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Back stop resources
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
ENRTP
Environment and Natural Resources Thematic Programme
INRM
Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
Natural Resources and Economic Development Branch
Natural resource-based economy
Natural resources
Non-regenerative natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable natural resources
Non-renewable resource
Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Northern Economic Development Branch
Northern Environment Directorate
Northern Natural Resources and Environment Branch
Resource and Economic Development Group
Resource-based economy
Resources which go back into the pool of EDF resources
Standing Committee on Energy and Natural Resources
Wasting assets

Vertaling van "natural resources back " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


Natural Resources and Economic Development Branch [ Northern Environment Directorate | Northern Environmental Protection and Renewable Resources Branch | Northern Natural Resources and Environment Branch | Northern Economic Development Branch | Resource and Economic Development Group ]

Direction générale des ressources naturelles et du développement économique [ Direction générale de l'environnement du Nord | Direction de la protection de l'environnement et des ressources renouvelables du Nord | Direction des ressources naturelles et de l'environnement du Nord | Direction de l'expansion économique du Nord | Bureau des re ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources


resources which go back into the pool of EDF resources

ressources qui ont été reversées dans la masse du FED




Environment and Natural Resources Thematic Programme | Environment and sustainable management of natural resources | thematic programme for the environment and sustainable management of natural resources, including energy | ENRTP [Abbr.]

programme thématique pour l’environnement et la gestion durable des ressources naturelles, dont l’énergie | ENRTP [Abbr.]




resource-based economy | natural resource-based economy

économie de ressources naturelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Resources Strategy will therefore investigate the pathways of individual natural resources, from their extraction to their multiple uses for products of many kinds and other purposes, and back into the environment as either pollutants or waste.

C'est pourquoi la stratégie en matière de ressources étudiera les cheminements de certaines ressources naturelles, depuis leur extraction jusqu'à l'utilisation qui en est faite pour toutes sortes de produits ou d'autres fins, ainsi que leur réintroduction dans l'environnement sous la forme de polluants ou de déchets.


The EU should scale up its support for oversight processes and bodies and continue to back governance reforms that promote the sustainable and transparent management of natural resources, including raw materials and maritime resources, and ecosystem services, with particular attention to the dependence of the poor on them, especially smallholder farms.

L'UE doit renforcer son soutien aux organismes et processus de contrôle et continuer d'appuyer les réformes en faveur de la gouvernance qui encouragent une gestion durable et transparente des ressources naturelles, y compris des matières premières et des ressources marines, et des services écosystémiques, plus particulièrement au regard de la dépendance des pauvres vis-à-vis de ceux-ci, et notamment des petits exploitants agricoles.


Recognises that the problem is often not the lack of funding but, rather, how funds are spent and what other resources are utilised; notes that the Court of Auditors’ recommendations concerning EU funds have not been fully implemented; calls for regular reviews of how funding from national governments through the EU and the UN is spent; believes it is vital to utilise funds effectively, given their finite nature and the scale of the problems being faced; believes accountability is an essential part of this process, as well as help ...[+++]

reconnaît que, souvent, le problème n'est pas un manque de financement, mais plutôt la façon dont les fonds sont utilisés ainsi que la nature des autres ressources employées; observe que les recommandations de la Cour des comptes européenne concernant les fonds de l'Union n'ont pas été pleinement mises en œuvre; réclame des évaluations régulières sur la façon dont les fonds octroyés par les gouvernements nationaux via l'Union européenne et les Nations unies sont dépensés; estime qu'il est fondamental d'utiliser les fonds efficacement en raison de leur nature limitée et de l'ampleur des problèmes à résoudre; considère que la responsab ...[+++]


supporting oversight processes and bodies and backing governance reforms that promote the sustainable and transparent management and preservation of natural resources.

Soutenir les organismes et processus de contrôle et appuyer les réformes en faveur de la gouvernance qui encouragent une gestion durable et transparente des ressources naturelles et la préservation de celles-ci.


