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Conserve natural resources
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
INRM
Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
International Union for Conservation of Nature
Management of natural resources
NRM
Natural Resource Management
Natural Resources and Economic Development Branch
Natural resource conserving
Natural resource-based economy
Natural resources
Natural resources and water protecting
Natural resources protecting
Non-regenerative natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable natural resources
Non-renewable resource
Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Northern Economic Development Branch
Northern Environment Directorate
Northern Natural Resources and Environment Branch
Resource and Economic Development Group
Resource-based economy
Standing Committee on Energy and Natural Resources
UICN
Wasting assets
World Conservation Union

Vertaling van "natural resources calls " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


Natural Resources and Economic Development Branch [ Northern Environment Directorate | Northern Environmental Protection and Renewable Resources Branch | Northern Natural Resources and Environment Branch | Northern Economic Development Branch | Resource and Economic Development Group ]

Direction générale des ressources naturelles et du développement économique [ Direction générale de l'environnement du Nord | Direction de la protection de l'environnement et des ressources renouvelables du Nord | Direction des ressources naturelles et de l'environnement du Nord | Direction de l'expansion économique du Nord | Bureau des re ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources




Natural Resource Management (1) | management of natural resources (2) [ NRM ]

gestion des ressources naturelles


natural resource conserving | natural resources protecting | conserve natural resources | natural resources and water protecting

assurer la conservation de ressources naturelles | assurer la préservation de ressources naturelles


International Union for Conservation of Nature (1) | World Conservation Union (2) | International Union for the Conservation of Nature and Natural Resources (3) [ UICN ]

Union internationale pour la conservation de la nature (1) | Union internationale pour la conservation de la nature et de ses ressources (2) [ UICN ]


resource-based economy | natural resource-based economy

économie de ressources naturelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Calls for reduced consumption of non-renewable natural resources are based on concerns that the resources required to sustain future economic growth or social development will not be available.

Les invitations à réduire la consommation des ressources naturelles non renouvelables reposent sur la crainte qu'à l'avenir, les ressources nécessaires pour soutenir la croissance économique ou le développement social fassent défaut.


This Communication is a first step towards the Thematic Strategy on the Sustainable Use of Natural Resources (Resources Strategy), called for in the EU's Sixth Environment Action Programme.

La présente communication est une première étape dans l'élaboration de la stratégie thématique concernant l'utilisation et la gestion durables des ressources («la stratégie en matière de ressources») prévue par le sixième programme d'action communautaire pour l'environnement.


That would be a curious thing, because in the consultations that the government has conducted with Canadians over one pipeline in northern British Columbia, if anybody opposed, the Minister of Natural Resources called them foreign-funded radicals.

Et pourtant, lors des consultations que le gouvernement a menées auprès de la population concernant le pipeline qu'il propose de construire dans le Nord de la Colombie-Britannique, le ministre des Ressources naturelles traitait d'extrémistes financés par l'étranger tous ceux qui osaient s'opposer au projet.


Recognises that the problem is often not the lack of funding but, rather, how funds are spent and what other resources are utilised; notes that the Court of Auditors’ recommendations concerning EU funds have not been fully implemented; calls for regular reviews of how funding from national governments through the EU and the UN is spent; believes it is vital to utilise funds effectively, given their finite nature and the scale of th ...[+++]

reconnaît que, souvent, le problème n'est pas un manque de financement, mais plutôt la façon dont les fonds sont utilisés ainsi que la nature des autres ressources employées; observe que les recommandations de la Cour des comptes européenne concernant les fonds de l'Union n'ont pas été pleinement mises en œuvre; réclame des évaluations régulières sur la façon dont les fonds octroyés par les gouvernements nationaux via l'Union européenne et les Nations unies sont dépensés; estime qu'il est fondamental d'utiliser les fonds efficacement en raison de leur nature limitée et de l'ampleur des problèmes à résoudre; considère que la responsab ...[+++]


