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Conserve natural resources
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
INRM
Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
International Union for Conservation of Nature
Management of natural resources
NRM
Natural Resource Management
Natural jumping hill
Natural resource conserving
Natural resource-based economy
Natural resources
Natural resources and water protecting
Natural resources protecting
Non-regenerative natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable natural resources
Non-renewable resource
Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Resource-based economy
Standing Committee on Energy and Natural Resources
UICN
Wasting assets
World Conservation Union

Vertaling van "natural resources hill " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
natural jumping hill

tremplin naturel [ élan naturel ]


Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources




Natural Resource Management (1) | management of natural resources (2) [ NRM ]

gestion des ressources naturelles


natural resource conserving | natural resources protecting | conserve natural resources | natural resources and water protecting

assurer la conservation de ressources naturelles | assurer la préservation de ressources naturelles


International Union for Conservation of Nature (1) | World Conservation Union (2) | International Union for the Conservation of Nature and Natural Resources (3) [ UICN ]

Union internationale pour la conservation de la nature (1) | Union internationale pour la conservation de la nature et de ses ressources (2) [ UICN ]


resource-based economy | natural resource-based economy

économie de ressources naturelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I want to take this opportunity now to thank my friend and colleague, the Parliamentary Secretary to the Minister of Natural Resources and for the Canadian Wheat Board and the member for Cypress Hills—Grasslands, Saskatchewan, for seconding the motion.

Je tiens à profiter de l'occasion pour remercier mon ami et collègue, le secrétaire parlementaire du ministre des Ressources naturelles et pour la Commission canadienne du blé et député de Cypress Hills—Grasslands, en Saskatchewan, d'avoir appuyé la motion.


For example, we can give payments to farmers under agri-environment schemes designed to deliver environmental and biodiversity benefit; we can support hill farmers and farmers in the uplands; we can work on schemes to help mitigate the effect of climate change through support for energy crops and other renewable energy products and we can help protect our countryside in key natural resources.

Par exemple, nous pouvons verser des subventions aux agriculteurs dans le cadre de plans agro-environnementaux destinés à produire des bénéfices pour l’environnement et la biodiversité. Nous pouvons soutenir les agriculteurs de colline et les agriculteurs de montagne. Nous pouvons travailler à des plans qui permettent d’atténuer les effets du changement climatique en soutenant les cultures énergétiques et d’autres produits énergétiques renouvelables et nous pouvons aider à protéger les ressources naturelles clés de nos paysages.


For example, we can give payments to farmers under agri-environment schemes designed to deliver environmental and biodiversity benefit; we can support hill farmers and farmers in the uplands; we can work on schemes to help mitigate the effect of climate change through support for energy crops and other renewable energy products and we can help protect our countryside in key natural resources.

Par exemple, nous pouvons verser des subventions aux agriculteurs dans le cadre de plans agro-environnementaux destinés à produire des bénéfices pour l’environnement et la biodiversité. Nous pouvons soutenir les agriculteurs de colline et les agriculteurs de montagne. Nous pouvons travailler à des plans qui permettent d’atténuer les effets du changement climatique en soutenant les cultures énergétiques et d’autres produits énergétiques renouvelables et nous pouvons aider à protéger les ressources naturelles clés de nos paysages.


Mr. Jay Hill: I would suggest that rather than trying to point fingers at me and my colleagues from Cariboo—Prince George and Prince George—Peace River, he should be asking his colleague, the Minister of Industry, why he has not come up with a plan to address this (2005) Hon. Larry Bagnell (Parliamentary Secretary to the Minister of Natural Resources, Lib.): Madam Chair, I was delighted to hear both members from the opposition say that a dramatic temperature fall is the only way of actually eliminating this.

M. Jay Hill: Il me semble que, au lieu de pointer du doigt moi et mes collègues de Cariboo—Prince George et de Prince George—Peace River, il devrait demander à son collègue, le ministre de l'Industrie, pourquoi il n'a pas élaboré un plan pour faire face à la situation (2005) L'hon. Larry Bagnell (secrétaire parlementaire du ministre des Ressources naturelles, Lib.): Madame la présidente, je suis très heureux d'entendre les deux députés de l'opposition dire qu'une baisse radicale de la température est la seule façon d'éliminer le problème.


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Hon. Larry Bagnell (Parliamentary Secretary to the Minister of Natural Resources, Lib.): Mr. Speaker, I was not going to follow up any more in the debate, but I am devastated that my colleague from Richmond Hill has not supported my riding.

L'hon. Larry Bagnell (secrétaire parlementaire du ministre des Ressources naturelles, Lib.): Monsieur le Président, je n'avais pas prévu de faire une autre intervention de suivi au cours du débat, mais je suis catastrophé de voir que mon collègue de Richmond Hill n'a pas soutenu ma circonscription.


J. whereas hill and mountain farming, which is extensive by nature, serves to safeguard water resources and protect them from pollution, thus helping to ensure that mountains themselves - a source of drinking-water - irrigation of meadows, and electricity generation remain in a balanced relationship,

J. se référant au fait que l'agriculture de montagne, de nature extensive, constitue une garantie quant au régime de l'eau et à sa sauvegarde de la pollution, contribuant ainsi à maintenir un rapport équilibré entre la montagne même - réservoir d'eau potable - l'irrigation des prés et la production d'électricité,


The aim of this sustainable and participatory development project is to protect and develop natural resources, and in particular water, in the areas around 18 existing hill dams.

Ce projet vise à assurer la protection et la valorisation des ressources naturelles, en particulier les ressources en eau, dans le cadre d'un développement durable et participatif dans les zone d'influence de 18 barrages collinaires existants.


Mrs. Parrish (Mississauga West), from the Standing Committee on Procedure and House Affairs, presented the 18th Report of the Committee, which was as follows: The Committee recommends, pursuant to Standing Orders 104 and 114, the following changes in the membership of Standing Committees: Human Rights and the Status of Persons with Disabilities Jennings for Brown (Calgary Southeast) Human Resources Development McClelland (Edmonton Southwest) for Brown (Calgary Southeast) Natural Resources Hill (Prince George–Peace River) for Chatters Transport Harper (Simcoe Centre) for Chatters The Committee recommends, pursuant to Standing Orders 104 a ...[+++]

M Parrish (Mississauga West), du Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre, présente le 18 rapport de ce Comité, dont voici le texte : Le Comité recommande, conformément au mandat que lui confèrent les articles 104 et 114 du Règlement, les changements suivants dans la liste des membres des comités permanents : Droits de la personne et condition des personnes handicapées Jennings pour Brown (Calgary Southeast) Développement des ressources humaines McClelland (Edmonton Southwest) pour Brown (Calgary Southeast) Ressources naturelles Hill ...[+++]nce Georges–Peace River) pour Chatters Transports Harper (Simcoe Centre) pour Chatters Le Comité recommande, conformément au mandat que lui confèrent les articles 104 et 114 du Règlement, que les députés suivants fassent partie de la liste des membres associés des comités permanents : Développement des ressources humaines Brown (Calgary Southeast) Santé O’Reilly Le Comité recommande de plus, dans le cas où un député nommé membre permanent d’un commité visé au présent rapport, et auquel le député avait été nommé membre associé, que le nom de ce député soit retranché de la liste des membres associés de ce comité.


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