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Analyse and estimate the production needs
Balance participants' personal needs with group needs
Basic needs
Basic requirements
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
Essential needs
Estimate artistic production needs
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
Housing need
If-needed demon
If-needed facet
If-needed procedure
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Manpower needs
Manpower requirements
Need to know
Need-to-know principle
Nutritional needs
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Representation of balance of payments financing need
Representation of need
To-establish procedure
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Traduction de «needs pointing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


if-needed demon | if-needed facet | if-needed procedure | to-establish procedure

procédure démon | procédure pour établir | procédure si-requise | procédure si-besoin


need to know | need to know | need-to-know principle

besoin d'en connaître




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The evolution of user needs points towards the development of integrated telecommunications, meteorological, positioning and monitoring space systems in many areas of high strategic importance, economic value and societal benefits areas.

Le développement de systèmes spatiaux intégrés de télécommunications, météorologiques, de positionnement et de suivi est une réponse à l’évolution des besoins des utilisateurs, et ce dans de nombreux secteurs de grande importance stratégique, économique et sociale.


10. Calls on the Commission and the Member States to ensure that employment and social policies keep pace with the full extent of what is possible for digital innovation and entrepreneurship in order to profit from the opportunities and manage potential risks which could be associated with it; acknowledges that adjustments in labour and social policy might be needed; points out that measures aimed at addressing specific challenges of the labour market e.g. the integration of people with disabilities, youth and long-term unemployment, social dumping and demographic changes – should also be addre ...[+++]

10. demande à la Commission et aux États membres de veiller à ce que les politiques de l'emploi et les politiques sociales évoluent au rythme du potentiel de l'innovation numérique et de l'esprit d'entreprise pour tirer parti des opportunités et gérer les éventuels risques qui pourraient y être associés; reconnaît que des adaptations de la politique de l'emploi et de la politique sociale pourraient être nécessaires; souligne que la stratégie pour le marché unique numérique devrait également se pencher sur des mesures visant à relever les défis spécifiques qui se posent sur le marché du travail, par exemple l'intégration des personnes h ...[+++]


29. Notes that 132 human rights country strategies (HRCSs) have been endorsed by the Political and Security Committee, following concerted efforts by the EU Delegations, EU institutions and Member States; reiterates its support for the objective of the HRCSs, which is to tailor the EU’s action in each country to its specific situation and needs; points to the need to continuously assess the HRCSs and adjust them if necessary, and calls for further improvement in cooperation, communication and exchange of information between EU Delegations, Member States’ embassies and EU institutions in drawing ...[+++]

29. observe que 132 stratégies par pays en matière de droits de l'homme ont été entérinées par le comité "Politique et sécurité" à la suite des efforts concertés des délégations de l'Union européenne, des institutions européennes et des États membres; rappelle son soutien à l'objectif de ces stratégies, qui consiste à adapter l'action de l'Union en fonction de la situation et des besoins de chaque pays; souligne la nécessité de procéder à une évaluation continue de ces stratégies afin de procéder, le cas échéant, à des ajustements et réclame de nouveaux progrès dans la coopération, la communication et l'échange d'informations entre les ...[+++]


In green, the points on which there is formal agreement between the negotiators. In yellow, the points on which we have reached a political agreement, but further clarifications are needed in the weeks to come. In white, the Union's proposed text, our text, on which we need to continue discussions, either because we have disagreements or divergences, or because we need more time to get to the bottom of things.

en vert, les points qui ont fait désormais l'objet d'un accord formel entre les négociateurs ; en jaune, les points sur lesquels nous avons trouvé un accord politique mais qui doivent être clarifiés dans les semaines qui viennent ; en blanc, le texte proposé par l'Union, notre texte, sur lequel nous devons continuer la discussion, soit parce que nous avons des désaccords ou des divergences, soit parce que nous avons besoin de plus de temps pour aller au fond des choses.


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The Schroedter report supported the Commission on several points: the need to maintain a cohesion policy based on strength, solidarity and partnership to cope with enlargement and persistent inequalities within the Union; not to drop below 0.45% of Union GDP so as not to call into question the credibility of cohesion policy; the need to adapt cohesion policy to the conditions which will prevail in an enlarged Union; the need to promote sustainable development, territorial cohesion in Europe and improve the polycentric, harmonious and balanced development of the Union, in accordance with the guidelines of the ESDP; support for areas w ...[+++]

Le rapport Schroedter appuie les positions de la Commission sur un certain nombre de points: nécessité de maintenir une politique de cohésion forte, solidaire et partenariale, face à l'élargissement et à la persistance d'inégalités dans l'UE ; ne pas descendre en dessous de 0,45% du PIB de l'Union, afin de ne pas mettre en cause la crédibilité de la politique de cohésion ; besoin d'adapter la politique de cohésion aux conditions qui prévaudront dans une Union élargie ; nécessité de promouvoir le développement durable, la cohésion territoriale en Europe et le renforcement du développement polycentrique, harmonieux et équilibré de l'Uni ...[+++]


A large number of replies highlighted issues related to the inclusive green economy, in particular pointing to the need for indicators beyond GDP, while others pointed out the need for a favourable trade environment, eliminating environmentally harmful subsidies and environmental taxes.

