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Aerial target sqn
Aerial target squadron
Breach of duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessaries
Duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessities of life
Duty to provide the necessaries of life
Duty to provide the necessities of life
Easement by necessity
Easement of necessity
Emergency
Excessive act in a situation of necessity
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
Fulfil expectations of target audience
Legitimate act in a situation of necessity
Meet expectation of target audience
Meet expectations of target audience
Meeting expectations of target audience
Mitigatory act in a situation of necessity
Necessity
Optical target
Optical test target
Sighting board
State of necessity
TARGET
TARGET payment system
TARGET system
TARGET1
Target
Target levelling-rod
Target mission squadron
Target rod
Target staff
Test chart
Test target

Traduction de «necessity to target » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
legitimate act in a situation of necessity | state of necessity | necessity | emergency

état de nécessité licite | état de nécessité


easement by necessity [ easement of necessity ]

servitude de nécessité


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


duty to provide the necessaries of life [ duty to provide necessaries of life | duty to provide necessaries | duty to provide the necessities of life | duty to provide necessities of life ]

obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence | obligation de fournir les choses nécessaires à la vie ]


mitigatory act in a situation of necessity | excessive act in a situation of necessity

état de nécessité excusable | état de nécessité sous forme d'excuse absolutoire


optical target | optical test target | target | test chart | test target

tableau de mise au point


fulfil expectations of target audience | meet expectation of target audience | meet expectations of target audience | meeting expectations of target audience

répondre aux attentes d'un public cible


TARGET payment system | TARGET system | Trans-European Automated Real-time Gross settlement Express Transfer system | TARGET [Abbr.] | TARGET1 [Abbr.]

système de transfert express automatisé transeuropéen à règlement brut en temps réel | système TARGET | TARGET [Abbr.]


sighting board | target levelling-rod | target rod | target staff

mire à voyant


aerial target squadron (1) | target mission squadron (2) [ aerial target sqn ]

escadrille de vol de pointage [ esc vol ptg ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The government underlines the necessity to conduct a policy mix of sound economic policy on the basis of the EU stability pact targets, combined with a better co-ordination with fiscal, employment and social policies.

Le gouvernement souligne la nécessité de mener une politique économique rationnelle, sur la base des objectifs du pacte de stabilité de l'UE, alliée à une meilleure coordination avec les politiques budgétaire, sociale et de l'emploi.


Recognising both the necessity of a universal approach to extreme poverty and the insufficiency of the previous scheme that was experimented in a limited number of municipalities, but that proved marred by abuse and too expensive, the Government intends to replace it with a new "income of last resort", whose final characteristics (amount, target population and rate of co-financing on the part of the government) are to be negotiated with the regions.

Reconnaissant à la fois la nécessité d'une approche universelle de l'extrême pauvreté et de l'insuffisance du dispositif précédent expérimenté dans un petit nombre de municipalités, lequel s'est néanmoins révélé trop coûteux et a entraîné des abus, le gouvernement envisage de lui substituer un nouveau "revenu de dernier recours", dont les caractéristiques finales (montant, population ciblée, taux de cofinancement par gouvernement) seront négociées avec les régions.


Points out that the chief weakness of the existing Directive is that most of the measures will expire in 2020 unless it is suitably amended, which means, inter alia, that its main provisions, in particular Article 7, should be extended not only up to 2030 but also beyond, and that it is in this context that the current Directive is to be assessed, with objectives to be established in line with developments (results obtained, technological and market innovations, etc.); expects that this will favour long-term measures; notes, furthermore, the necessity of introducing a mid-term review in order to guarantee that the ...[+++]

note que la plus grande faiblesse de la directive en vigueur est que la plupart des mesures arriveront à terme en 2020, à moins que la directive ne soit modifiée en conséquence, ce qui signifie, entre autres, que ses dispositions principales — en particulier l'article 7 — devraient être prolongées non seulement jusqu'en 2030, mais aussi au-delà, et que c'est dans ce contexte que la directive actuelle doit être évaluée, avec des objectifs à définir en fonction de l'évolution (résultats, innovations technologiques et nouveautés du marché, etc.); s'attend à ce que cela favorise les mesures s'inscrivant dans la durée; insiste égaleme ...[+++]


