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Committee on Multinational Trade Negotiation
International negotiations
MNC
MNE
MNF
Multinational
Multinational ad-hoc team
Multinational company
Multinational corporation
Multinational enterprise
Multinational firm
Negotiate arrangements with suppliers
Negotiate health and safety issues with third parties
Negotiate health and safety matters with third parties
Negotiate supplier arrangements
Negotiate suppliers' arrangements
Negotiate with suppliers and distributors
Negotiation of an EC agreement
Negotiation of an agreement
Negotiation of an agreement
Negotiation procedure
Opening of negotiations
Renegotiation
State of negotiations
Transnational corporations
Transnational enterprise

Vertaling van "negotiated with multinationals " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
multinational enterprise [ multinational | multinational company | multinational corporation | transnational corporations(UNBIS) ]

entreprise multinationale [ multinationale | société multinationale ]


multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational enterprise | MNC [Abbr.] | MNE [Abbr.] | MNF [Abbr.]

entreprise multinationale | entreprise transnationale | firme multinationale | multinationale | EMN [Abbr.] | FMN [Abbr.]


multinational | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | MNC [Abbr.] | MNE [Abbr.]

entreprise multinationale | EMN [Abbr.]


international negotiations [ negotiation of an agreement | negotiation procedure | opening of negotiations | renegotiation | state of negotiations ]

négociation internationale [ état de la négociation | négociation d'accord | ouverture de négociation | procédure de négociation | renégociation ]


multinational ad-hoc team | multinational ad-hoc team for exchanging information on terrorists | multinational ad-hoc team for gathering and exchanging information on terrorists

équipe multinationale ad hoc pour l'échange d'informations relatives aux terroristes


negotiate arrangements with suppliers | negotiate suppliers' arrangements | negotiate supplier arrangements | negotiate with suppliers and distributors

négocier des contrats avec les fournisseurs | négocier les modalités des contrats de fourniture | négocier des contrats d'approvisionnement | négocier des contrats de fourniture


negotiate health and safety matters with third parties | negotiate with third parties on health and safety issues | negotiate health and safety issues with third parties | negotiate issues on health and safety with third parties

négocier des questions de santé et de sécurité avec des tiers


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


negotiation of an agreement (EU) [ negotiation of an EC agreement ]

négociation d'accord (UE) [ négociation d'accord (CE) ]


Committee on Multinational Trade Negotiation

Comité des négociations commerciales multilatérales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We have to act in unison to negotiate with countries such as China, to make sure that multinational companies abide by competition rules, or to guard against financial speculation.

Etre ensemble est une nécessité pour négocier avec des pays comme la Chine, garantir le respect des règles de la concurrence par les entreprises multinationales ou se protéger la spéculation financière.


(Return tabled) Question No. 124 Hon. Judy Sgro: With regard to the Prime Minister’s undertaking to establish new mandatory reporting standards for Canadian extractive companies: (a) what steps has the government taken since the 39th G8 Summit to develop a comprehensive bill that would require Canadian companies to disclose any payments made to foreign governments; (b) what steps did the government take prior to the 39th G8 Summit to develop a comprehensive bill that would require Canadian companies to disclose any payments made to foreign governments; (c) does the Prime Minister’s commitment, as referred to in (a), apply exclusively t ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 124 L'hon. Judy Sgro: En ce qui concerne l’engagement du premier ministre d’établir de nouvelles normes de déclaration obligatoire pour les sociétés extractives canadiennes: a) quelles mesures le gouvernement a-t-il prises depuis la tenue du 39 Sommet du G8 pour mettre au point un projet de loi global qui obligerait les entreprises canadiennes à divulguer tout paiement versé à des gouvernements étrangers; b) quelles mesures le gouvernement a-t-il prises avant le 39 Sommet du G8 pour mettre au point un projet de loi global qui obligerait les entreprises canadiennes à divulguer tout paiement versé à des ...[+++]


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational corp ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays à bas revenus doivent avoir les moyens de négocier efficacement avec les ...[+++]


30. Underlines that, in the global context of tax competition, developing countries derive a larger part of their tax revenues from capital and have little possibility to collect alternative taxes; notes that the decline in tax revenues because of that competition should be addressed by broadening the tax base or by abstaining from that competition altogether if convenient and if other factors like good governance, legal security and avoidance of nationalisation are jeopardised in the competition process for FDI; points out that low-income countries need the capacity to effectively negotiate with multinational corp ...[+++]

30. souligne que, dans le cadre de la concurrence fiscale mondiale, les pays en développement tirent une plus grande partie de leurs recettes fiscales du capital et qu'ils ont peu de possibilités de prélever d'autres types d'impôts; observe que la baisse des recettes fiscales due à cette concurrence doit être compensée par l'élargissement de l'assiette fiscale, mais que les pays en développement pourraient également cesser cette concurrence s'ils parvenaient à mobiliser d'autres facteurs pour attirer les IDE, tels que la bonne gouvernance, la sécurité juridique et la renonciation à la pratique des nationalisations; ajoute que les pays à bas revenus doivent avoir les moyens de négocier efficacement avec les ...[+++]