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47. Considers that many developing countries possess the basic natural resources to take care of their development yet poor management of and corrupt practices related to natural resources such as oil, water, timber and diamonds can drive countries back to the conflict cycle; deplores the involvement of various (local, regional, international and transnational) actors in the misappropriation and exploitation of these resources; urges Member States to promote and support ...[+++]

47. considère que de nombreux pays en développement possèdent les ressources naturelles de base nécessaires à leur développement, mais que la mauvaise gestion et les pratiques de corruption en rapport avec les ressources naturelles telles que le pétrole, l'eau, le bois et les diamants, peuvent ramener les pays dans le cycle du conflit; déplore le détournement et l'exploitation de ces ressources par de nombreux acteurs interdépendants (locaux, régionaux, internationaux et transnationaux); dem ...[+++]


47. Considers that many developing countries possess the basic natural resources to take care of their development yet poor management of and corrupt practices related to natural resources such as oil, water, timber and diamonds can drive countries back to the conflict cycle; deplores the involvement of various (local, regional, international and transnational) actors in the misappropriation and exploitation of these resources; urges Member States to promote and support ...[+++]

47. considère que de nombreux pays en développement possèdent les ressources naturelles de base nécessaires à leur développement, mais que la mauvaise gestion et les pratiques de corruption en rapport avec les ressources naturelles telles que le pétrole, l'eau, le bois et les diamants, peuvent ramener les pays dans le cycle du conflit; déplore le détournement et l'exploitation de ces ressources par de nombreux acteurs interdépendants (locaux, régionaux, internationaux et transnationaux); dem ...[+++]


47. Considers that many developing countries possess the basic natural resources to take care of their development yet poor management of and corrupt practices related to natural resources such as oil, water, timber and diamonds can drive countries back to the conflict cycle; deplores the involvement of various (local, regional, international and transnational) actors in the misappropriation and exploitation of these resources; urges Member States to promote and support ...[+++]

47. considère que de nombreux pays en développement possèdent les ressources naturelles de base nécessaires à leur développement, mais que la mauvaise gestion et les pratiques de corruption en rapport avec les ressources naturelles telles que le pétrole, l'eau, le bois et les diamants, peuvent ramener les pays dans le cycle du conflit; déplore le détournement et l'exploitation de ces ressources par de nombreux acteurs interdépendants (locaux, régionaux, internationaux et transnationaux); dem ...[+++]


22. Recognises the importance of the transparent management of natural resources in mobilising revenues that are key to development and poverty reduction, ensuring stability of supply and preventing resource-related conflict and instability in resource-rich countries; calls on the EU to encourage African resource-rich countries to adhere to the Extractives Industry Transparency Initiative (EITI) by providing enhanced political, financial and technical support to the EITI with a view, inter alia, to enabling civil society to participate freely and effectively in the EITI; urges the EU to actively engage with the gov ...[+++]

22. reconnaît l'importance d'une gestion transparente des ressources naturelles en mobilisant les ressources indispensables au développement et à la réduction de la pauvreté, en assurant la stabilité des approvisionnements ainsi qu'en prévenant les conflits et l'instabilité liés aux ressources dans les pays riches en ressources; appelle l' Union à encourager les pays africains riches en ressources à adhérer à l'initiative pour la transparence des industries extractives (EITI, Extractives Industry Transparency Initiative) en apportant ...[+++]


22. Recognises the importance of the transparent management of natural resources in mobilising revenues that are key to development and poverty reduction, ensuring stability of supply and preventing resource-related conflict and instability in resource-rich countries; calls on the EU to encourage African resource-rich countries to adhere to the Extractives Industry Transparency Initiative (EITI) by providing enhanced political, financial and technical support to the EITI, with a view, inter alia, to enabling civil society to participate freely and effectively in the EITI; urges the EU to actively engage with the go ...[+++]

22. reconnaît l'importance d'une gestion transparente des ressources naturelles en mobilisant les ressources indispensables au développement et à la réduction de la pauvreté, en assurant la stabilité des approvisionnements ainsi qu'en prévenant les conflits et l'instabilité liés aux ressources dans les pays riches en ressources; appelle l'UE à encourager les pays africains riches en ressources à adhérer à l'initiative pour la transparence des industries extractives (EITI) en apportant à cette dernière un soutien politique, financier ...[+++]


The Resources Strategy will therefore investigate the pathways of individual natural resources, from their extraction to their multiple uses for products of many kinds and other purposes, and back into the environment as either pollutants or waste.

C'est pourquoi la stratégie en matière de ressources étudiera les cheminements de certaines ressources naturelles, depuis leur extraction jusqu'à l'utilisation qui en est faite pour toutes sortes de produits ou d'autres fins, ainsi que leur réintroduction dans l'environnement sous la forme de polluants ou de déchets.


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