7. Calls on Member States to improve flexibility of the funds, simplify procedures and reduce administrative barriers and excessive administrative costs and other obstacles that hamper policy goals regarding access to employment, combating poverty, ensuring social integration and inclusion and development of skills; supports an evaluation of whether ‘earmarking’ discipline has improved implementation of the programmes; stresses, however, the necessity to target operations specifically on priorities aiming to satisfy particular needs and demands of various regions, especially disadvantaged microregions and settlements, always taking int ...[+++]

7. engage les États membres à rendre les Fonds plus souples, à simplifier les procédures et à réduire les limitations et charges administratives excessives, ainsi que les autres obstacles qui font entrave à la réalisation des objectifs politiques en matière d'accès à l'emploi, de lutte contre la pauvreté, d'intégration et d'inclusion sociales et de développement des compétences; est partisan d'examiner si la discipline imposée par l'exigence de sélection des priorités européennes a permis d'améliorer la mise en œuvre des programmes; insiste toutefois sur le fait qu'il convient d'orienter spécifiquement les opérations sur les priorités ...[+++]


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11. Member States in their national renewable energy action plans shall assess the necessity to build new infrastructure for district heating and cooling produced from renewable energy sources in order to achieve the 2020 national target referred to in Article 3(1).

11. Les États membres, dans leurs plans d’action nationaux en matière d’énergies renouvelables, évaluent la nécessité de mettre en place de nouvelles structures pour le chauffage et le refroidissement urbains produits à partir de sources d’énergies renouvelables, afin d’atteindre l’objectif national de 2020 visé à l’article 3, paragraphe 1.


11. Member States in their national renewable energy action plans shall assess the necessity to build new infrastructure for district heating and cooling produced from renewable energy sources in order to achieve the 2020 national target referred to in Article 3(1).

11. Les États membres, dans leurs plans d’action nationaux en matière d’énergies renouvelables, évaluent la nécessité de mettre en place de nouvelles structures pour le chauffage et le refroidissement urbains produits à partir de sources d’énergies renouvelables, afin d’atteindre l’objectif national de 2020 visé à l’article 3, paragraphe 1.


14. Stresses that the target of 9% in nine years stipulated in Directive 2006/32/EC can only be a minimum target; stresses also that the savings target in every country, despite divergent trends, is well above one percentage point a year; sees the necessity of requiring greater energy savings if, as expected, energy use continues to rise;

14. souligne que l'objectif de 9% en neuf ans fixé dans la directive 2006/32/CE ne peut être qu'un objectif minimum; souligne également que l'objectif d'économie de chaque pays est, malgré des évolutions différentes, nettement supérieur à un pour cent par an; estime que la perspective d'un accroissement persistant de la consommation d'énergie exige des efforts d'économie accrus;


14. Stresses that the target of 9% in nine years stipulated in Directive 2006/32/EC can only be a minimum target; stresses also that the savings target in every country, despite divergent trends, is well above one percentage point a year; sees the necessity of requiring greater energy savings if, as expected, energy use continues to rise;

14. souligne que l'objectif de 9% en neuf ans fixé dans la directive 2006/32/CE ne peut être qu'un objectif minimum; souligne également que l'objectif d'économie de chaque pays est, malgré des évolutions différentes, nettement supérieur à un pour cent par an; estime que la perspective d'un accroissement persistant de la consommation d'énergie exige des efforts d'économie accrus;


16. Stresses that the target of 9% in nine years stipulated in Directive 2006/32/EC can only be a minimum target; stresses also that the savings target in every country, despite divergent trends, is well above one percentage point a year; sees the necessity of requiring greater energy savings if, as expected, energy use continues to rise;

16. souligne que l’objectif de 9% en neuf ans fixé dans la directive 2006/32/CE ne peut être qu’un objectif minimum; souligne également que l’objectif d’économie de chaque pays est, malgré des évolutions différentes, nettement supérieur à un pour cent par an; estime que la perspective d’un accroissement persistant de la consommation d’énergie exige des efforts d’économie accrus;


If we cannot work out the levels of commitment and lay down rules with proper conditions between Parliament, Commission and Council, we run the risk of failing to meet the target and the necessity for reform.

Si nous ne pouvons pas réaliser les différents niveaux d'engagement et édicter des règles et des conditions adéquates entre le Parlement, la Commission et le Conseil, nous risquons d'échouer dans la réalisation des objectifs et la nécessité de réforme.




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'necessity to target' ->

Date index: 2023-08-01
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