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Conserve natural resources
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
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Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
International Union for Conservation of Nature
Management of natural resources
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Natural Resource Management
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Natural resources
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Natural resources protecting
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Non-renewable natural resources
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Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Resource-based economy
Standing Committee on Energy and Natural Resources
UICN
Wasting assets
World Conservation Union

Vertaling van "natural resource rent " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
natural resource rent

rente tirée des ressources naturelles


Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources




Natural Resource Management (1) | management of natural resources (2) [ NRM ]

gestion des ressources naturelles


natural resource conserving | natural resources protecting | conserve natural resources | natural resources and water protecting

assurer la conservation de ressources naturelles | assurer la préservation de ressources naturelles


International Union for Conservation of Nature (1) | World Conservation Union (2) | International Union for the Conservation of Nature and Natural Resources (3) [ UICN ]

Union internationale pour la conservation de la nature (1) | Union internationale pour la conservation de la nature et de ses ressources (2) [ UICN ]


resource-based economy | natural resource-based economy

économie de ressources naturelles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To illustrate this point, while aid in Africa rose from $12 billion in 2000 to $36 billion in 2008, natural resource rents rose from roughly $40 billion in 2000 to $240 billion over the same time period.

Pour illustrer ce point, il est à noter que bien que l’aide en Afrique soit passée de 12 milliards de dollars en 2000 à 36 milliards de dollars en 2008, les rentes tirées des ressources naturelles sont passées de 40 milliards de dollars en 2000 à 240 milliards de dollars pendant la même période.


As a general rule, royalties and the rent you pay for a natural resource are predicated upon the expenses that you must incur to clean up the natural resource in order to sell it.

En règle générale, les redevances et le loyer que vous payez pour une ressource naturelle dépendent des dépenses que vous devez engager pour effectuer le nettoyage des ressources naturelles afin de pouvoir les vendre.


42. Urges the development of initiatives to promote greater transparency in natural resource rents, inter alia through the OECD Anti-Bribery Convention and the Extractive Industries Transparency Initiative; welcomes the adoption of the Congo Conflict Minerals and Transparency Amendments to the Financial Regulatory Reform Bill and asks the Commission to propose a legislative initiative along the same lines without diminishing the responsibility of governments in the developing world, and without placing an undue bureaucratic burden on companies, as that has already been criticised by stakeholders in the developing world and could prove c ...[+++]

42. demande instamment que des initiatives soient lancées pour promouvoir une plus grande transparence dans les situations de rentes liées aux ressources naturelles, notamment au travers de la convention de l'OCDE sur la lutte contre la corruption et l'initiative sur la transparence du secteur des industries extractives; se félicite de l'adoption des amendements relatifs aux «minerais des conflits» au Congo et relatifs à la transparence à inscrire dans la loi de réforme de la réglementation financière et invite la Commission à faire une proposition légis ...[+++]


42. Urges the development of initiatives to promote greater transparency in natural resource rents, inter alia through the OECD Anti-Bribery Convention and the Extractive Industries Transparency Initiative; welcomes the adoption of the Congo Conflict Minerals and Transparency Amendments to the Financial Regulatory Reform Bill and asks the Commission to propose a legislative initiative along the same lines without diminishing the responsibility of governments in the developing world, and without placing an undue bureaucratic burden on companies, as that has already been criticised by stakeholders in the developing world and could prove c ...[+++]

42. demande instamment que des initiatives soient lancées pour promouvoir une plus grande transparence dans les situations de rentes liées aux ressources naturelles, notamment au travers de la convention de l'OCDE sur la lutte contre la corruption et l'initiative sur la transparence du secteur des industries extractives; se félicite de l'adoption des amendements relatifs aux «minerais des conflits» au Congo et relatifs à la transparence à inscrire dans la loi de réforme de la réglementation financière et invite la Commission à faire une proposition légis ...[+++]


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A wide range of countries that can be dubbed ‘rentier’ states (they benefit from abundant natural resource rents, particularly those from oil and minerals) which do not need to tax their citizens tend to:

Un large éventail de pays qui peuvent être désignés comme des "rentiers" (bénéficiant de situations de rentes abondantes grâce à leurs ressources naturelles, en particulier celles du pétrole et des minéraux) et qui n'ont pas besoin de prélever des impôts auprès de leurs citoyens, ont tendance à:


Initiatives have been taken to promote greater transparency in regard to the spending of natural resource rents, including innovative ventures such as the Extractive Industries Transparency Initiative (EITI).

Des initiatives ont été prises pour promouvoir une plus grande transparence en ce qui concerne les dépenses de rentes liées aux ressources naturelles, y compris pour les entreprises innovantes, par exemple l'initiative sur la transparence du secteur des industries extractives (EITI).


42. Urges the development of initiatives to promote greater transparency in natural resource rents, inter alia through the OECD Anti-Bribery Convention and the Extractive Industries Transparency Initiative; welcomes the adoption of the Congo Conflict Minerals and Transparency Amendments to the Financial Regulatory Reform Bill and asks the Commission to propose a legislative initiative along the same lines without diminishing the responsibility of governments in the developing world, and without placing an undue bureaucratic burden on companies, as that has already been criticised by stakeholders in the developing world and could prove c ...[+++]

42. demande instamment que des initiatives soient lancées pour promouvoir une plus grande transparence dans les situations de rentes liées aux ressources naturelles, notamment au travers de la convention de l'OCDE sur la lutte contre la corruption et l'initiative sur la transparence du secteur des industries extractives; se félicite de l'adoption des amendements relatifs aux "minerais des conflits" au Congo et relatifs à la transparence à inscrire dans la loi de réforme de la réglementation financière et invite la Commission à faire une proposition légis ...[+++]


As natural resources become increasingly scarce, the economic rent and profits associated with their ownership or exclusive use may increase.

La raréfaction des ressources naturelles pourrait entraîner une augmentation des rentes et des bénéfices économiques liés à leur possession ou à leur utilisation exclusive.


Every province has access to all the significant tax bases and it has exclusive access to a couple of rapidly growing sources, namely natural resource rents and gaming revenues. The choice of whether or not to exercise the authority to levy those taxes is in the hands of each provincial government, and a decision to reduce tax rates must be seen to have consequences for the levels of expenditure that can be supported.

Chaque province a accès à toutes les assises fiscales importantes et jouit d'un accès exclusif à certaines sources de revenus en pleine expansion, notamment aux baux pour l'exploitation des ressources naturelles et aux recettes provenant du jeu. Il revient à chaque gouvernement provincial de décider s'il veut percevoir ces taxes et s'il peut maintenir son niveau de dépenses en réduisant les impôts.


Changes were made with respect to program targeting, the nature of subsidy assistance, caps on special purpose housing, program planning and financial contributions from the concept of where need was accepted, and a housing needs allocation model was used to distribute federal resources among provinces under three federal main budget housing projects, non-profit, rent supplement, rural and native housing.

Des changements ont été apportés aux objectifs du programme, à la nature de l'aide, aux plafonds prévus pour le logement à des fins spéciales, à la planification du programme et aux contributions financières sur la base des besoins reconnus. Un modèle d'allocation fondé sur les besoins en matière de logement a été utilisé pour répartir les ressources fédérales entre les provinces selon trois grands programmes dans le budget des dépenses principal: le logement sans but lucratif, le supplément de loyer, le logement rural et autochtone.


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