui a entraîné un accroissement insoutenable de la pauvreté et de l'exclusion sociale, y compris de la pauvreté des enfants, du nombre de sans-abris, des inégalités sociales, de la pauvreté au travail et du surendettement des ménages; demande, dans ce contexte, aux États membres de renforcer les filets de sécurité et d'assurer l'efficacité des systèmes de protection sociale qui s'adressent aux personnes touchées, ainsi que d'investir dans des mesures préventives;


Welcomes the achievement of the 2012 target on minimising administrative burdens but believes that there is a great deal more to achieve; urges the Commission to review existing legislation and to come up with a new and ambitious reduction target in accordance with the ‘Small Business Act’ for Europe (SBA) and the ‘Think Small First’ principle; considers that such a new target should be a net target taking into account new legislation which is adopted after the target is set; recommends that the new target should be measurable and ...[+++]

se réjouit de la réalisation de l'objectif de 2012 de réduction des charges administratives, mais estime qu'un long chemin reste à parcourir; presse la Commission de revoir la législation existante et de présenter un nouvel objectif de réduction ambitieuse de la bureaucratie conformément au "Small Business Act" pour l'Europe et au principes de la "priorité aux PME"; pense que ce nouvel objectif devrait être un objectif net, tenant compte de la nouvelle législation adoptée après la fixation des objectifs; recommande que ce nouvel objectif soit mesurable et vérifiable, et représente une amélioration en termes qualitatifs, en réduisant p ...[+++]


48. Welcomes the achievement of the 2012 target on minimising administrative burdens but believes that there is a great deal more to achieve; urges the Commission to review existing legislation and to come up with a new and ambitious reduction target in accordance with the ‘Small Business Act’ for Europe (SBA) and the ’Think Small First’ principle; considers that such a new target should be a net target taking into account new legislation which is adopted after the target is set; recommends that the new target should be measurable ...[+++]

48. se réjouit de la réalisation de l'objectif de 2012 de réduction des charges administratives, mais estime qu'un long chemin reste à parcourir; presse la Commission de revoir la législation existante et de présenter un nouvel objectif de réduction ambitieuse de la bureaucratie conformément au «Small Business Act» pour l'Europe et au principes de la «priorité aux PME»; pense que ce nouvel objectif devrait être un objectif net, tenant compte de la nouvelle législation adoptée après la fixation des objectifs; recommande que ce nouvel objectif soit mesurable et vérifiable, et représente une amélioration en termes qualitatifs, en réduisa ...[+++]


48. Welcomes the achievement of the 2012 target on minimising administrative burdens but believes that there is a great deal more to achieve; urges the Commission to review existing legislation and to come up with a new and ambitious reduction target in accordance with the ‘Small Business Act’ for Europe (SBA) and the ‘Think Small First’ principle; considers that such a new target should be a net target taking into account new legislation which is adopted after the target is set; recommends that the new target should be measurable ...[+++]

48. se réjouit de la réalisation de l'objectif de 2012 de réduction des charges administratives, mais estime qu'un long chemin reste à parcourir; presse la Commission de revoir la législation existante et de présenter un nouvel objectif de réduction ambitieuse de la bureaucratie conformément au "Small Business Act" pour l'Europe et au principes de la "priorité aux PME"; pense que ce nouvel objectif devrait être un objectif net, tenant compte de la nouvelle législation adoptée après la fixation des objectifs; recommande que ce nouvel objectif soit mesurable et vérifiable, et représente une amélioration en termes qualitatifs, en réduisa ...[+++]


It has to deal also with the expectations of the new Member States and with longstanding members who wish to preserve their privileges – such as Spain which wants to remain a net beneficiary to a greater extent than the much poorer central European countries, and Luxembourg which, in per capita terms, is both the richest Member States in and the biggest net beneficiary.

Elle doit également faire face aux attentes des nouveaux États membres et aux anciens membres qui souhaitent préserver leurs privilèges - tels que l’Espagne, qui entend rester un bénéficiaire net dans une plus large mesure que les pays beaucoup plus pauvres d’Europe centrale, et le Luxembourg, qui, en termes de revenu par habitant, est à la fois l’État membre le plus riche et le plus grand bénéficiaire net.


Interim Report of Agriculture and Forestry Committee on Study Presented Hon. Leonard J. Gustafson: Honourable senators, I have the honour to table the fourth report of the Standing Senate Committee on Agriculture and Forestry, which deals with the interim report entitled " Repairing the Farm Safety Net to Meet the Crisis: Simple, Successful and Sustainable" .

L'honorable Leonard J. Gustafson: Honorables sénateurs, j'ai l'honneur de déposer le quatrième rapport du Comité sénatorial permanent de l'agriculture et des forêts. Le rapport intérimaire est intitulé «Réparer le filet de sécurité des agriculteurs pour répondre à la crise: Un régime simple, efficace et viable».




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Date index: 2022-04-18
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