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22. Notes with concern the conclusions of the sustainability impact assessment (SIA) conducted by the University of Manchester; calls on the Commission to systematically follow the recommendations of that assessment with regard to the social and environmental impact of the liberalisation process in order to take account of social-cohesion and sustainable-development considerations; stresses, furthermore, that this impact may vary significantly from one sector to another and from one country to another; underlines, with a view to achieving real social progress, the importance of promoting in our economic and trade partnership decent work and codes of conduct negotiated with multinationals ...[+++]

22. prend acte de l'inquiétude que suscitent les conclusions de l'étude d'impact de durabilité, publiée par l'université de Manchester; demande à la Commission de tenir systématiquement compte des recommandations de cette étude quant aux effets sociaux et environnementaux du processus de libéralisation, et ce afin de préserver la cohésion sociale et la dimension durable du développement; souligne par ailleurs que cet impact peut être fort variable d'un secteur d'activité à l'autre et d'un pays à l'autre; souligne l'importance de promouvoir, dans le cadre de notre partenariat économique et commercial, le travail décent et les codes de conduite négociés avec les multinationales, qui intè ...[+++]


17. Stresses that the EU's trade policy must not run counter to the objectives of its policies on development and poverty reduction but should complement them; stresses the need for a specific action plan to achieve the Millennium Development Goals in the region; notes also that it should be a priority of the economic and trade partnership to achieve social progress and decent working conditions, notably by laying down an agenda for decent work specifically designed for the SEMCs; stresses the need to promote codes of conduct negotiated with multinationals, which should incorporate objectives for the provision of decent employment;

17. insiste pour que la politique commerciale de l'Union européenne n'aille pas à l'encontre des objectifs de sa politique de développement et de réduction de la pauvreté mais qu'elle en soit complémentaire; souligne qu'il est indispensable de mettre en place un plan d'action spécialement consacré à la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement dans la région; observe également que le progrès social et l'instauration de conditions de travail satisfaisantes doivent être une priorité du partenariat économique et commercial, grâce notamment à la définition, en faveur des PSEM, d'un programme spécialement conçu à leur intention dans le domaine du travail décent; insiste sur la nécessité de promouvoir la mise en place de co ...[+++]


22. Notes with concern the conclusions of the SIA; calls on the Commission to systematically follow the recommendations of the SIA with regard to the social and environmental impact of the liberalisation process in order to take account of the dimensions of social cohesion and sustainable development; stresses, furthermore, that this impact may vary significantly from one sector to another and from one country to another; underlines, with a view to achieving real social progress, the importance of promoting, within the economic and trade partnership, decent work and codes of conduct negotiated with multinationals which incorporate the ...[+++]

22. prend acte de l'inquiétude que suscitent les conclusions de l'étude d'impact de durabilité, publiée par l'université de Manchester; demande à la Commission de tenir systématiquement compte des recommandations de cette étude quant aux effets sociaux et environnementaux du processus de libéralisation, et ce afin prendre en considération les dimensions de cohésion sociale et de développement durable; souligne par ailleurs que cet impact peut être fort variable d'un secteur d'activité à l'autre et d'un pays à l'autre; souligne l'importance de promouvoir, dans le cadre de notre partenariat économique et commercial, le travail décent et les codes de conduite négociés avec les multinationales ...[+++]


With multinational negotiations on the General Agreement on Trade in Services (GATS) due to start at the WTO ministerial conference in Cancun on 10 to 14 September 2003, the CoR opinion on the impact of the negotiations on local and regional authorities insists on the need to find the right balance between liberalisation and protecting services of general interest.

Alors que les négociations multinationales sur l'accord général des services (AGCS) débuteront lors de la conférence ministérielle de l'OMC à Cancun du 10 au 14 septembre 2003, le CdR, dans son avis sur "L'impact des négociations pour les autorités régionales et locales", insiste sur la nécessité de trouver le bon équilibre entre la libéralisation et la protection des services d'intérêt général.


This is illustrated by the fact that in an increasing number of multinational companies operating in Europe, negotiations are already taking place - or will commence shortly - between employees' representatives and central management, with a view to reaching an agreement to initiate procedures for transnational information and consultation of workers", he said.

La preuve en est que, dans un nombre croissant de multinationales installées en Europe, des négociations sont en fait déjà en cours - ou sur le point de commencer - entre les représentants des travailleurs et la direction centrale afin de conclure des accords visant à mettre en place une procédure d'information et de consultation des travailleurs au niveau transnational", a-t-il précisé.


This is illustrated by the fact that in an increasing number of multinational companies operating in Europe, negotiations are already taking place - or will commence shortly - between employees' representatives and central management, with a view to reaching an agreement to initiate procedures for transnational information and consultation of workers.

J'en veux pour preuve le fait que dans un nombre croissant de sociétés multinationales qui opèrent en Europe, des négociations se déroulent déjà ou devraient débuter prochainement - entre les représentants des travailleurs et la direction en vue d'aboutir à un accord sur le lancement de procédures d'information et de consultation transnationales des travailleurs.


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