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Calls on governments and donors to suspend or review all policies, projects and consultancy arrangements that directly encourage and facilitate land grabbing by supporting highly harmful projects and investments or indirectly increase pressure on land and natural resources and can result in serious human rights violations; calls for support to be given instead to policies which protect and assign priority to small-scale food producers, particularly women, and promote the sustainable use of land.

invite les gouvernements et les bailleurs de fonds à suspendre ou à revoir tous les projets, mesures et dispositifs de conseil qui encouragent et favorisent directement l'accaparement des terres en appuyant des projets et des investissements particulièrement préjudiciables ou qui contribuent indirectement à accroître la pression sur les terres et les ressources naturelles et sont susceptibles de donner lieu à des violations graves des droits de l'homme; préconise au contraire de favoriser les mesures qui privilégient et protègent les petits producteurs alimentaires, notamment les femmes, et qui favorisent une utilisation durable des sol ...[+++]


Calls for identification of the challenges posed by the use of ICT and the internet to commit crimes, issue threats or perpetrate acts of harassment or violence against women based on misogyny, homophobia or transphobia or any other form of discrimination; urges policymakers to address these issues properly, taking into account special groups of women with multiple vulnerabilities, and to ensure that a framework is in place guaranteeing that law enforcement agencies are able to deal with digital crimes effectively, taking into account the challenges related to online anonymity and the potential transborder nature of such c ...[+++]

demande que soient recensés les défis que pose l'utilisation des TIC et de l'internet en vue de commettre des délits, de proférer des menaces ou de perpétrer des actes de harcèlement ou de violence à l'encontre des femmes par misogynie, homophobie ou transphobie ou toute autre forme de discrimination; invite instamment les décideurs à apporter une réponse appropriée à ces questions, en tenant compte des catégories particulières de femmes présentant de multiples vulnérabilités, et à veiller à mettre en place un cadre propre à permettre aux services répressifs de lutter efficacement contre la délinquance et la criminalité numériques, en tenant compte de la problématique de l'anonymat en ligne et de l'éventuel caractère transfrontalier de ces ...[+++]


When we hear the Minister of Natural Resources call climate change into question, and when he is referred to as “Canada's oil minister” in The Guardian or The New York Times—both prestigious newspapers—we realize that this rhetoric is irresponsible and shows that the government lacks leadership on environmental protection.

Lorsqu'on entend les commentaires du ministre des Ressources naturelles, qui remet en question les changements climatiques, et que, dans des articles du Guardian ou du New York Times, des journaux tout de même assez prestigieux, on l'appelle le « ministre canadien du pétrole », on se rend compte que cette rhétorique est irresponsable et démontre un manque leadership en matière de protection de l'environnement.


As a result of that, the Prime Minister and the Minister of Natural Resources called Premier Williams and promised that Newfoundland and Labrador and Nova Scotia would get to keep 100% of their offshore oil revenues without those revenues being subject to the clawback provisions of the equalization formula that we operate under today.

Le premier ministre et le ministre des Ressources naturelles avaient alors appelé le premier ministre Williams et avaient promis que Terre-Neuve-et-Labrador et la Nouvelle-Écosse conserveraient la totalité des recettes provenant du pétrole extracôtier, et que ces revenus ne seraient pas assujettis aux dispositions de récupération de la formule de péréquation actuelle.


Our own Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources called the way the money was advanced by Treasury Board for an activity that had yet to be approved by Parliament an affront to Parliament.

Le Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles a qualifié d'outrage au Parlement la façon dont le Conseil du Trésor a avancé l'argent pour une activité que le Parlement n'avait pas encore approuvée.


Similarly the Standing Committee on Natural Resources calls on the federal government to enact a national rural development policy with a minister responsible for such a national project.

De même, le Comité permanent des ressources naturelles demande au gouvernement fédéral d'adopter une politique nationale de développement rural et de nommer un ministre responsable de ce projet national.


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