Un grand nombre de réponses ont mis en évidence des questions liées à l'économie verte inclusive, pointant en particulier la nécessité de recourir à des indicateurs allant au-delà du PIB, alors que d'autres ont mis en avant la nécessité de mettre en place un environnement commercial favorable en éliminant les subventions dommageables à l'environnement et les taxes environnementales.


More specifically, Member States could set a maximum deadline of 1 month for granting these licences and permits, except in cases justified by serious risks to people or the environment refrain from asking SMEs for information which is already available within the administration, unless it needs to be updated make sure that a micro-business is not asked to participate in a statistical survey under the responsibility of the state, regional or local statistical office more than once every three years, provided that the needs for statist ...[+++]

Plus précisément, les États membres pourraient fixer un délai maximum d’un mois pour l’octroi de ces licences et autorisations et permis, sauf dans les cas où un délai plus long est justifié par des risques graves pour les personnes ou l’environnement s’abstenir de demander aux PME des informations dont les administrations disposent déjà, sauf lorsque ces informations doivent être mises à jour veiller à ce que les micro-entreprises ne soient pas invitées à participer plus d’une fois tous les trois ans à une enquête statistique sous la responsabilité de l’office statistique national, régional ou local, sauf si les besoins en informations statistiques ou autres rendent cette participation nécessaire mettre en place un ...[+++]


18. Stresses that a system for tiered pricing is only one of the strategies needed for obtaining affordable medical products in a sustainable way and calls upon the Commission, Member States and developing countries to explore further possibilities - among them global/regional procurements - that would increase affordability of medical products for countries in need; points out that the human, social and economic impact of poverty diseases cannot be addressed without a whole range of complementary policies and strategies;

18. souligne qu'un système de prix différenciés ne représente qu'une des stratégies nécessaires pour assurer dans la durée une offre de médicaments à prix abordable et invite la Commission, les États membres et les pays en voie de développement à explorer d'autres possibilités – notamment des achats mondiaux/régionaux – d'accroître l'offre de médicaments à prix abordable aux pays qui en ont besoin, les incidences humaines, sociales et économiques des maladies liées à la pauvreté ne pouvant être abordées sans une panoplie de politiques et de stratégies complémentaires;


27. Notes that the deepening of relations with the neighbours of the enlarged Union currently under discussion (Wider Europe/New Neighbours Initiative) will entail additional budgetary needs; points to the need to ensure that adequate funds will be available in the TACIS, CARDS and MEDA programmes and possibly also in a new Neighbourhood Instrument; asks the Commission to look into the possibilities of using resources in the external action heading, complemented with resources from the revised pre-accession strategy heading, if and when appropriate;

27. observe que l'approfondissement des relations avec les pays voisins de l'Union élargie, qui est actuellement à l'étude (L'Europe élargie – Voisinage: un nouveau cadre) va entraîner des besoins de financement supplémentaire; souligne la nécessité d'assurer que des crédits suffisants seront disponibles pour le programme d'assistance technique aux nouveaux États indépendants et à la Mongolie (Tacis), pour le programme CARDS et pour les mesures d'accompagnement à la réforme des structures économiques et sociales (MEDA) et, éventuellement, pour un nouvel instrument dit de voisinage; demande à la Commission d'examiner la possibilité d'av ...[+++]


7. Notes that the deepening of relations with the neighbours of the enlarged Union currently under discussion (Wider Europe/New Neighbours Initiative) will entail additional budgetary needs; points to the need to ensure that adequate funds will be available in the TACIS and MEDA programmes and possibly also in a new Neighbourhood Instrument, using resources in the external action heading, complemented with resources from the revised pre-accession strategy heading, if and when appropriate;

7. observe que l'approfondissement des relations avec les pays voisins de l'Union élargie, qui est actuellement à l'étude (L'Europe élargie – Voisinage: un nouveau cadre) va entraîner des besoins de financement supplémentaire; souligne la nécessité d'assurer que des crédits suffisants seront disponibles pour le programme d'assistance technique aux nouveaux États indépendants et à la Mongolie (Tacis) et pour les mesures d'accompagnement à la réforme des structures économiques et sociales (MEDA) et, éventuellement, pour un nouvel instrument dit de voisinage, en ayant recours aux ressources de la rubrique "actions extérieures" tout en les ...[+++]


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