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CNC
Conserve natural resources
Critical Resource Logistics and Distribution
Critical Resource Logistics and Distribution capability
Critical capital
Critical natural capital
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
INRM
Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
International Union for Conservation of Nature
Management of natural resources
NRM
Natural Resource Management
Natural resource conserving
Natural resources
Natural resources and water protecting
Natural resources protecting
Non-regenerative natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable natural resources
Non-renewable resource
Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Standing Committee on Energy and Natural Resources
UICN
Wasting assets
World Conservation Union

Traduction de «natural resources critic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


Critical Resource Logistics and Distribution capability [ Critical Resource Logistics and Distribution ]

capacité Logistique et distribution des ressources essentielles [ Logistique et distribution des ressources essentielles ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources




critical natural capital | CNC | critical capital

capital critique | capital naturel critique


Natural Resource Management (1) | management of natural resources (2) [ NRM ]

gestion des ressources naturelles


natural resource conserving | natural resources protecting | conserve natural resources | natural resources and water protecting

assurer la conservation de ressources naturelles | assurer la préservation de ressources naturelles


International Union for Conservation of Nature (1) | World Conservation Union (2) | International Union for the Conservation of Nature and Natural Resources (3) [ UICN ]

Union internationale pour la conservation de la nature (1) | Union internationale pour la conservation de la nature et de ses ressources (2) [ UICN ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Since Rio, several hundred joint interdisciplinary research projects have been successfully funded in critical areas such as the management of natural resources, agriculture, the agro-food industry and human health.

Plusieurs centaines de projets de recherche conjoints interdisciplinaires ont été financés avec succès depuis "Rio", dans des domaines critiques comme la gestion des ressources naturelles, l'agriculture, l'agroindustrie et la santé humaine.


—the development of a coherent system of environmental accounts as ‘satellite accounts’ to the main national accounts, providing information on atmospheric emissions, energy consumption, flows and reserves of material natural resources and water, trade in basic and in critical raw materials, environmental taxation and spending on environmental protection, possibly including green growth/procurement.

—le développement d’un système cohérent de comptes de l’environnement en tant que «comptes satellites» par rapport aux principaux comptes nationaux, en fournissant des informations sur les émissions atmosphériques, la consommation d’énergie, les flux et les réserves de matières premières et d’eau, le commerce des matières premières de base et des matières premières critiques, la fiscalité environnementale et les dépenses consacrées à la protection de l’environnement, y compris éventuellement la croissance verte et les marchés publics respectueux de l’environnement,


the development of a coherent system of environmental accounts as ‘satellite accounts’ to the main national accounts, providing information on atmospheric emissions, energy consumption, flows and reserves of material natural resources and water, trade in basic and in critical raw materials, environmental taxation and spending on environmental protection, possibly including green growth/procurement.

le développement d’un système cohérent de comptes de l’environnement en tant que «comptes satellites» par rapport aux principaux comptes nationaux, en fournissant des informations sur les émissions atmosphériques, la consommation d’énergie, les flux et les réserves de matières premières et d’eau, le commerce des matières premières de base et des matières premières critiques, la fiscalité environnementale et les dépenses consacrées à la protection de l’environnement, y compris éventuellement la croissance verte et les marchés publics respectueux de l’environnement,


9. Is concerned about China’s restrictive policies and its dominant position on the market for several raw materials which are crucial to the functioning of the European economy; calls on the Commission to constantly monitor and address at regional, multilateral and bilateral levels the gap between supply and demand of critical raw materials and rare earth, and to further engage in a dialogue with China on China’s use of WTO rules to enforce a quota on rare earths, which are in fact not endangered natural resources; insists ...[+++]

9. est préoccupé par les politiques restrictives et la position dominante de la Chine sur le marché de plusieurs matières premières indispensables pour le fonctionnement de l'économie européenne; demande à la Commission de suivre en permanence et de s'employer à résoudre, aux niveaux régional, multilatéral et bilatéral, le décalage entre l'offre et la demande de matières premières essentielles et de terres rares et de poursuivre le dialogue avec la Chine sur l'utilisation par cette dernière des règles de l'OMC pour appliquer un quota sur les terres rares, alors qu'il ne s'agit pas, en fait, de ressources naturelles menacées; tient, en ...[+++]


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45. Stresses that the proposals of the Commission and non-governmental transparency initiatives for the sector of extractive industries, e.g. the Natural Resource Charter, the Equator Principles and the Guidelines for Investors and Companies by ‘Critical Resource’, are in effect pro-business; they produce legal security and sustainable long-term partnerships and act as safeguards against renationalisation, reopening of negotiations or expulsion; notes that there are problems to be addressed as well, for instance the fact that businesses may have to disclose commercially sensitive information wh ...[+++]

45. souligne que les propositions de la Commission et les initiatives non gouvernementales sur la transparence relatives au secteur des industries extractives, comme la charte sur les ressources naturelles, les «principes de l'Équateur» et les lignes directrices par «ressource critique» pour les investisseurs et les entreprises, sont en réalité favorables à ce secteur; estime qu'elles instaurent la sécurité juridique, permettent des partenariats durables à long terme et constituent des garde-fous contre les renationalisations, les réouvertures de négociations ou les expulsions; est conscient que des problèmes restent à résoudre, comme ...[+++]


6. Considers that Europe needs a coherent system of world-class RD infrastructure in order for the EU to remain competitive in the field of nanosciences and nanotechnologies; draws attention to the fact that, in order to enjoy possible economies of scale, and owing to its interdisciplinary and complex nature, the infrastructure for RD in nanotechnologies calls for a critical mass of resources that are beyond the means of local governments and industry; recognises, on the other hand, that smaller-scale national RD policies may often ...[+++]

6. estime que l'Europe a besoin d'un système cohérent d'infrastructures de R D de rang mondial si l'on veut que l'Union reste compétitive dans le domaine des nanosciences et des nanotechnologies; attire l'attention sur le fait que, pour bénéficier d'éventuelles économies d'échelle et compte tenu du caractère interdisciplinaire et complexe de ce secteur, les infrastructures de R D dans le domaine des nanotechnologies requièrent une masse critique de ressources qui dépassent les moyens des pouvoirs publics et des entreprises au niveau local; reconnaît, par ailleurs, que les politiques nationales ...[+++]


6. Considers that Europe needs a coherent system of world-class RD infrastructure in order for the EU to remain competitive in the field of nanosciences and nanotechnologies; draws attention to the fact that, in order to enjoy possible economies of scale, and owing to its interdisciplinary and complex nature, the infrastructure for RD in nanotechnologies calls for a critical mass of resources that are beyond the means of local governments and industry; recognises, on the other hand, that smaller-scale national RD policies may often ...[+++]

6. estime que l'Europe a besoin d'un système cohérent d'infrastructures de R D de rang mondial si l'on veut que l'Union reste compétitive dans le domaine des nanosciences et des nanotechnologies; attire l'attention sur le fait que, pour bénéficier d'éventuelles économies d'échelle et compte tenu du caractère interdisciplinaire et complexe de ce secteur, les infrastructures de R D dans le domaine des nanotechnologies requièrent une masse critique de ressources qui dépassent les moyens des pouvoirs publics et des entreprises au niveau local; reconnaît, par ailleurs, que les politiques nationales ...[+++]


6. Considers that Europe needs a coherent system of world-class RD infrastructure in order for the EU to remain competitive in the field of nanosciences and nanotechnologies; draws attention to the fact that, in order to enjoy possible 'economies of scale' and owing to its interdisciplinary and complex nature, the infrastructure for RD in nanotechnologies requires a critical mass of resources that are beyond the means of local governments and industry; recognizes, on the other hand, that smaller-scale national RD policies may often ...[+++]

6. estime que l'Europe a besoin d'un système cohérent d'infrastructures de R D de rang mondial si l'on veut que l'UE reste compétitive dans le domaine des nanosciences et des nanotechnologies; attire l'attention sur le fait que, pour bénéficier d'éventuelles "économies d'échelle" et compte tenu du caractère interdisciplinaire et complexe de ce secteur, les infrastructures de R D dans le domaine des nanotechnologies requièrent une masse critique de ressources qui dépassent les moyens des pouvoirs publics et des entreprises au niveau local; reconnaît par ailleurs que les politiques nationales ...[+++]


However, due to its interdisciplinary, complex and costly nature, the infrastructure for RD and innovation in NN requires a critical mass of resources that are beyond the means of regional and often even national governments and industry.

Toutefois, en raison de son caractère interdisciplinaire, complexe et coûteux, l’infrastructure de RD et d’innovation dans les NN nécessite une masse critique de ressources qui dépasse les moyens des gouvernements régionaux et même souvent nationaux et de l’industrie.


(c)supporting specific measures and schemes aimed at addressing critical sustainable management issues and also relating to current and future regional and international commitments concerning mineral and natural resources such as:

c)appuyer les mesures et projets visant à traiter les questions sensibles de gestion durable, ainsi que les questions liées à des engagements régionaux et internationaux présents et futurs, en ce qui concerne les ressources naturelles et minérales, telles que:


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